پایتخت نشینان در لیالی قدر ۴ هزار و ۴۸۸ واحد خون اهدا کردند

کدخبر: 2043850

شهروندان تهرانی در سه شب لیالی قدر با ثبت ۴ هزار و ۴۸۸ واحد خون اهدایی‏، بار دیگر عزم و همت عاشقانه خود را برای نجات جان بیماران نیازمند به خون‏، به نمایش گذاشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شبهای قدر ماه مبارک رمضان امسال 5 هزار و 160 شهروند تهرانی با حضور در صف داوطلبان اهدای خون نشان دادند که مثل همیشه ایام و لحظه هایی که نیاز به انسانیت و ایثار باشد‏‏، می توان روی آنها حساب ویژه ای باز کرد .

حاصل این حضور انسانی و آرمانی در هشت مرکز اهدای خون پایتخت در شبهای قدر، ثبت 4 هزار و 488 واحد خون اهدایی برای نجات جان بیماران نیازمند بود که خانم‌ها با سهم 4 درصدی و آقایان با نقش 96 درصدی در این امر انساندوستانه مشارکت داشتند .

در این شبها یک هزار و 636 اهداکننده مستمر خون توانستند 36 درصد از جامعه آماری اهداکنندگان خون شبهای قدر پایتخت را تشکیل دهند و یازده هزار و 55 نفر با سهم 25 درصدی از این مشارکت انسانی‏، برای اولین بار به خانواده بزرگ اهداکنندگان خون پیوستند و زندگی را با بیماران نیازمند به اشتراک گذاشتند .

بنابر این گزارش‏، آمار تفکیکی میزان اهدای خون در لیالی قدر پایتخت این گونه است که در شب اول قدر‏، جمعه چهارم تیر 1395 تهرانی ها 1343 بار به یاری بیماران شتافتند، یکشنبه ششم تیر 1395 و در دومین شب قدر 1643 شهروند تهرانی نام خود را در بین اهداکنندگان لیله القدری امسال ثبت کردند و در آخرین شب قدر‏، 1502 نفر سه شنبه هشتم تیر 1395 خون اهدا کردند.

ارسال نظر: