"محمود زهار": از امام خمینی به خاطر روز جهانی قدس تشکر می‌کنیم

کدخبر: 2043949

یکی از رهبران جنبش حماس با تقدیر از اقدام امام خمینی در نام‌گذاری روز جهانی قدس، اعلام کرد که این یادآوری‌ است برای کسانی که یک روز و حتی یک لحظه هم به فکر این شهر نبودند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "محمود زهار" از رهبران جنبش حماس پنج‌شنبه (امروز) اعلام کرد که اقدام امام خمینی در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان، مسئله فلسطین را از فراموشی نجات داد.

زهار گفت:‌ «از امام خمینی رحمت الله علیه تشکر می‌کنیم که خواست روزی به نام "قدس" باشد؛ ولی نباید از امت اسلامی با همه عناصر تشکیل دهنده تشکری کرد؛ چرا که یک روز هم برای قدس کار نکرد».

وی تصریح کرد که « نام‌گذاری این روز یادآوری‌ است برای کسانی که یک لحظه و حتی یک روز هم به فکر این شهر نبوده‌اند».

زهار عنوان داشت:‌ «قدس در عرف اسلامی سومین حرم الهی بوده و در دوران معاصر یا رمز عزت مسلمانان یا رمز ذلت آن‌ها بوده است؛ اگر قدس اشغال شده بماند دلیلی است بر ذلت و خواری آن‌ها و اگر آزاد شود این از بزرگی اسلام خواهد بود و هر انسانی که عزت و بزرگی را می‌ستاید، عزیز خواهد شد و کسانی که در فلسطین ظلم و فساد می‌کند، ذلیل خواهند شد».

این رهبر جنبش حماس تأکید کرد که آزادی فلسطین آغاز مرحله تمدنی جدیدی به نفع انسان و بشریت خواهد بود.

محمود زهار بر ضرورت تشکیل گروهی و لو با تعداد کم تأکید کرد که بتواند قدس را در محاسبات خود در نظر بگیرد و برای آزادی آن تلاش کند.

زهار تصریح کرد: «فرق است بین اینکه مردمانی به اهمیت بعد دینی قدس پی برده‌اند و بین کسانی که به قدس با این دید نگاه می‌کنند که شهری است همانند سایر شهرها که می‌توان بر سر آن مذاکره کرد، سخن گفتن با چنین افرادی که بر سر قدس مذاکره می‌کنند، فایده‌ای ندارد».

این مسئول وابسته به جنبش حماس تأکید کرد که آرمان فلسطین باید در بعد دینی و تمدنی آن که موجب سرفرازی انسان است، مورد توجه قرار بگیرد.

وی به جنگ غزه در سال 2005 اشاره کرد و گفت: «کسانی که تخمین‌های درستی از این جنگ داشتند، یهودیان را در سال 2005 از غزه بیرون راندند و ان شاء الله با خواست و اراده الهی آن‌ها را از فلسطین و قدس بیرون خواهیم کرد».

زهار در پایان از «توطئه رسمی عرب‌ها به قدس» و درخواست برخی برای عادی‌سازی مجانی با صهیونیست‌ها ابراز تأسف کرد و پرسید: «عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی به هرقیمتی، حرام و مردود است، چه رسد به این که این عادی‌سازی مجانی باشد».

ارسال نظر: