رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه خبر داد:

ردپای یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور در انتصاب مدیرعامل بانک رفاه

کدخبر: 2043418

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در مورد مدیرعامل بانک رفاه که فیش حقوقی وی نیز جنجال‌سازی شده است، گزارش تخلف کلان وی در زمان تصدی‌گری در بانک ملی را داشتیم ولی با فشار یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور و لابی‌گری وی این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، ناصر سراج در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: مدیرعامل بانک رفاه زمانیکه مدیرعامل بانک ملی بود پرونده سنگینی داشت و همان زمان یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور اصرار کرد که ایشان رییس بانک رفاه شود در حالیکه بنده مخالفت کردم.

وی افزود: ایشان با لابی و اصرار آن مسئول مدیرعامل بانک رفاه شد و قوه قضاییه آیا بیش از این می تواند کار کند؟ ایشان ادعا کرده که پول را طبق این فیش دریافت نکرده در حالیکه این مبالغ به حساب او واریز شده.

رئیس سازمان بازرسی تصریح کرد: مگر می‌شود فردی که مشکل دارد در جای دیگری مشکل ایجاد نکند؟ امرزو در همایش قوه قضایه وی را دیدم و گفتم که مدیرعامل بانک رفاه با اصرار شما این پست را گرفت و من به شما گفته بودم پرونده سنگین دارد.

سراج در خصوص حکم حبس یکی از مدیران دولتی گفت: این موضوع ربطی به حقوق‌های نجومی ندارد.

وی افزود: ما طبق قانون می‌توانیم مدرک بخواهیم و مدیران هم موظف هستند مدرک ارائه دهند که این مدیر دولتی از ارائه مدرک درخواستی ما خودداری کرد و به همین جهت حکم حبس برایش صادر شد.

سراج در رابطه با اینکه تعداد افرادی که حقوق‌های غیرمتعارف دریافت می کردند کم بوده یا خیر؟ پاسخ داد: در سطح کارکنان حدود سه درصد و در رتبه مدیران قطعا بیشتر است.

وی با اشاره به پرداخت حقوق‌ها و رویه تصویب بودجه آن را که سازمان مدیریت به مجلس ارایه و به تصویب مجلس می‌رسد و اختصاص آن با سازمان مدیریت است گفت: کسی که باید روی بودجه‌ها نطر دهد دیوان محاسبات است که مسئول تفریق بودجه است که این دیوان آنرا بررسی کرده و اگر جایی تشخیص دهد که خلاف قانون عمل شده مقدمات قانونی مقابله با آن را انجام می‌دهد و گزارش نهایی را به مجلس ارسال نمی‌کند و این موضوع ربطی به سازمان بازرسی ندارد.

رئیس سازمان بازرسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جرا قبلا سازمان بازرسی به موضوع ورود نکرده است، گفت: ما سه نوع بازرسی اعم از مستمر، موردی و فوق‌العاده داریم. ما قبلا هم به این موضوع رسیدگی کردیم ولی به خاطر شان و شئونات آن را افشا نمی‌کنیم و در این مورد رئیس دستگاه قضایی به من دستور دادند و بازرسی فوق‌العاده را تعریف کردیم و در کل کشور آن را اجرا می‌کنم و گزارش آن را به مراجع ذیصلاح ارایه می‌کنم.

ارسال نظر: