انتقاد اوباما از "بیگانه ستیزی" ترامپ

کدخبر: 2043859

رئیس‌جمهوری آمریکا در انتقاد از سخنان جنجالی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که سخنان او مصداق توده‌گرایی (پوپولیسم) نیست، بلکه ناشی از "بومی‌گرایی، بیگانه‌ ستیزی و از همه آن‌ها بدتر؛ بی‌اعتقادی" است.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، به نقل از آسوشیتد پرس، رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر از نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو انتقاد کرده و گفته سخنان او مصداق توده‌گرایی (پوپولیسم) نیست، بلکه ناشی از "بومی‌گرایی، بیگانه‌ستیزی و از همه بدتر؛ بی‌اعتقادی" است .

وی در کنفرانس روز گذشته خود در کانادا، بدون آنکه مستقیما نامی از دونالد ترامپ ببرد، گفت: کسی که هیچ احترامی برای کارگران قائل نبود، هیچ‌وقت برای عدالت اجتماعی مبارزه نکرد، تلاشی نکرد تا کودکان فقیر بتوانند صاحب زندگی مناسبی شوند یا بیمه داشته باشند، یک توده‌گرا (پوپولیست) نیست .

وی افزود: این دسته از سیاستمداران برای گرفتن رای و پیروزی در انتخابات، با زدن حرف‌های جنجال‌برانگیز، ناگهان توده‌گرا نمی‌شوند. این معیار توده‌گرایی (پوپولیسم) نیست. [بلکه] این بومی‌گرایی، بیگانه‌ستیزی، یا بدتر از آنها، این تنها نشانه بی‌اعتقادی است.

دونالد ترامپ با دستیابی به آرای کافی در رقابت‌های درون‌حزبی، نامزد بالقوه حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست و به جز منع ورود مسلمانان، گفته‌های جنجال‌برانگیز دیگری از جمله کشیدن دیوار در مرز مکزیک، اعمال شکنجه و واتربوردینگ یا اخراج همه مهاجران غیرقانونی نیز داشته است.

ارسال نظر: