دعوت مراجع تقلید از مردم برای "حضور پرشور" در راهپیمایی روز جهانی قدس

کدخبر: 2043916

مراجع معظم تقلید، علما و نهاد های حوزوی با صدور بیانیه های جداگانه از ملت ایران برای حضور پرشکوه در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راستای دفاع از آرمان های قدس شریف دعوت کردند.

گروه سیاسی «نسیم آنلاین» - عبداله گلباف به گزارش « نسیم آنلاین » در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مراجع تقلید، مردم را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواندند.

راهپیمایی روز قدس اعلام بیزاری از غاصبان است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس بیان کردند: روز قدس روز وفاداری مسلمانان به قدس شریف و اعلام بیزاری از غاصبان و پشتیبانان غاصبان است؛ اسراییل اخیرا جمله هایی بیان کرده است که تا کنون می خواستیم با فلسطینی ها کنار بیاییم تا سپس بتوانیم با اعراب دیگر مصالحه کنیم، ولی امروز قضیه برعکس شده است و ابتدا باید با اعراب کنار بیایم و سپس بتوانیم با فلسطینی ها به مصالحه برسیم. معظم له بیان کردند: در روز قدس فریاد فلسطینی ها در دنیا طنین انداز می شود تا نسل های مسلمین متوجه شوند که قبله اول مسلمانان از پیکره اسلام قطع شده است و این قطعه باید به پیکر جامعه اسلامی وصل شود.

آزادی و راه‌پیمایی روز قدس از سنّت‌های حسنه امام راحل است

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: روز جهانی قدس را در پیش داریم که سنّت حسنه امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) است که تنها روز قدس برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام، اولین مسئله مسلمین در این نیم قرن و بیش از نیم قرن اخیر جریان فلسطین بود. ما برای اینکه آن ضیافت از دست رفته را استرداد کنیم، این میزبانی از دست رفته را استرداد کنیم هم حادثه تلخ و رخداد تلخ بحرین را محکوم کنیم، هم از جامعه جهانی بخواهیم به فکر آزادی و قداست و استقلال کشورها باشند و هم دست استکبار و صهیونیسم را باز نگذارند، جریان آن تجربه تلخ جنگ جهانی اول و دوم هنوز در ذائقه بشریت هست، کشورها با کشتن به آزادی نمی‌رسند، بشریت با خونریزی و کشتن به آزادی نمی‌رسد، الآن استکبار اگر قد کشید طولی دارد برای اینکه روی بیش از هفتاد میلیون قبر ایستاده است، هفتاد میلیون یا بیش از هفتاد میلیون قبر زیر پای این استکبار است، جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم حداقل هفتاد میلیون کشته داد اینها روی این قبرها ایستاده‌اند و قد کشیده‌اند و فریاد می‌زنند، هرگز کشتن و کشتار بشر را متمدّن نمی‌کند. آزادی روز قدس و آزادسازی قدس و راه‌پیمایی روز قدس از سنّت‌های حسنه امام راحل است که بر همه ما لازم است شرکت کنیم کارهای تلخ مسئولان سیاسی و بلندپایه بحرین این ضیافت را تلخ می‌کند که باید همه ما محکوم کنیم؛ علماء، حوزه‌ها، مراکز فرهنگی فکری کانون‌های دینی همه باید در کمال آزادی باشند.

مسجدالاقصی مکانی مقدس است که به جامعه اسلامی تعلق دارد

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مسجدالاقصی برای جامعه اسلامی اظهار کردند:‌ مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان جهان است و مسلمانان در صدر اسلام برای ماه‌های طولانی به سوی این مسجد مقدس نماز می‌خواندند، رسول اکرم(ص)‌ هم‌زمانی که به معراج رفت،‌ وارد مسجدالاقصی شد.

ایشان افزودند:‌ مسجدالاقصی مکانی مقدس است که به جامعه اسلامی تعلق دارد،‌ البته ممکن است که پیروان مذاهب و ادیان دیگر هم به قداست این مسجد معتقد باشند، اکنون یک گروه ستمگر به دنبال سلب مسجدالاقصی از مسلمانان هستند.

استاد خارج فقه حوزه ادامه دادند:‌ یک جمعیت جائر می‌خواهند که مسجدالاقصی را نادیده بگیرد،‌ آنها تلاش می‌کنند که آثار اسلامی در شهر قدس از جمله مسجدالاقصی را از بین ببرند که ما باید با آنها از طریق انجام اقداماتی همچون برگزاری راهپیمایی روز قدس مقابله کنیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی در خصوص راهپیمایی روز قدس گفتند:‌ همان‌طوری که امام خمینی(ره)‌ در ابتدای انقلاب فرمودند، مسلمانان باید در آخرین جمعه ماه رمضان‌،‌ در همه نقاط جهان که حضور دارند،‌ تظاهراتی برای حمایت از مردم فلسطین برگزار کنند تا اینکه این حکومت جائر صهیونیست سرجای خود بنشیند و قدس آزاد شود.

همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، از آحاد مردم دعوت کرد در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و دشمن شکن داشته باشند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: امروز جنایات فراوانی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان صورت می گیرد که نتیجه آن تخریب، کشتار و آوارگی ها است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم این جنایت ها و جریان ها به واسطه قدرت های استکباری و ایادی آنها و رژیم غاصب صهیونیستی صورت می گیرد.

ایشان اظهار داشتند: این رژیم خون آشام و غده سرطانی غاصب باید از صفحه روزگار محو شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس، تاکید کردند: همه مسلمانان و آزادایخواهان جهان در روز قدس با شعارهای کوبنده و قدم های استوار به میدان آیند و لرزه بر اندام مستکبران بیندازند.

امت اسلامی در روز قدس یک‎صدا و همدل فریاد مرگ بر صهیونیست را سر می‎دهند آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی‌ گرگانی چهارشنبه شب در مسجد جامع شهرستان گرگان، اظهار کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنا به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شد که امت اسلامی در این روز یک‎صدا و همدل فریاد مرگ بر صهیونیست را سر می‎دهند.

وی با بیان اینکه همه باید زیر چتر ولایت فقیه برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنیم، افزود: این انقلاب در سایه رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری توانسته است فراز و نشیب‎های زیادی را با موفقیت طی کند.

فلسطین امروز فقط یک مرز جغرافیایی نیست

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای تصریح کرد: ماه مبارک رمضان آوردگاه مبارزه با نفس و جهاد اکبر و جمعه پایانی آن میدانی برای مبارزه‌ای سهمگین و جهادی کبیر در نفی استکباراست.

روز قدس، این یادگار ارزشمند امام خمینی‌(قدس سره) که به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) باید تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد، یک روز بین‌المللی و جهانی است که صحنه حضور حامیان حق و نافیان باطل برای خنثی کردن ترفندها و حیله‌های صهیونیسم و استکبار برای غصب مقاومت و عزت از مسلمانان است. فلسطین امروز فقط یک مرز جغرافیایی نیست بلکه معرکه مواجهه حق و باطل و میدان جهاد کبیر است.

روز جهانی قدس، روز حضور ارزشهای اسلامی و حمایت از مظلومانی است که در مبارزه‌ی با اشغالگران صهیونیسم، زنان، کودکان و پیر و جوان خود را تقدیم کرده‌اند تا قبله گاه اول مسلمین در چنگال سیطره شیاطین قرار نگیرد.

اکنون که تلاش‌های گسترده جبهه استکبار برای حفظ و حراست از صهیونیسم، جهان و منطقه را به آتش کشیده است و تروریست‌های دست‌آموز داعشی محور‌های مقاومت اسلامی را هدف قرار داده‌اند تا فلسطین را از مسئله اصلی جهان اسلام بودن، خارج کنند تکلیف مؤمنین و آزادیخواهان جهان دو چندان شده است. امروز حمایت از فلسطین و محور مقاومت، جهاد کبیرِ ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین است و پاسداری از قدس، پاسداری از اسلام و ارزشهای اسلامی است.

فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا محور اصلی شعارهای انقلابی خواهد بود تا به همه نشان دهیم که بصیرت و دشمن شناسی را خوب آموخته‌ایم و آل‌سعود و آل‌خلیفه، داعشی و تکفیری که امروز دستانشان به خون مسلمانان آغشته است را فرزندان خلف و نامشروع صهیونیسم می‌دانیم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین هشدار می دهد: تلاش برخی کشورهای منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی در نزدیکی و پیوند با اسرائیل خنجری بر سینه مسلمانان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و گامی در جهت رسوایی و سقوط این رژیم‌های دست نشانده خواهد بود. و محکومیت گسترده این خیانت بزرگ نشانه غیرت اسلامی و بصیرت دینی مسلمانان است. لذا حضور حماسی مردم مؤمن و روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس، حمایت از مسلمانان فلسطینی، قدس شریف تکمله‌ای بر عبادات ماه مبارک رمضان است و بی‌شک پیش خداوند اجری عظیم خواهد داشت و ان‌شاء‌الله فرزندان انقلابی اسلام عزیز، پرچمدار مبارزه بی‌امان با جبهه شرک و استکبار باقی خواهند ماند و عزت و اقتدار مقاومت اسلامی، صهیونیسم را نابود خواهد کرد. خبرنگار: عبداله گلباف

ارسال نظر: