اختصاصی/ گزارش «نسیم آنلاین» از یک واقعه تلخ در زندگی دانشجویان بورسیه

جزئیاتی تکان‌دهنده از زندگی و خودکشی دانشجوی برتر دکتری شیمی دانشگاه کاشان

کدخبر: 2043444

مستنداتی که «نسیم آنلاین» به دست آورده است نشان می‌دهد که مرحوم آقایی از دانشجویان برتر دکتری شیمی در دانشگاه کاشان از سوی وزارت علوم دولت یازدهم لغو بورس شده و دارای مشکلات مالی عدیده‌ای بوده است.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: اواخر هفته گذشته بود که انتشار خبری غم‌انگیز، رسانه‌های کشور را لرزاند و جامعه دانشگاهی کشور را در اندوه فرو برد. خبری مبنی بر "خودکشی یکی از دانشجویان برتر دانشگاه کاشان".

دقایقی بعد خبرنگار « نسیم آنلاین » کسب اطلاع کرد که دانشجوی مرحوم، فردی به نام ایوب آقای دانشجوی سال آخر دکتری رشته شیمی در دانشگاه کاشان بوده که عصر پنجشنبه در خوابگاه این دانشگاه دست به خودکشی زده است.

با انتشار این خبر پیگیری‌های رسانه‌ها در دانشگاه کاشان جدی شد تا اینکه جزئیات دیگری از این واقعه اسف‌ناک از سوی نزدیکان وی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

اخبار و اطلاعات رسیده حاکی از این بود که وی به دلیل مشکلات ناشی از لغو بورس دکتری خود ماه‌ها در رنج و عذاب بوده و نهایتا به همین علت اقدام به خودکشی کرده است.

پس از این اتفاق و البته بیانیه‌ای که مجمع دانشجویان بورسیه در این خصوص منتشر کرد (اینجا را بخوانید) ، دانشگاه کاشان با صدور اطلاعیه‌ای با تکذیب خبرهای گذشته گفت که مرحوم آقای مشکل بورس نداشته است. (اینجا را بخوانید)

این اظهار نظر در حالی از سوی دانشگاه کاشان صورت گرفت که نزدیکان وی هم از مشکلات عدیده مالی مرحوم آقایی در یکی دو سال اخیر خبر می‌دادند و قریب به اتفاق دانشجویان بورسیه ای هم که با وی در ارتباط بودند بر صحت این نقل تاکید می‌کردند.

در همین شرایط اما خبرنگار « نسیم آنلاین » به مستندات جدیدی دست یافته است که نشان می دهد اولا مرحوم ایوب آقایی دانشجوی برتر رشته شیمی دانشگاه کاشان از سوی وزارت علوم دولت یازدهم لغو بورس شده است و ثانیاً اینکه وی پس از این لغو و مشکلات فراوان بعدی بویژه مسائل اقتصادی از شرایط زندگی و وضعیت روحی و روانی مناسب و مساعدی برخوردار نبوده و این مشکلات تا آخرین لحظات حیات همراه وی بوده است.

بر همین اساس تصویر زیر نشان می دهد که که وی به همراه جمعی دیگری از دانشجویان بورسیه از سوی وزارت علوم دولت یازدهم لغو بورس شده است.

از سویی، خبرنگار « نسیم آنلاین » با همکاری دیگر دانشجویان بورسیه و اعضای گروه مجازی خادمین نظام اسلامی توانسته به برخی از مهمترین اظهارات مرحوم آقایی دست باید، اظهاراتی که نشان می‌دهد وی درگیر چه مشکلات گسترده‌ای پس از لغو بورس خود بوده است.

از اینرو جهت روشن شدن ابعاد و زوایای زندگی این دانشجویان، به برخی از یادداشت های مرحوم آقایی که در تالار گفتگو گروه مجازی خادمین نظام اسلامی نوشته و منتشر شده است اشاره می شود، این اظهارت مرحوم آقایی از سوی دبیر مجمع مجمع خادمین نظام اسلامی در اختیار « نسیم آنلاین » قرار گرفته است:

ارسال نظر: