رضاییان چطور از پرسپولیس جدا شد اما بازیکنان نفت نتوانستند جدا شوند؟

سیاست یک بام و دو هوای سازمان لیگ در مورد بازیکنان جدایی‌طلب

کدخبر: 2043588

جدایی مدافع راست فصل گذشته پرسپولیس بار دیگر قوانین ناقص را در فوتبال ایران نشان داد، قوانینی که به نظر می‌رسد در مقابل افراد مختلف فرق می‌کند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، جدایی مدافع راست فصل گذشته پرسپولیس بار دیگر قوانین ناقص را در فوتبال ایران نشان داد، قوانینی که به نظر می‌رسد در مقابل افراد مختلف فرق می‌کند. رامین رضاییان روز گذشته در اقدامی غیر حرفه‌ای ودر شرایطی که یک سال با دیگر با پرسپولیس قرارداد داشت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کرد و نکته جالب این که مسئولان سازمان لیگ این فسخ قرارداد را قانونی اعلام کرده‌اند که این موضوع واکنش تند مسئولان باشگاه پرسپولیس را به همراه داشته است.

مسئولان باشگاه پرسپولیس ادعا می‌کنند که دقیقا مطابق قانون تمام بندهای قرارداد رضاییان را رعایت کرده‌اند و این بازیکن قانونا نمی‌تواند قراردادش را فسخ کند اما هرچه که هست ظاهرا رضاییان از بندی در قراردادش استفاده کرده است و موفق شده قراردادش را فسخ کند که این موضوع سوال‌های زیادی را در ذهن هواداران پرسپولیس ایجاد کرده است. طرفداران پرسپولیس که تا همین هفته گذشته خود را برنده فصل نقل و انتقلات می‌دانستند حالا همه چیز را از دست رفته می‌بینند و دو ستاره اصلی خود در فصل گذشته را دیگر در تیم خود نخواهند دید.

اما نکته سوال برانگیز قوانین یک بام و 2 هوای سازمان لیگ در مورد جدایی بازیکنان باشگاه‌های مختلف است. همین هفته گذشته بود که بازیکنان نفت تهران به سازمان لیگ رفتند و از مدیران این سازمان خواستند قراردادهایشان فسخ شود ولی با این درخواست که کاملا به حق هم بود مخالفت شد. بازیکنان نفت تهران تقریبا برای فصل گذشته هیچ پولی از باشگاه‌هایشان نگرفته بودند و با توجه به بلاتکلیفی باشگاه حق داشتند که بخواهند آینده قوتبال خود را نجات بدهند و به باشگاه‌های دیگر بروند اما سازمان لیگ با درخواست آنها مخالفت کرد تا همچنان مشخص نباشد آینده فوتبال این بازیکنان چه می‌شود.

اما در طرف مقابل بازیکنی مثل رضاییان است که منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس ادعا می کنند که او 75 درصد از قرارداد فصل گذشته‌اش را گرفته است سازمان لیگ به راحتی با فسخ یک طرفه قرارداد این بازیکن موافقت می‌کند. اینکه رضاییان آیا حق داشته از پرسپولیس جدا شود یا نه بحث جدایی است اما اینکه قوانین سازمان لیگ در مورد بازیکنان مختلف به شکل متفاوتی اجرا می‌کند قدری عجیب به نظر می رسد.

سازمان لیگ اجازه جدایی به بازیکنان نفت که فوتبالشان در معرض نابودی است را نمی‌دهد اما بازیکنی که بخش عمده‌ای قراردادش را گرفته است می‌تواند یک طرفه و بدون اطلاع باشگاه پرسپولیس قراردادش را فسخ کند و به لیگ ترکیه برود و این پارادوکسی است که باید مسئولان پاسخ دهند.

ارسال نظر: