پس از حذف اطلاعیه وزارت علوم از خروجی این وزارت در روز گذشته

اطلاعیه جدید وزارت علوم با چند تغییر، در خصوص فوت دانشجوی دانشگاه کاشان منتشر شد

کدخبر: 2043897

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص فوت تاثر برانگیز دانشجوی دکترای دانشگاه کاشان اطلاعیه‌ای متفاوت از اطلاعیه روز گذشته خود صادر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روز گذشته وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص درگذشت مرحوم ایوب آقائی دانشجوی سال آخر دکتری شیمی دانشگاه کاشان اطلاعیه ای را منتشر و دقایقی بعد آن را از روی خروجی خود حذف کرد.

پس از این اقدام که در رسانه های کشور بازتاب قابل توجهی داشت و باعث شد نزدیکان مرحوم ایوب آقائی با واکنش نسبت به آن، بگویند که این اطلاعیه مخدوش است، وزارت علوم تحقیقت و فناوری با تغییر محتوای اطلاعیه مذکور، مطلب جدیدی را صبح امروز بر روی پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کرد.

در اطلاعیه جدید این وزارت موضوعات مشکل ادعایی در مورد معدل مرحوم آقائی، ادعای رد شدن وی در آزمون جامعه و چند مورد دیگر نسبت به اطلاعیه گذشته حذف شده اند و از موارد تغییر یافته هستند.

در این اطلاعیه جدید آمده است: ضمن عرض تسلیت به مناسبت فوت تاثر برانگیز دانشجوی دکترای دانشگاه کاشان، مرحوم ایوب آقائی، به خانواده محترم آن مرحوم و دانشگاهیان کاشان با توجه به تداوم انتشار شایعات و تلاش برای تشویش اذهان عمومی ، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری با پایبندی به اصول اخلاقی مبنی بر عدم اعلام عمومی اطلاعات خاص افراد، نظیر نحوه پذیرش ، دلایل لغو بورس ، سابقه تحصیلی و ... ، توضیحات حداقلی زیر را به استحضار ملت آگاه ،فهیم و انقلابی می رساند :

1.همانطور که در بیانیه های دانشگاه کاشان نیز آمده است، مرحوم ایوب آقایی در سال 89 بعد از معرفی به چند دانشگاه به عنوان دانشجوی بورسیه، موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه کاشان شده و از مهر ماه 90 دوره دکترا را در آن دانشگاه آغاز می کند .

2.کلیه هزینه های مرتبط با تحصیل ایشان به مبلغ 400 میلیون ریال به دانشگاه محل تحصیل پرداخت شده بوده است .

3.ایشان در رابطه با ادامه تحصیل خود با مشکلی رو به رو نبوده و تداوم بورس در سال 94 به اطلاع وی رسیده بود .

4.ایشان در سال 91 و اوایل 92 مطابق رویه معمول جهت جایابی به 8 دانشگاه معرفی می شوند اما در همان دوره موفق به اخذ اعلام نیاز نمی شوند .

5.عمده آنچه در این چند روز در برخی رسانه ها منتشر شده ، قلب حقایق و در جهت بهره برداری سیاسی از فقدان یک جوان دانشجو است .

6.وزارت علوم با عنایت به لزوم حفظ حریم خصوصی ، تمام مدارک وسوابق مشارالیه را در اختیار مراجع ذی صلاح قرار می دهد وحق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ می دارد.

اما این اتفاق در حالی رخ می دهد که روز گذشته اطلاعیه وزارت علوم به صورت زیر منتشر و سپس از روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی این وزارت حذف شده بود.

ارسال نظر: