در آستانه سالگرد برجام، عملکرد هیأت نظارت بر برجام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آیا هیأت نظارت بر برجام توانسته است واکنش مناسبی نسبت به بدعهدی‌های طرف مقابل نشان دهد؟

کدخبر: 2045237

در آستانه سالگرد نهایی شدن توافق هسته‌ای، عملکرد هیأت نظارت بر برجام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما آیا هیأت نظارت بر برجام توانسته است واکنش مناسبی نسبت به بدعهدی‌های طرف مقابل نشان دهد؟

گروه سیاسی «نسیم آنلاین» :: همزمان با گذشت یک سال از توافق ایران و گروه کشورهای 1+5 در موضوع هسته‌ای و حصول برجام، سوالات زیادی در خصوص نتایج این توافق سیاسی -حقوقی در جامعه وجود دارد. بسیاری از مردم و کارشناسان حتی از میان مدافعان برجام، معتقدند که برجام نه تنها دارای نارسایی جدی بوده بلکه توافق هسته ای به همان شکل ناقص هم اجرا نشده و غربی ها بویژه ایالات متحده در انجام تعهدات خود کوتاهی کرده است.

بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی می گویند که در یک سالگی برجام تیم ایرانی هنوز موفق به استیفای حقوق کامل مردم در برجام نشده و باید برای حل این معضل فکر اساسی کرد. عده ای هم معتقدند که وظیفه اصلی بعد از حصو و اجرای توافق، با هیئات نظارتی است که برای نظارت بر اجرای مو به موی این توافق بین المللی مشخص شده است.

با این اوصاف پایگاه «نسیم آنلاین» با طرح یک نظر سنجی از میان مخاطبان خود نظر آنها را در خصوص عملکرد هیات نظارت بر برجام جویاشد.مخاطبان «نسیم آنلاین» با پاسخ به سوال "عملکرد هیأت نظارت بر برجام را چگونه ارزیابی می‌کنید؛ آیا این هیئت توانسته واکنش مناسبی نسبت به بدعهدی های طرف مقابل نشان دهد؟" نظرت متفاوتی را مطرح کردند که مشروح آن در ادامه از نظر می‌گذرد:

علی جوان فعال رسانه‌ای: بنده منتقد عملکرد هیات نظارت بر برجام هستم چرا که تاکنون گزارش قابل دفاعی از خود ارائه نکرده و در ثانی واکنش های درخوری نسبت به بدعهدی طرف غربی نداشته، بعکس در توجیه یکطرفه برجام گام برداشته است.

حجت الاسلام ابراهیم سیفی امام جمعه زنگی آباد: باسلام خیر

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران: خیر

محمد میر فندرسکی پژوهشگر حوزه علمیه: همانطور که پیش بینی می‌شد این هیات هیچ اقدامی برای نظارت بر برجام مبتنی منویات امام خامنه‌ای نداشت.

متین گورکان کارشناس مسائل سیاسی: با سلام. در پاسخ به نظرخواهی نسیم آنلاین عملکرد هیأت نظارت بر برجام را بسیارضعیف ارزیابی باید کرد. اما اینکه ضعف این هیئت در واکنش مناسبی نسبت به بدعهدی‌های طرف مقابل چه عللی دارد، باید به شرایط منطقه و شکستهای ارتجاع از جبهه انقلاب اسلامی، نقش استکبار در مواجه با حرکت پوینده انقلاب اسلامی، نگرش تیم حاکم بر قوه مجریه اشاره کرد.

احمد رضا صالحی فعال سیاسی: ظاهر امر که حاکی از عملکرد ضعیف است.

احمد شجاعیان فرهنگی: خیر

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه سی‌سخت: باسلام ضعیف بوده نتوانسته پاسخ مناسب دهد.

رضا بهمنی: با توجه به عدم اشراف علمی بنده به مسایل سیاسی بدین نکته بسنده می‌کنم که در هر شرایطی ذکر این نکته قابل اهمیت می‌نمایاند که باید و باید و باید "در هر شرایط گفتمانی، سیاسی و قراردادی، عزت کشور و غرور ملی و حقوق به حق سرزمین عزیزمان ایران و ملت شریفش حفظ گردیده و هیچ خدشه‌ای بدان وارد نگردد"

محمد اعتمادی مدیرانتشارات بیان معنوی: به هیج وجه.

سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم: سلام، متاسفانه باید به عملکرد این هیات نمره ردّی داد

چه دلیلی از این بالاتر که رهبری ناراضی‌اند و روز به روز وضعیت بدتر می‌شود

رفته بودیم ریش بگیریم ولی سبیل را هم از دست دادیم.

رضا صابری کارشناس مسائل سیاسی: نامناسب وخیر

سعید تقوی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی: باسلام باتوجه به بدعهدی‌های طرف مقابل و توجیحات و سکوت های مکرر این هیئت نتوانسته واکنش مناسبی داشته باشد، التماس دعا.

سینا کمالی فعال سیاسی: خیر.

ابراهیم بیانی فعال سیاسی: خیر.

حاج سعید حدادیان: سلام، نه.

محمد صدرنیا کارشناس مسائل سیاسی: سلام، بطورکل از اولش هم در موضوع برجام دولت آقای روحانی سرکار هستند، دیگرجایی برای بد قولی نمی‌ماند که بخواهیم در مورد آن نظری بدهیم.!!!

جعفر شکری‌نیا فعال فرهنگی: خیر این کمیته تقریبا تعطیل و خنثی است و کاری از پیش نمی‌برد.

احمد پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس: سلام، هیأت نظارت تاکنون گزارشی نداده است و صرفا به تشکیل چند جلسه و ارزیابی وضعیت اجرای برجام پرداخته است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد اقدامی از سوی هیأت مذکور در جهت الزام طرف مقابل به اجرای برجام صورت نگرفته است.

علی فراهانی فعال رسانه ای: با سلام، به نظر من گروه نظارت یا نظارت نمی‌کنند یا اگر هم نظارت دارند خوشبین و همراه با دولت هستند.

اسکندری مدیر مسئول روزنامه راه مردم: خیر

بشیر هاتف کارشناس مسائل سیاسی: سلام عیدتان مبارک هیئت مذکور به هیچ عنوان عملکرد مناسبی نداشته‌اند به نظر می‌رسد بانگاه دولت به برجام حرکت می‌کنند تا اینکه هیئت نظارت براجرای برجام.

حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه طبس: باسلام. به نظر میرسد ضعیف بوده و اطلاع دقیقی صورت نگرفته است.

مبینی‌پور عضو حزب موتلفه: خیر به نظرم همه مانده‌اند که چکار کنند.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام : متاسفانه خیر.

پریچهر خلوتی فعال موسیقی : بلی.

بابایی کارشناس مسائل سیاسی: خیر. اصلا. عملکرد آنها خفت بار است.

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم: باسلام وتشکر. طاعات قبول . خیر.

رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم : اطلاع ندارم و اطلاع رسانی هم نشده که چه اقدامی انجام دادند طرف مقابل هم نه تنها نامطمئن بلکه قصد زورگویی دارد لذا رفتار هوشمندانه می‌طلبد.

همایون ابوسعیدی عضو شورای عالی حزب همبستگی: این حق مردم است که نسبت به عملکرد برجام اطلاع کافی داشته و در این زمینه نظرات منطقی خود را بیان کنند زیرا تاخیر و سهل انگاری هیات نظارت بر برجام در عملکرد درست و حساب شده مجریان برجام باعث می‌شود. اگر انحرافاتی در اجرای به موقع و صریح برجام صورت بگیرد خسارات زیان‌آوری به کشور عزیزمان وارد آید که بعضا در آینده این خسارات جبران پذیر نخواهد بود. بنابر این اعضای هیات نظارت بر برجام باید طبق فرمایشات رهبری عمل کرده و از خط قرمزها عبور نکنند. ارزیابی من در خصوص عمل کردن هیات نظارت بر برجام مثبت است ولی می توان بهتر از اینهاهم عمل کرد؛ ان‌شاءلله.

کارآمد فعال فرهنگی: سلام و عرض ادب و تشکر از شما، به نظر من این هیئت اصلا نتوانسته واکنش نشان دهد و قطعا با این رویه روز به روز حق ایران بیشتر پایمال می‌شود البته متاسفانه این دولت هنوز رفع مشکلات را در گرو رضایت امریکا می‌بینه و اصلا احتمال تغییر رویه رو نمی دهم.

محمد حسین ساعی عضو هئیت علمی دانشگاه صدا وسیما استاد ارتباطات: خیر.

حجت الاسلام مصطفی رستمی امام جمعه مریانج: خیر، کوتاهی و بی توجهی به منافع ملی داشته است.

شاه کرمی خبرنگار: این هیات در مقابل عوامل خارجی عملکرد و برونگرایی خنثی داشته اما نسبت به دلسوزی‌های داخلی واکنش‌های عصبیت‌آمیز و دگم از خود نشان داده‌اند.

سخاوتی لادانی کارشناس سیاسی: سلام علیکم. این هیئت 2 ایراد اساسی دارد. اصلا خوب عمل نکرده. ثانیا اطلاع رسانی خوب ننموده است. ممنون.

پناهی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تهران: ضعیف. خیر.

دکتر نقره‌کار استاد دانشگاه: منفی. خیر.

خدایی سوری کمیسیون امنیت ملی ‌و ‌سیاست خارجی: خیر.

فروتن شورای بسیج حوزه علمیه حقانی قم: تا زمانی که آقایان دشمنی آمریکا رو با تمام وجود نپذیرند و تا زمانی که قبول نکنند "هسته‌ای بهانه است" با خوش بینی به اقدام طرف مقابل در برجام نگاه کرده و نتیجه این می شود که نقض های طرف مقابل رو نمی بینند و دایم میخواهند آن ها را توجیه کنند.

حجت الاسلام علی انتظاری امام جمعه جلفا: باسلام. هیأت ایرانی درمقابل تهاجم دشمن جواب که ندادند بلکه با یک نوع عقب‌نشینی مثلا جنگ را خاتمه دادند.

حجت الاسلام سید سعید طباطبائی امام جمعه احمدآباد مستوفی: سلام. نه حداقل آمریکایی‌ها‌ی همراه آژانس هسته‌ای را به ایران راه ندهیم.

حجت الاسلام محمد تجلائی امام جمعه سراب: سلام، همه چیز را دادند رفت ناظر را هم خودشان تعیین کردند، کونظارت ؟

حمید اشتری: ارزیابی مثبتی دارم، واکنش به بد عهدی طرف مقابل مکانیزم عملی ندارد.

آسوپار خبرنگار سیاسی: من واکنش و عملکرد قابل توجهی از هیات نظارت بر برجام ندیدم که بتوان آن را در ترازوی نقد و ارزیابی قرار داد. شاید اول باید گلایه کنیم که چرا کاری نمی‌کنید و دقیقاً منتظر چه هستید که حرکتی کنید!

ستوده‌نیا فعال سیاسی: بنظر حقیر عملکرد این هیأت قابل دفاع نیست.

بهشتی‌پور مدیر سابق شبکه العالم: سلام وظیفه این هیأت که فرا قوه‌ای و فرا‌جناحی است رصد دقیق تحولات برجام است و روشن کردن دقیق اینکه آیا تخلفی براساس متن برجام اتفاق افتاده است یا نه و تهیه گزارش در این مورد برای شورای عالی آمنیت ملی است. وارد شدن این کمیته تخصصی عالی در بازی‌های رسانه‌ای نه به مصلحت کشور است و نه منطبق با دستور مقام معظم رهبری است که در حکم 9 مانده‌ای پیوست برجام تعیین شده است.

انصاری مدیرعامل سابق بانک ملی: متاسفانه خیر؛ به نظرمی‌رسد بیشتر حالت انفعال و خنثی دارد.

ایمانیفعال سیاسی : هنوز هیچ گزارش رسمی برای افکار عمومی در مورد تخلفات غربی ها ارایه نشده که این موضوع بسیار دیر هنگام است، چرا گزارش نمی دهند؟؟

فائض کارشناس مسائل سیاسی: تاکنون که هیچ اقدام عملی از این هیت گزارش نشده و هیچ عکس‌العملی حتی در حد محکوم کردن که یک اقدام صرف سیاسی است نیز از این هیت گزارش نشده است پس می‌توان گفت اصلا عملکردی نداشته که خوب یا بد باشد.

عشوری مقدم فعال رسانه ای: بله. این هیئت باتوجه به مفاد برجام واکنش درست و منطقی داشته است.

ولی زاده فعال سیاسی: باسلام کاملا ضعیف و طراحی شده از قبل. چون از خودشانند و اکنشی نشان نمی‌دهند.

سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نهم: متاسفانه تا الآن که شاهد هیچ عکس العملی نبودیم!

کاظم زاده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: سلام نه نتوانسته عملکرد خوبی نسبت به بد عهدی‌ها داشته باشد.

پروین‌پور عضو شورای عالی مسکن: خیر، نتوانسته است.

بهمن نظری خبرنگار: با سلام خیر.

به فر 5عال رسانه ای مدیر شبکه رادیویی سلامت: واکنش مناسب و به موقع صورت نمی‌گیرد.

مهدی پور خبرنگار: "1. اطلاعات کاملی درباب عملکرد هیات مذکور وجود ندارد.

2. مطابق اطلاعات موجود، نمی‌توان ظاهرا ارزیابی مثبتی نسبت به عملکرد هیات داشت."

خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس نهم: خیر با 4 جلسه نمی‌توان انتظار معجزه داشت باید تلاش بیشتری کنند.

جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی: خیر.

عوض حیدر پور عضو کمیسیون امنیت ملی ‌و ‌سیاست خارجی مجلس نهم: از جزییات خبر ندارم و چیزی هم منتشر نشده است، اما میشود گفت هنوز اقدام موثری انجام نشده و نتوانسته اند به بدعهدی های طرف مقابل پاسخ موثری بدهند. شاید غربی‌ها منتظر آینده مانده‌اند و ما در انتظار حوادث ! بدرفتاری‌های داخلی هم در ابعاد مختلف مزید شده‌اند تا آنجا که رهبری روزگار را به شرایط جنگ احزاب تشبیه کرده‌اند؛ بهترین شیوه این است که حداقل در داخل همه به فکر کشور، امنیت و منافع ملی باشند. بی‌روالی‌ها وحشتناک است.

آقایی آزاد عضو بسیج واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد: تذکرات را داده‌اند و اطلاع رسانی خوب بوده اما می‌توانستند بهتر هم عمل کنند.

حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی ‌و ‌سیاست خارجی مجلس نهم: فعلا نه.

حجت الاسلام علیرضا حسینی امام جمعه درمیان: سلام عملکرد هیات نظارت بر برجام محسوس نیست.

انصاری فعال رسانه ای : با سلام با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به استحضار می رساند که بنظر بنده هیات نظارت بر برجام چه در مقوله اطلاع رسانی شفاف به جامعه و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و چه در مقوله داشتن واکنش متناسب نسبت به بدعهدی کشورهای غربی و طرفهای مقابل و ضرورت بازنگری در اجرای تعهدات خود و کوتاه نیامدن در مقابل آنان نتوانسته تا به رسالت خود در اینخصوص بدرستی عمل نماید و بنظر میرسد از موضع ضعف تا کنون عمل نموده است.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیم امام جمعه: متاسفانه خیر.

علی اکبر عضو هیئت مدیره کانون سردفتران: تعامل دیپلماتیک با حفظ منافع کشور بهتر از تقابل است.

اسماعیل بیگی کارشناس مسائل سیاسی: باسلام و تبریک عید فطر خیر بسیار ضعیف عمل کرده است .

الوندی فعال رسانه ای : به نظر بسیار ضعیف بوده و رهبری معظم به تنهایی قویتر از آنها موضع گرفتند و کم کاری آنها رو تا حدی جبران نمودند.

صفارهرندی عضو سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران: خیر.

حجت الاسلام سید محمد بخشایش‌پور امام جمعه: باسلام انتظار بیشتر می‌رود.

حجت الاسلام عبدالرسول حمادی امام جمعه: باسلام و تبریک عید سعید فطر، با هیات نامبرده آشنایی ندارم، برجام تاکنون نتیجه موثر و ملموسی نداشته و بدعهدی طرف مقابل بخصوص آمریکا بر همگان عیان است.

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه خیرآباد: خیر، مذاکرات التماسى و چانه زنى در حد هزینه کردن آبروى گذشته است. باید از سیاست تهدید در مقابل تهدید استفاده می‌شد. کمتر از بیان نقطه ضعف‌هاى دشمن استفاده شده است.

محمد گلریز: ما باید باور کنیم که آمریکا نسبت به تعهدات خود پایبند نیست لذا هیات نظارت هم نمی‌تواند واکنشی نشان دهد.

حجت الاسلام محمدعلی کریمی امام جمعه بندر کیاشهر: انقلابی عمل نشده است!

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی، آموزش و تحقیق مجلس نهم: باسلام هیات باید با قوت، قاطعیت و جدیت بیشتری به وظیفه خودعمل کند.

شعبانی کارشناس مسائل سیاسی: خیر حداقل واکنش ها صورت نگرفته است.

سیدزین العابدین حیدری خبرنگار تصویری الاتجاه: سلام، خیر.

صفوی رئیس روابط عمومی شرکت تاسیسات دریایی وزارت نفت: سلام خیلی عالی بوده است.

حجت الاسلام نصیری عضو بسیج اساتید: سلام متاسفانه این هیات عملکرد منفعلانه داشته است.

ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته ای مجلس نهم: با سلام و نام و یاد خدا؛ عید بازگشت به فطرت الهی به شکرانه توفیق حضور در ضیافت الهی بر شما و خانواده محترم مبارک باد.

خسروی کارشناس سیاسی: سلام علیکم ،خیر، این هیئت انتظارات مردم را برآورده نکرده است.

حجت الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان: باسلام بنظر می‌رسد کاری انجام نداده‌اند

تراب جهرمی خبرنگار: نظارت در حد صفر.

کیانی کارشناس سیاسی: باسلام؛ عملکرد هیئت نظارت بسیارضعیف می‌باشد، ناظر این ادعا ورود مقام معظم رهبری به میدان و مقابله با بدعهدی‌های آمریکا با روشنگری‌های حکیمانه خود می‌باشد که مسئولین همچنان اصرار برمواضع باطل خود در خصوص برجام دارند.

قربانی فعال سیاسی: با سلام متوسط ارزیابی میکنم. واکنش ها به جا بوده.

رحمانی خبرنگار : شایسته است اگر کاری در این زمینه انجام شده است با اعلام موارد قابل انتشار، اعتماد به مسئولان نظام را به افکار عمومی بازگردانند.

علوی فعال رسانه ای: باسلام، اعتقاد دارم اساسا چنین هیئتى تاکنون وجود نداشته که عملکرد و ارزیابى و... قابل بیان باشد! وقتى نظارت به مجرى سپرده شود، معناى نظارت زیر سوال مى رود! تا وقتى این دولت بر سر کار است هیچ پاسخى به بدعهدى آمریکایى ها داده نخواهد شد.

پرویز فارسیجانی فعال رسانه ای: متاسفانه انتظاری که از هیات نظارت بوده و هست، بخوبی ادا نشده است. قاطعیت و برخورد شایسته در مقابل متعهدین برجام وگزارش دهی مستمر به رهبری و مردم جزو حداقل‌های انتظار از ایشان است که اتفاق نیافتاده است. امیدواریم که در آینده نقش فعالتری از هیات شاهد باشیم وگرنه باید فکری کرد.

افشار زاده بازیگر و کارگردان سینما: قطعا هیئتی که بنا به نظر رهبر تشکیل شود، به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل خواهد کرد تا جایی که چالش‌هاى پس از برجام بررسى شده و مسائل پولى، بانکى و انرژى مورد توجه بوده و چالش هاى درونی و خارجى برجام نیز مورد بحث قرار گرفته.

در ادامه باید گفت با وجود این تلاش‌ها متاسفانه دشمنی بارز امریکا تاثیرات منفی بر اذهان عمومی مردم ایران داشته و تمام بانکهای خارجی بخاطر تهدیدهای امریکا از سرمایه گذاری در ایران خودداری می کنند و علیرغم ادعای امریکا که می گوید نمی گذارد ملت ایران آسیب ببیند ولی در عمل مردم ایران تحت فشار اقتصادی شدید قرار گرفته اند.

بابائی: بنده تاکنون از دسترسی به اطلاعات مربوط به عملکرد آقایان محروم بوده ام، اما مطمئن هستم این اجاق نمی‌تواند دیگی را گرم کند چون آتشی نمی‌تواند داشته باشد اگر مجلس (لاریجانی و بروجردی) و قوه مجریه حضورداشته باشند؛ اینها، امتحانات لازم را داده‌اند.

اکبر نژاد کارشناس سیاسی: باسلام هیأت نظارت بر برجام با ملاحظه برخورد کرد، به وظیفه قانونی و با قاطعیت عمل نکرد و به تذکرات رهبر معظم انقلاب توجه جدی نکرد.

هاشمی دهکردی ناشر موسیقی: با سلام در یک کلمه باید گفت خیر.

پیرعلی خبرنگار: با سلام و تهنیت به مناسبت عید فطر در رابطه با سوال شما باید بگم که بنظر این حقیر اصولا شورایی به اسم نظارت بر برجام وجود نداره و تنها محتوای رسانه ای دارد! سوال من از دوستان اینکه یک مورد از برخورد این شورا با بدعهدی‌های غربی‌ها را اعلام نمایند! بنظرم واقعا اگر این شورا نباشد چه اتفاق خاصی خواهد افتاد!؟؟؟

جان نثاری خبرنگار: این هیات فقط یک نام یدک می کشد و هیچ کارایی نداشته و ندارد.

مهدی کریمی فعال رسانه ای: بسیار ضعیف، متاسفانه این هیات در قامت وکیل مدافع آمریکا و طرف غربی ظاهر شده است.

محمد ابراهیم رسولی فعال سیاسی: سلام، عملکردی نداشته که قابل ارزیابی باشد.

حجت الاسلام عباس عاقلی امام جمعه زیدآباد: سلام علیکم و رحمه‌‌الله متاسفانه توقع رهبری حفظه الله تامین نشده و باعث فزون خواهی آمریکا شده است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی: خیر جز موضع انفعالی چیزی ندیدیم.

علاقه‌بند: به نظر می‌رسد قطعا پیگیری می‌کنند اما زورشان به آمریکای بدعهدی که امام خامنه‌ای می‌فرمود که (به آمریکایی‌ها نباید اعتماد کرد زیرا آنها بدعهد هستند) نمی‌رسد و حتی نتونستند پول های بلوکه شده را پس بگیرن بماند بقیه اش.

سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم: بامردم صادق نبودند.

هدایتی کارشناس سیاسی: باید دید کت تن کیه ...

اسکندر زاده کارشناس سیاسی: تاکنون هیچ اقدام ملموسی صورت نگرفته و فقط دولت به تبلغات برجام و دستاوردهای آن می پردازد.

رضوان نسب پژوهشگر حوزه علمیه: سلام نه تنها نتوانسته به خارجی‌ها جوابی بدهد بلکه در داخل هم نیاز بود کارهایی انجام دهد که پیگیری نکرده و کوتاهی شده.

حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی امام جمعه هرند: سلام اتفاق خاصی نیفتاده چون دولت همه چیز را به حل برجام گره زد و الان هیچ چیز حل نشده پس روحانی در برجام ناکام مانده.

سیفی کارگردان: ما بایستی به عده‌ای یادآور می‌شدیم آمریکا و ایادیش غیره قابل اعتماد هستند. این برجام نشان داد. تا حالا حرف روی میز بوده نه عمل در اجرا.

صالح احمدی طرح وبرنامه شهرداری تهران: عملکرد ضعیف و هیچ پاسخ مناسب و متناسبى نتوانسته بدهد.

ساعی روابط عمومی تماشاخانه سنگلج: سلام، به نظر من تلاش‌های مناسبی در اینباره صورت گرفته اما می‌تواند بهتر و بیشتر باشد.

طالبی خبرنگار: به هیچ‌وجه عملکرد مناسبی نداشته‌اند و به همین علت رهبری نیز اخیرا در جلسه کارگزاران نظام، هیات نظارت را به دقت بیشتر توصیه کردند.

نصری کارشناس سیاسی: نظارت قاطع نبوده و متاسفانه برخلاف تاکیدات رهبری برخوردها از موضع ضعف می‌باشد.

حجت الاسلام محمدحسین تقی زاده امام جمعه: باسلام و تبریک عید سعید فطر اساسا متولیان فضای سیاسی خصوصا نمایندگان مجلس وکمسیون سیاست خارجه هنگام مذاکرات در مقابل زیاده خواهی استکبار باید به مثابه یک توپخانه با موضع قاطع از هیئت مذاکره کننده حمایت می کردند و نکردند! هیئت نظارت بر برجام هم همانند نماینگان مجلس تاکنون هیچ موضع و بیانیه ای درقبال بد عهدی طرف مقابل نگرفته اند! بایدازوزارت خارجه نتایج برجام پرسیده شود! گویا هیچ بدعهدی صورت نگرفته! خصوصاکمسیون سیاست خارجه با سفرهای خارجی و پیگیری از مراجع حقوق بین‌الملل بایدتلاش کند. باتشکر.

جواد منصوری سفیر اسبق ایران در چین: سلام علیکم، هیات تاکنون اطلاع رسانی مناسبی نداشته است بعلاوه سوالات بی جواب زیادی است که پاسخ داده نشده است.

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی امام جمعه: باسلام متاسفانه واکنش ما به جنایت و بی‌رحمی‌های امریکا بسیار ضعیف بوده است و در واقع هیچ اقدام مناسبی انجام نشده و دولت بسیار بد عمل گرده است وکوتاهی و ضعف در برابر دشمنان آنان را بیشتر جسور کرده است و دولت انقلابی باید سیاست خارجی انقلابی داشته باشد نه اینکه منفعلانه عمل کند وهمه دستاوردهای نظام اسلامی را بنفع مستگبران مصادره نماید.

محمدخانی مدیر فرهنگسرای انقلاب: هیات نظارت باید به صورت واقعی، الزام‌آور مرحله به مرحله و با بررسی اجزای مختلف توافق، عملکرد طرف مقابل را بررسی و متناسب با آن گامهای جمهوری اسلامی ایران را در اجرا برنامه‌ریزی کند.

حجت الاسلام صفر یوسف زاده امام جمعه نمین: بدتر از این نمی‌شد.

حجت الاسلام سادات رسول امام جمعه باغستان: سلام ما برجام را چیزی جز خیانت اهل فتنه نمی‌دانیم که با استکبار هماهنگ شده بودند تا به عنوان امتیاز در انتخابات آینده از آن استفاده کنند اما بد آوردند چرا که استکبار به آنها هم خیانت کرد. اگر اسمی از برجام ماند بخاطر مدیریت کردن رهبری است و الا برجام از قراردادهای ترکمنچای و غیره تلخ تر است تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد.

نصیری نژاد خبرنگار: بله.

سیدجواد موسوی: ناتوان‌تر از ناتوان.

میلاد چهاردولی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر : به هیچ وجه، تا به الان اتفاقات بسیاری افتاده و زیاده گویی‌های زیادی آمریکا و غرب داشته و در همه این بد عهدی‌ها هیات نظارت بر برجام کاملا سکوت کرده است.

عرب فعال سیاسی: باسلام، اساسا سوال کمی ایراد دارد و نوعی سوءگیری در آن وجود دارد به این معنی که گزارش رسمی درخصوص عملکرد دو طرف در خصوص تکالیف و حقوق منتشر شده، که بنظر نمی‌رسد تاکنون این اتفاق افتاده باشد. لذا ابتدا باید بررسی شود که بر اساس مصوبات، کدام موارد اجرا شده و کدام نشده، سپس براساس آن عملکرد هر دو طرف بالاخص هیات نظارت را سنجید. لذا در یک کلام بعد از بررسی عملکرد طرف مقابل و گزارش هیات باید ارزیابی نمود.

پیرعلی کارشناس سیاسی: سلام عیدتان مبارک هیات نظارت برجام حکایت روباه شاهد دم وی می‌‌باشد؛ اینان خود عامل خیانت می‌باشند و مرد اینهم نیستند که حرفی بزنند زیرا خود زیر سوال میῖروند رسانه ها باید وارد عمل شوند.

بردبار فعال رسانه ای: سلام و ادب هنوز اقدام عملی ملموس به ویژه در مورد بدعهدی در زمینه رفع تحریم بانکی انجام نشده است.تحریم بانکی به خاطر کارشکنی آمریکا در عمل روی کاغذ رفع شده است.

علی سواری فعال دانشجویی: سلام، کلا من راضی نیستم

شیرپور: با سلام، به معنای واقعی نظارتی بر برجام ندیدیم! هیچ عکس العملی درباره نقض پی در پی مفاد برجام ندیدم.

عامری فعال اقتصادی: اقداماتی انجام شده ولی باید قبول کرد تا زمانی که کشور به یک دیپلماسی فعال و رابطه پایدار با اکثر کشورهای قدرتمند آسیائی و اروپایی دست نیابد، پیگیری صرف از طریق مکاتبه، مصاحبه و برگزاری جلسات با طرفهای برجام اثربخش نخواهد بود.

بازوند کارشناس سیاسی: نظارت ضعیف، واکنش هیئت در شان ملت بزرگ ایران نیست.

حسینی کارشناس سیاسی: با سلام، کاملا منفعل، بی‌ثمر و تسلیم در برابر معتقدین به برجام، دون‌شان نظام ج.ا.ا، انقلاب اسلامی و... . کاملا مایوس کننده، ناکارآمد و ...

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل: با سلام و تبریک عید سعید فطر، یکی از نقاط ضعف برجام مضاف بر محتوی و سایر اشکالات می‌توان ترکیب هیات نظارت آن است. تقریباً همه دست اندرکاران برجام ناظر هستند معمولا اگر مجری، ناظر شد تکلیف نظارت معلوم است. اینهمه بدرفتاری آمریکا در برجام هیچ عکس التماس از هیات نظارت جز تماشا نبود.

کریمیان قائم مقام صدای سازمان صدا وسیما: سلام. بنده متوجه واکنش مشخصی نشدم.

حجت الاسلام عباسعلی سلطانزاده امام جمعه چرمهین: با سلام، رمضان المبارک ماه توکل و اعتماد به خداوند و سوءظن به دشمنان خداوند بود. چیزی که برخی از مسئولان ما فراموش کرده و نتیجه‌اش فریب نیرنگ دشمن را خوردن و هزینه سنگین دادن بود.

حجت الاسلام مصطفی نصیری امام جمعه سردشت: سلام، نظارتشان بسیار بد و منفعلانه بوده است و با سه اصل حکمت، عزت و مصلحت که امام خامنه‌ای مدظله العالی در باره سیاست خارجی اعلام کردند منافات دارد و در مقابل بد عهدی‌های آمریکای جنایتکار بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

علیزاده کارشناس سیاسی: سلام، به هیچ وجه؛ اجرا و نظارت دچار چالش‌های جدی هستند و این هیات الکن و لنگ است برای نظارت.

حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا امام جمعه بهار: باسلام، بدعهدی استکبار به قدری زیاد وپیچیده است که کس نتواند که بجا آورد باید ادامه داد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه سابق رابر: باسلام نه متاسفانه.

حجت الاسلام مهدی رحمانی امام جمعه سابق ممسنی: این هیأت هیچ ظهور و بروزی نداشته است و اشتباه بزرگ این بود این هیأت همان مذاکره کنندگان هستند نظارت خود بر خود غلط است.

بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم: شورای نظارت خواب.

ناصری کارشناس سیاسی: نه متاسفانه. علی‌رغم این همه بدعهدی از سوی طرف مقابل و حتی تشدید برخی تحریم‌ها و بهانه‌گیری طرف مقابل هیچ اقدامی از سوی مسئولین امر صورت نگرفته است.

توفیقی: سلام علیکم، هیات مذکور با خط دهی روحانی در صدد پرده پوشی در برابر زیادی خواهی آمریکا است و فقط واکنشی ضعیف در حد پاسخ به اظهارات تند آمریکایی‌ها داشته‌اند.

کاشی فعال رسانه ای: خیر. بهتر است گزارش عملکرد خود را به مردم ارایه دهند.

کلانتری فعال رسانه ای: کدام هیئت کدام نظارت‌اش انقدر شور است که متولیان برجام از اوردن یک سیستم نظارت ویدیوی برای والیبال عاجزند.

سعید فرجیان زاده عضو بسیج دانشجویی: متاسفانه هیات نظارت تا امروز هیچ اظهارنظری نکرده است رسالت آنان در این شرایط حساس بیان بدعهدی‌های طرف مقابل و تبین واقعیت‌ها بدون محافظه‌کاری است تاریخ و ملت بزرگ ایران اسلام در مورد آنان قضاوت خواهد نمود.

خادم مسئول روابط عمومی سازمان انرژی اتمی: یقینا هیأت نظارت میتوانست عملکردی بهتر داشته باشد.

کریمی: با سلام وقتی طرف مقابل این همه بدعهدی می‌کند هیات نظارت باید بطور دقیق فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با برجام رصد کند و هر کجا لازم بود قاطعانه برخورد نماید.

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه: سلام علیکم، متاسفانه برخورد مناسبی تا بحال که در خور شان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد صورت نگرفته و عزت جمهوری اسلامی حفظ نشده

محمدپیر علی فعال سیاسی و رسانه ای: بدون تردید عکس العمل تهاجمی هیات، می‌توانست مانع زیاده خواهی و بدعهدی طرف های مقابل شود. لذا واکنش منفعلانه و بدتر از آن خوشبینی به رفتار غرب، کارنامه هیات نظارت را با مردودی مواجه نموده است.

فوادیان کارشناس سیاسی: کدوم هیئت ؟؟؟ کدوم برجام؟؟؟ کدوم نظارت؟؟؟ آنچه بود الفاظ بود، اعمالم آرزوست.

حجت الاسلام یزدان جهاندار امام جمعه بخش کجور: سلام خیر عملکرد آنها خیلی ضعیف می باشد.

سیدمحمدرضوی قائم مقام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: به نظر بنده بسیار هوشمندانه و خوب عمل نموده‌اند.

هدایت حاتمی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات: خیلی خوب و معقولانه بوده است.

پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم: عزیزان دل در گرو منافع نظام و کیان دارند و با کیاست زیرنظر رهبری حکیم نظام حتما بموقع در صورت ضرورت اقدامات مقتضی بعمل می اورند عید بخشایش مبارک باد.

ناصر وحدتی خواننده زبان گیلکی: درود، آنچه دولت و روحانی رویکرد مثبت پس از برجام پیش بینی کرده بودند ان بخشی که به اروپا ربط داشت تحقق یافت، مشکل تحریم بانکها فروش نفت سفرهای روحانی به اروپا و بلعکس سرمایه گذاری اروباییان در ایران، خرید ایر باس و بویینگ و... اما یکی از دشمنان برجام در منطقه غیراسرائیل، عربستان است؛ عربستان سال پیش منا را فقط سر ایرانیان خراب کرد، برای مقابله با برجام بود تا واکنش تند ایران را باعث شود که ایران و دولت خویشتن داری کرد که اینجا سردار عباسی و دوستانش دولت را به لجن کشیدند، عربستان کوتاه نیامد برای تحریک ایران 47 نفر و شیخ نمر را گردن زد و به هدفش رسید چون به سفارتش حمله شد و کار برای هیت نظارت بر بر جان سخت شد و سفارت کمر روحانی را شکست البته برکناری سر افراز از تلویزیون جبهه دولت را بهبود بخشید اما مساله یمن، سوریه و عراق و الان حرفهای نصرالله اوضاع روحانی را بشدت متشنج کرده است همچنین هیات نظارت، ما با حیوانی ترین سیاست های امریکا روبرو هستیم، برای سالم سازی روابط خارجی و وزارت خارجه و رصد کردن سیاست‌ها‌ی حیوانی امریکا دولت در بخش مجلس اندکی بعد از هفت اسفند ارام گرفته اما سر کوچک‌ها و سفارتی‌ها دولت را در منکنه دارند، سیاست حیوانی امریکا بیشتر ربط به تراستهای تولید و فروش سلاح دارد، هر روز در امریکا تعدادی امریکایی با اسلحه امریکایی کشته می‌شوند دولت امریکا در جلوگیری از فروش سلاح در امریکا ناتوان است، حالا ببینین با مشوش کردن همسایه های ایران چقدر میلیاردی به امارات وعربستان و ... اسلحه می‌فروشد.

حجت الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد امام جمعه سملقان: خیر بد زشت.

رامندی فعال رسانه ای: بسیار ضعیف، این هیات صرفا در پی توجیه بدعهدی طرف آمریکایی بوده.

حجت الاسلام حسین رضاپور امام جمعه صفائیه: خیر.

صبوری: با سلام و آرزوی قبولی طاعات متاسفانه در دفاع از برجام بزرگ نمایی می‌شود و نسبت به بدعهدی طرف‌های مقابل آنگونه که انتظار می رفت و با وجود هشدار حضرت اقا با تساهل و تسامح همراه بوده است.

حجت الاسلام سید علی رئیسی: با سلام، اگر چه تصمیمات و ملاحظات هیات محرمانه است و به اقتضاء مطالب رسانه‌ای می‌شود، لیکن آنچه بنظر می‌رسد تحرک چندانی ملاحظه نمی‌شود و بیشتر بر محور دیپلماسی است و دارای استراتژی نیستند و ظاهرا تصمیمات انفعالی هستند و خروجی محسوسی نداشته ویا رسانه ای نشده...، موفق باشید.

عظیمی معاون سابق سازمان سینمایی: سلام، متاسفانه هیات نظارت بر برجام به دلیل ملاحظات ناشی از آبروداری دست اندرکاران مذاکره با کشورهای 5 به علاوه یک، آنگونه که باید نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند تا در مقابل مردم و رهبری روسفید باشند.

رسایی کارشناس سیاسی: متاسفانه این هیات عملکردی نداشته تا درباره آن نظر بدهم این البته قابل پیش‌بینی بود. برجام محصول این هیات است به جز آقای جلیلی که قبلا در تیم مدیریت کننده نبود و در مرحله تشکیل هیات اضافه شد.

مشکینی خبرنگار: نه. این هییت ژشت محافظه‌کارانه دارد و با همین رویکرد دفاع از تیم ایرانی را با دفاع از کلیت برجام برابر دانسته است.

اسدی سردبیر همشهری دیپلماتیک: افتضاح.

حسن زاده خبرنگار اقتصادی: برقراری ارتباط با دنیا البته با حفظ چارچوب‌ها و ارزش‌های انقلاب اگر چه می‌تواند از بعد اقتصادی مثبت واقع شود اما بدعهدی‌های طرف مقابل بخصوص در بخش تبادلات بانکی و دستیازی به منابع ارزی کشور کاملا محکوم است و هیت نطارت در این بخش آنگونه که باید باشد نتوانسته در احقاق حقوق و توجه به تعهداتطرف مقابل خوب عمل کند.

طاهری فعال رسانه ای: باسلام و تبریک عید فطر، متاسفانه دولت بدون توجه به منویات و راهنماییهای مقام معظم رهبری وارد موضوع برجام شد و تاکنون هم به فرمایشات رهبری کامل و دقیق عمل نکرده است . لذا عدم موفقیت دولت در برجام حاصل نوع نگرش و عدم توجه به فرمایشات رهبری معظم است.

کلهر خبرنگار فرهنگی: متأسفانه واکنش ها ضعیف‌تر از حد انتظار است.

رضایی فعال رسانه ای: با سلام، عملکرد تشریفاتی هیات نظارت بر برجام در برابر نقض مکرر مفاد این توافق به حدی خنثی بوده است که حتی طرف غربی هم این موضوع را متوجه شده است. انفعال این هیات را می‌توان در فشار ایمیلی! جناب ظریف و عراقچی در برابر تاراج اموال ملت به وضوح دید.

علی محمدی: سلام و عرض ادب . اصلا خوب و قاطعانه برخورد نمی‌کنند.

عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان: وجود خارجی اش برای مردم قابل درک نیست.

خرم آبادی دبیر ستاد فیلترینگ: سلام، بنظر من نظارتی صورت نگرفته تا مورد ارزیابی قرار گیرد ـ یا شاید هم اگر صورت گرفته آنقدر بی‌ رنگ است که قابل ارزیابی نیست.

توسلی موسسه مطالعات آمریکا: بسیار ضعیف بوده است.

حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری امام جمعه آشتیان: باسلام تاکنون عملکرد مثبت و قابل توجهی از هیات نظارت بر برجام دیده نشده است بنظر می‌رسد هیات از روحیه انقلابی در برخورد با زیاده خواهی امریکا برخوردارنیست.

حجت الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه قائمیه: متاسفانه واکنشی که باعث عبرت دشمن گردد مشاهده نشده است.

میثم رهدار فعال رسانه ای: ظاهرا رویکرد حاکم بر این دولت همان نگاه اشتباه دولت و تیم دیپلماسی را به برجام دارند که باعث خسارت مجدد دیگری به کشور شده است.

بهرام بهرامی قاضی اسبق دیوانعالی کشور: خیر.

مجتهدی: سلام اخبار رادنبال میکنم اما الان یک نیم خط شاخص هم در خصوص عملکرد این هیأت ندیده‌ام و نشنیده‌ام شاید بعدا صدایش در می‌آید ان‌شاءالله صداى بدى نباشد ....

شمس الدینی کارشناس سیاسی: چیزی محسوس مشاهده نشده.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی تبار امام جمعه مشهداردهال: ابدا رضایت بخش مولا ی ما ودلسوزان نظام نیست.

اسماعیل احمدی : سلام. هیات نظارت یک هیات خنثی است. عملکردشان را اطلاع ندارم. اما وقتی حضرت آقا مطالبه از این هیات را در سخنرانی عمومی مطرح می فرمایند معلوم است که وظایفش را انجام نداده است.

حجت الاسلام محمدکلباسی: سلام علیکم، متاسفانه عملکرد هیأت نظارت بشدت ضعیف، منفعلانه و غیرمسؤلانه بوده؛ در چنین شرایطی که ضعف شخصیتی دولت و عملکرد خیانت مأبانه برخی دولتیان و سکوت نابجای آنان به منافع و اقتدار ملی اسیب رسانده انتظار می رفت این هیأت به وظیفه اش درست عمل کنه که متاسفانه اقدامی نکرده است.

حجت الاسلام محمدرضا رحیمی زاده امام جمعه مهدی شهر: خیلی چیز قابل ملاحظه دیده نشده.

روزبهانی : با سلام؛ به نظر می‌رسد در امضاء توافق‌نامه مشکلاتی وجود دارد که بعد از گذشت جند ماه نتوانستیم به حقوق خود دست یابیم و ظاهرا امکان مطالبه ما محدود است. مجلس باید به سرعت در شفاف‌سازی مشکلات توافق اقدام و راهکارهای مناسب در برخورد با موضوع اتخاذ گردد.

سید محمد تقی غضنفری امام جمعه بن: سلام علیکم بسیار ضعیف حتی می شود گفت هیچ.

سیاح فعال جهان عرب: بسیار بد، خیر.

محمدپور عضو دفتر پژوهش‌های کیهان: سلام، بسیار ضعیف، خیر.

واجدی وبلاگ نویس: خیر نتوانسته.

فواد ایزدی استاد دانشگاه تهران: سلام علیکم، خیر.

حجت الاسلام غلامعلی حسین نژادیان امام جمعه بروجن: تاحال که کاری نکردند.

شیخی اقتصاددان: نه.

فقیری کارشناس سیاسی: باسلام و احترام و تبریک عید سعید فطر بطور کلی و جامع اگر توجه کنیم خیر، انتظارات را بر آورده نکرده است بطوری‌ که جامعه حضور آنان را احساس نمی‌کند متاسفانه اینطور برداشت می‌شود که صوری است.

صاحبی کارشناس سیاسی: خیر، متاسفانه رویکردی منفعلانه داشته‌اند.

شهبازی موسسه سفیر: طبعاتا زمانی که اقدام متقابل و هم سطح در قبال خروج آمریکایی‌ها ازتعهداتشان صورت نگرفته کمیسون نظارت بر برجام به اندازه دستگاه دیپلماسی مسول است و این اتفاق تاکنون نیفتاده.

کوشکی کارشناس هسته‌ای: هیات نظارت بر برجام یعنی یکی شدن متهم و دادستان!

حجت الاسلام حسینعلی بهرامی امام جمعه جره و بالاده: سلام، عملکرد بسیار ضعیف بوده، خیر واکنش مناسبی نداشته.

رضا مقدم: خیر هیچ کاری نکرده نظاره‌گر بدعهدی طرف مقابل می‌باشد.

میرسرابی عضو بسیج کارکنان: ضعیف، نتوانسته، برجام از سوی طرف مقابل، نقض شده و منتفی است.

محمد مهدی جعفریان عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه شریف: عملکرد هیات نظارت برجام، بسیار ضعیف بوده.

محمد عرفانیان کارشناس سیاسی: سلام. "هیئت نظارت بر برجام" تاکنون فقط در قالب یک نام و عنوان بوده و هیچگونه اقدام مناسب و موثری در قبال بدعهدی طرف مقابل نشان نداده است.

معین شادرو عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف: خیر.

رضایتی عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل: اصلا.

جعفری فعال رسانه ای: سلام بسیار ناامید کننده و بی‌خاصبت بوده عملکرد هیات نظارت.

نظری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد: کدام نظارت ؟!!! وقتی با لابی گری قانون تصویب شده باید فاتحه نظارت رو خوند .مشکل آقایان نگاه مرعوبشونه ... اگه حقایق برجام رو بشه آبرویی برای روحانی و لاریجانی نمی مونه.

حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند: باسلام تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده است. بنظرمن هیات نظارت بایدترکیبی ازدولت، مجلس، سپاه و نماینده رهبری باشد.

رضا نقیب‌منش فعال رسانه ای: اگرشماخبردارید ماهم مطلع خواهیم شد.

حجت الاسلام سید حسن سید محمدی امام جمعه شهرپرندک: سلام، متاسفانه فقط انفعال و ساده‌اندیشی و امیدواهی به آینده‌ای مبهم. شایدلازم یکباردیگر وظائفشان را به آنها یادآورشد.

کوشافرخبرنگار : صفر درصد. خیر.

حجت الاسلام روح الله مختاری امام جمعه سابق نیوکاسل انگلستان: سلام علیکم براساس اطلاعاتی که دراختیار ماست اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

محمدرضا شعبانی مدیر تفسیر خبر صدا و سیمای قم: نه.

حجت الاسلام تاج‌بند: اصلا به هیچ عنوان فقط توجیه‌گری.

مجدالدین تجرد امام جمعه شمال غرب شیراز: سلام اصلا عکس العمل در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشته‌اند و بعضا آنچنان ضعیف برخورد کرده‌اند که آنها رو پر رو هم کرده‌اند.

حجت الاسلام سید داود شاهچراغی امام جمعه ازنا: سلام علیکم متاسفانه استراتژی درستی در این هیأت وجود ندارد.

دمیرچی معاون استاندارد تهران: این هیئت موارد تخلف طرف مقابل را شناسایی کرده است اما چون اکثر اعضاء دولتی بوده و دبیرخانه در نهاد مستقر می‌باشد بخاطر اینکه مبادا اعلام موارد تخلف باعث ناراحتی آمریکایی‌ها بشود تاکنون از موضع‌گیری علنی پرهیز کرده و از خودشان صبر و متانت بروز داده‌اند.

علیرضا اختری عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه شریف: سلام ،اصلا مگر چنین هیئتی وجود دارد؟!!

مختاریان خبرنگار: هیات نظارت قطعا ابزار مناسبی برای اعمال نظارت کارا در اختیار ندارد چرا که ما می‌توانیم تعهدات متقابل را لغو ‌کنیم که خود موجب ایجاد مشکلات و زمینه بهانه‌جویی‌های طرف مقابل است.

سردار رادان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی: سلام به اعتقاد من عملکرد مناسبی نداشتند.

حسین لطفی خبرنگار: صفر.

حجت الاسلام محمد حمیدی‌نژاد امام جمعه: خیر ضعیف عمل می‌کند.

خواجه عمید کارشناس رسانه: نه.

حجت الاسلام طهماسبی رئیس دفتر آیت الله علم الهدی امام جمعه خراسان رضوی: باسلام عملکرد هیات باید انقلابی و بسیجی‌وار و بر محور فرمایشات مقام معظم رهبری باشد که متاسفانه تا الان چنین نبوده و خیلی ضعیف بوده.

خجسته معاون سابق برنامه ریزی صدا و سیما: بنظرم، انفعال این هیأت ازدولتمردان بیشتر است!

حجت الاسلام حسین رجایی پور امام جمعه سمیرم: صفر.

حجت الاسلام علی طالبی نژاد امام جمعه پاسارگاد: متاسفانه خیر.

حجت الاسلام محسن ملک‌پور امام جمعه سامان: هیچ واکنشی نبوده محافظه کارانه عمل می‌کنند مردم انتظار عملکرد انقلابی دارند.

محمد رضا جولا مسئول سیاسی بسیج حوزه علمیه حقانی: قطعا واکنش‌ها از طرف ایران و ناظران ایرانی متناسب با شدن بر عهدی های آنان نبوده است.

اصغراحمدی خبرنگار: خیر نظر قاطع و کوبنده‌ای در عمل مشاهده نشده.

علی قلهکی فعال سیاسی: هیات نظارت بر برجام از خود ماهیت ظاهری نشان داده و در حوزه عمل ضعیف و غیرموثر ظاهر شده است، باید سریع و قاطع در مقابل بدعهدی های آمریکا عمل کند.

علوی مدیر گروه سیاسی و اجتماعی رادیو گفتگو: با سلام و آرزوی قبولی طاعات... می‌توان گفت تا بحال... بود و نبودش بالسویه بود و هیچ عملکرد محسوسی نداشته

حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه: سلام علیکم ان‌شاالله که با حکمت و تدبیر بهتر عمل کنند.

مهدی کیانی کارشناس سیاسی: خیر ناتوان بوده و منفعل.

عیسی‌زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم: خیلى ضعف.

حجت الاسلام حسین خالق پرست امام جمعه کمالشهر: متاسفانه خیر.

عارفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم: سلام، متاسفانه هیئت نظارت هیچ اقدام مناسبی درحد انتظار انجام نداده است.

محمدرضا تاج الدین فعال رسانه ای: با سلام. بنده هیچ اقدام موثر از این هیات ندیده‌ام.

میرشمسی فعال رسانه ای: منفعلانه و در خواب و سر در زیر برف و بی‌خیال و تقریبا هیچ عملکردی نداشته

موسوی فرد استاد حوزه علمیه حقانی: مسلما خیر.

چمی‌گو عضو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هنر: خیر.

محسنی‌راد خبرنگار: خیر .

حجت الاسلام خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج: خیر.

حجت الاسلام علی معلمی امام جمعه قائم‌شهر: نخیر.

محمدی خبرنگار اجتماعی: بله عملکرد مناسبی داشتند.

فرشاد عالی مدیر روابط عمومی بسیج سازندگی: بسیار با ضعف شدید رفتار کردند.

کرمی مدیر کل خبر و تفسیر برون مرزی صدا وسیما: ضیعف ارزیابی می‌کنم.

قانعی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه شریف: خیر، اصلا.

ارسال نظر: