پرویز سروری در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

نزدیکان رئیس‌جمهور نباید احساس کنند حق ویژه‌ دارند/ روحانی خط قرمزهای خود را کنار بگذارد/ مردم منتظر برخورد با فریدون هستند

کدخبر: 2043646

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپوبان گفت: نزدیکان رئیس جمهور نباید احساس کنند که حق ویژه‌ای دارند چرا که در غیر این صورت نتیجه‌اش می‌شود همان چیزی که امروز ما شاهد آن در موضوع حقوق‌های نجومی و سوءاستفاده‌های غیرقابل باور هستیم.

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » ، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اصرار حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور برای تصدی علی صدقی رئیس معزول بانک رفاه کارگران بر این سمت گفت: ما در طول انقلاب از مدیران توصیه‌ای کم ضربه نخوردیم؛ مدیرانی که با توصیه وارد می‌شوند عموماً نظام شایسته‌سالاری را مختل می‌کنند و ناکارآمدی‌شان از جیب ملت هزینه می‌شود .

سروری در ادامه ابراز امیدواری کرد: آقای رئیس‌جمهور با شعارهایی که در انتخابات ریاست جمهوری دادند مبنی بر اینکه ما خط قرمزی نداریم و بر آن اساس مواضع رئیس‌جمهور سابق را که خط قرمز ما وزرا است را به‌شدت نقد می‌کردند ان‌شاءالله خط قرمزی نداشته باشند و رفتار مداخله‌جویانه آقای فریدون در ابقاء مدیرعامل بانک رفاه را جدی بگیرند .

وی بابیان اینکه باید برخورد لازم برای جلوگیری از رفتارهای توصیه‌ای انجام شود گفت: نزدیکان رئیس‌جمهور نباید احساس کنند که حق ویژه‌ای دارند و بخواهند در کارهایی که به آن‌ها ارتباطی ندارد مداخله کنند که اگر این‌گونه نشود نتیجه‌اش می‌شود همان چیزی که امروز ما شاهد آن در موضوع حقوق‌های نجومی و سوءاستفاده‌های غیرقابل‌باور هستیم .

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مردم منتظر هستند که ببینند با مدیران متخلف و با توصیه‌های غلطی که صورت گرفته چه برخوردی می‌شود گفت: ما امیدواریم که برخوردی متناسب با این موضوع از طرف رئیس‌جمهور محترم صورت بگیرد و دیگر کسی این اجازه را به خودش ندهد که بخواهند خارج از حدود و وظایف و اختیاراتش در امور دخالت کند و شایسته‌سالاری را مختل کند .

وی با تأکید بر اینکه اگر توصیه‌های قبلی دلسوزان نظام مراعات می‌شد امروز ملت هزینه سنگینی را در مورد موضوع حقوق‌های نجومی پرداخت نمی‌کردند گفت: با این رفتار ملت اعتماد خود را از می‌دهد و این در حالی است که بزرگ‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی اعتماد مردم به نظام و مسئولین است این که در هر موقعیتی مردم با جان و مالشان حضور پیدا می‌کنند این ثمره درخت پر بار اعتماد بین ملت و نظام است و نباید مخدوش شود. اگر مسئولین محترم نسبت به این موضوع بی‌اعتنایی کنند رفته‌رفته این سرمایه بزرگ تضعیف می‌شود و تضعیف آن می‌تواند منافع و مصالح ملی کشور را به‌شدت به مخاطره بیندازد .

سروری اظهار داشت: برای اینکه آن اعتماد ازدست‌رفته دوباره مثل گذشته بین ملت و مسئولین برقرار شود باید شاهد برخوردهای قاطع و مقتدرانه‌ای از طرف مسئولین به‌ویژه رئیس‌جمهور باشیم تا بتواند آن اعتماد ازدست‌رفته را برگرداند .

وی در خصوص آسیب‌های عدم واکنش درست دولت نسبت به موضوع حقوق‌های نجومی بابیان اینکه به نظر من خود دولت از این شرایط آسیب جدی می‌بیند گفت: بالاخره مسئولین مربوطه‌ای که باید در این امور اقدامی می‌کردند وقتی نظرشان مراعات نمی‌شود و دیگرانی که هیچ حق و وظیفه‌ای ندارند می‌آیند به‌عنوان نزدیکان رئیس‌جمهور مداخله می‌کنند و افراد را به سیستم تحمیل می‌کنند طبیعی است که دیگر این دولت پاسخگویی نخواهد بود .

وی افزود: وقتی می‌خواهند از مدیران توصیه‌ای استنطاق کنند مسئول مربوطه و مسئول بالاسری‌اش به‌طور طبیعی خواهد گفت که من این را نگذاشتم، این را به من تحمیل کردند و پاسخگو نخواهد بود و مسئله پاسخگویی دچار اختلال می‌شود که درنتیجه آن مسئولین مربوطه احساس می‌کنند که تشریفاتی در جایگاهشان قرارگرفته‌اند و این‌ها می‌تواند به‌شدت به دولت ضربه بزند، دولت را از کارایی خود خارج کند و اعتماد مردم نسبت به دولت را به‌شدت مختل کند .

ارسال نظر: