در اساس نظرسنجی "فاکس‌نیوز":

کلینتون با اختلاف شش درصد از "دونالد ترامپ" پیشی گرفت

کدخبر: 2043863

نتایج نظرسنجی شبکه "فاکس‌نیوز" نشان داد که "هیلاری کلینتون" با اختلاف ۶ درصد از "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی آمریکا پیشی گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نتایج نظرسنجی شبکه «فاکس‌نیوز» که روز چهارشنبه (دیروز) منتشر شد، «هیلاری کلینتون» با اختلاف 6 درصد از «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا پیشی گرفت.

طبق این گزارش، هیلاری کلینتون موفق شد نظر 44 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی را به دست آورد و این در حالی است که تنها 38 درصد از مردم آمریکا از نامزدی ترامپ حمایت کردند.

این نتایج در حالی پیشتازی 6 درصدی کلینتون در مقابل ترامپ را نشان می‌دهد که در ماه مه، دونالد ترامپ در نظرسنجی مشابه با اختلاف سه درصد از هیلاری کلینتون پیشی گرفت اما اوایل ماه ژوئن، میزان محبوبیت کلینتون به 42 درصد افزایش یافت و میزان محبوبیت ترامپ به 39 درصد کاهش یافت.

نظرسنجی شبکه «سی ان ان» هم نشان داده بود که میزان محبوبیت کلینتون 46 درصد و میزان محبوبیت دونالد ترامپ 40 درصد می‌باشد.

طبق این گزارش، هیلاری کلینتون در جدیدترین دور از نظرسنجی‌ها در میان زنان پیشتاز بود به طوریکه 51 درصد از آنها از وی حمایت کردند و 32 درصد با او مخالف بودند.

محبوبیت ترامپ در بین جمهوری‌خواهان از 82 درصد در ماه مه به 74 درصد کاهش یافته است و تنها 52 درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده جمهوری‌خواه که پیشتر از یکی از رقبای ترامپ حمایت می‌کردند، هم‌اکنون ترامپ را به کلینتون ترجیح می‌دهند.

در بخش دموکرات‌ها، طرفداران «برنی سندرز» ظاهراً تمایل دارند از نامزد نهایی حزب خود در مقابل ترامپ حمایت کنند.

طبق این گزارش، دو سوم از طردفاران سندرز که در این نظرسنجی شرکت کردند، اعلام کردند که در مقابل ترامپ از کلینتون حمایت می‌کنند و در مجموع 83 درصد از دموکرات‌ها در صدد هستند در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر آمریکا از هیلاری کلینتون حمایت کنند.

ارسال نظر: