ادامه تعطیلی نماز جمعه بحرین در اعتراض به سرکوبگری‌های آل‌خلیفه

کدخبر: 2043869

ائمه جمعه در بحرین اعلام کردند که در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، برای سومین هفته متوالی تعلیق اقامه نماز جمعه و جماعت همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ائمه جمعه در بحرین همچنان به سرکوبگری های آل خلیفه علیه مردم مظلوم این کشور ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، ائمه جمعه اعلام کردند که برای سومین هفته متوالی نیز از اقامه نماز جمعه و جماعت در اعتراض به تداوم اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه امتناع خواهند کرد.

پیشتر علمای بحرینی با صدور بیانیه ای اعلام کرده بودند: شیعیان بحرین در شرایط ناگواری به سر می‌برند و ستم هدفمند رژیم در این روزها به اوج خود رسیده است، به گونه‌ای که شهروندان شیعه برای ادای بزرگترین فریضه اسلامی که همان نماز جمعه و جماعت است، احساس ناامنی می‌کنند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده بود: رژیم از فراخواندن پیاپی ائمه جمعه، ائمه جماعات و خطبای مساجد و زندانی کردن برخی از آنان گرفته تا ممانعت از برگزاری نماز جمعه و اعمال محدویت‌های غیر قانونی در خصوص ادای این فرایض دینی بر اساس احکام فقهی، به دنبال تحمیل فشار است.

علمای بحرینی تأکید کرده بودند: ما نمیدانیم که آیا نماز جمعه و نمازهای جماعت خود را باید بر اساس آیین فقه شیعه انجام دهیم و یا بر اساس خواست و تمایلات سیاسی رژیم. از همین رو و به دلیل نبود شرایط امن برای برگزاری نماز، نماز جماعت مغرب و عشاء پنجشنبه شب ها و نمازهای جماعت صبح و ظهر و عصر جمعه ها برگزار نخواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر: