رهبر حزب افراط‌گرای جبهه ملی فرانسه:

اگر رئیس جمهور شوم، درباره اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار می‌کنم

کدخبر: 2043926

رهبر حزب افراط گرای جبهه ملی فرانسه که نامزد انتخابات ریاست جمهوی این کشور هم هست تصریح کرد که اگر سال آینده رئیس جمهور فراسه شود درباره اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "مارین لپن"، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی در این کشور در گفتگویی با رسانه آلمانی زبان "روند شاو"، تاکید کرد که انگلیس بعد از همه پرسی خروج به آخر راه نرسیده است. هیچ کدام از عواقب فاجعه باری که پیش بینی شده بود اتفاق نیافتاده است.

وی همچنین تاکید کرد که اگر وی سال آینده به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شود یک همه پرسی درباره اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد. ما می خواهیم استقلال خود را برگردانیم. ما نمی خواهیم اتحادیه اروپا برای ما تصمیم بگیرد که چه کسی به کشور ما بیاید و چه کسی اجازه دارد در اینجا بماند.

لپن این اظهار نظر مبنی بر اینکه خروج فرانسه از اتحادیه اروپا خودکشی اقتصادی است را رد کرده و ضمن تمجید کشور سوئیس گفت: کشورهایی وجود دارند که ( خارج از این اتحادیه) خوب پیش می روند؛ از جمله کشور سوئیس.

وی افزود: برای اروپا به عنوان یک پروژه صلح بزرگ تنها تمسخر و تحقیر باقی مانده است.

لپن رویای اروپایی را دارد که در آن کشورهای عضو در سود و امتیازات آن مشارکت داده شوند. این یک اروپایی است که در آن پروژه هایی ارائه شده و از هر کشوری سوال می شود که آیا می خواهد در این پروژه همراهی کند. در این اروپا هر کشوری می تواند تصمیم بگیرد که آیا می تواند این پروژه را بر اساس منافع خود پوشش دهد.

ارسال نظر: