اعتراض دولت سودان به گزارش آمریکا درباره قاچاق انسان

کدخبر: 2044958

دولت سودان انتشار گزارش آمریکایی درباره قاچاق انسان و نام بردن از سودان به عنوان یکی از کشورهایی که با این روند مبارزه نمی‌کند را محکوم کرد و آن را "غیرمنصفانه و فاقد اطلاعات صحیح" توصیف کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ایالات متحده آمریکا گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان را منتشر کرد و امسال نام سوریه و سودان به همراه چهار کشور عربی دیگر برجسته شده است. در این گزارش همچنین به روسیه و ایران هم اشاره شده و در مجموع نام 26 دولتی که به ظن وزارت امور خارجه آمریکا با قاچاق انسان مبارزه نمی‌کنند، ذکر شده است.

وزارت خارجه سودان با صدور بیانیه‌ای گفت: این گزارش درباره سودان فاقد اطلاعات دقیق است و بیشتر به سمت خدشه‌دار کردن وجهه این کشور در حوزه‌هایی متمایل شده که سودان دستاوردهای چشمگیری به دست آورده است؛ از جمله پیشگیری از جذب کودک سربازان و قاچاق انسان.

براساس این بیانیه، تلاش‌های سودان در مبارزه با قاچاق انسان واضح است و این کشور در سال 2015 میزبان کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مهاجرت غیرقانونی بوده و این کشور قانون مبارزه با قاچاق انسان هم دارد.

این وزارتخانه بار دیگر تعهد سودان بر مبارزه با قاچاق انسان را بازگو کرد و گفت: گرچه گزارش ایالات متحده آمریکا موضع سودان در چنین مسائل مهمی را تحریف می‌کند، اما سودان همچنان به انجام وظایف خود در قبال جامعه بین‌الملل متعهد است. سودان قوانین بین‌المللی امضا شده را دنبال می‌کند و در مواجهه با چنین مسائل حیاتی‌ای همچنان عضو فعالی در جامعه بین‌الملل باقی خواهد ماند.

براساس گزارش آمریکا، سودان در دسته‌بندی سوم کشورهایی قرار می‌گیرد که به صورت کامل متعهد نیستند و حداقل معیارها برای حفاظت از قربانیان قاچاق انسان را دارند. طبق این گزارش، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا 90 روز فرصت دارد تا درباره اینکه آیا باید علیه لیست کشورهای اعلام شده تحریم اعمال کند یا خیر، تصمیم‌گیری کند.

دسته‌بندی سوم گزارش قاچاق انسان ایالات متحده آمریکا شامل شش کشور عربی از جمله سودان، سوریه، الجزایر، جیبوتی، جزایر کومور و موریتانی است. سایر کشورهای ذکر شده، شامل سودان جنوبی، روسیه، بلاروس، ترکمنستان، ازبکستان، ونزوئلا، زیمبابوه، برمه، بروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، هائیتی، گینه استوایی، اریتره، گامبیا، گینه بیسائو، کره‌شمالی، جزایر مارشال، پاپوآ گینه نو، سورینام و بلیز هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: