جزئیات جدید از مرگ مادر باردار ایذه‌ای

کدخبر: 2042695

رئیس شبکه بهداشت ایذه گفت: مادر باردار ایذه‌ای در قبل از انجام زایمان دچار تشنج شد که تلاش پزشکان برای نجات وی نتیجه‌ای نداشت و علت اصلی فوت وی توسط شورای پزشکی در حال بررسی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

رئیس شبکه بهداشت ایذه گفت:با توجه به اینکه سطح پزشکی و خدمات درمانی یک کشور توسط بهداشت جهانی با توجه به آمار مرگ و میر مادران باردار محاسبه می‌شود، بدون شک روی‌دادن اتفاقات ناگوار در هنگام زایمان زنان در بیمارستان‌های کشور نمی‌تواند برای وزارت بهداشت بازتاب خوب و خبر کمی باشد.

امین محمدپور با تایید این خبر اظهار کرد: 3 شب پیش مادری باردار برای وضع حمل به بیمارستان منتقل شد و پس از انجام اقدامات لازم برای وی مراحل انجام زایمان با حضور پزشک متخصص در حال انجام بود.

وی افزود: تشنج یکباره مادر باعث انتقال فوری وی به اتاق عمل شد که تمام پزشکان متخصص از جمله 2 پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک داخلی، جراح و مغز و اعصاب برای انجام اقدامات لازم در اتاق عمل حاضر شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با بیان اینکه متاسفانه اقدامات صورت گرفته برای نجات جان مادر نتیجه‌ای در بر نداشت خاطرنشان کرد: پس از انجام سزارین این مادر نوزاد به سلامتی به‌دنیا آمد ولی تلاش‌های مجموعه حاضر در اتاق عمل برای نجات جان مادر نتیجه‌ای نداشته و وی جان خود را از دست داد.

محمدپور با بیان اینکه علت دقیق مرگ این مادر پس از تشکیل کمیته پزشکی اعلام خواهد شد تصریح کرد: کمیته مرگ مادران باردار در شهرستان، استان و وزارت بهداشت برگزار می‌شود و دلایل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک سری از پزشکان این نظریه را داشته‌اند که یک سری ناهنجاری عروقی و مغزی باعث مرگ شد گفت: با توجه به اینکه پروسه زایمان فشار بسیار زیادی را برای مادر در پی دارد و در این بین احتمال اینکه تشنج باعث روی‌دادن پارگی در رگ‌ها شده باشد وجود دارد.

محمدپور با بیان اینکه تمام موارد ذکر شده تنها می تواند در حد یک فرضیه و احتمال باشد عنوان کرد: پزشکی قانونی و شورای پزشکی پس از انجام بررسی‌ها و به نتیجه رسیدن دلیل فوت را اعلام می کنند و ما باید تا آن روز به شایعات و حرف‌های منتظره توجهی نداشته باشیم و نتیجه قطعی را دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مرگ مادر باردار در پزشکی و بهداشت کشور و سطح جهانی بسیار اهمیت دارد گفت: در بیمارستان‌ها و محل‌های درمانی که مادران برای وضع حمل مراجعه می‌کنند کاری بالاتر از انجام خدمات و حضور پزشک متخصص نمی‌توان انجام داد و مطمئن باشید پزشکان ما برای نجات و خدمت‌رسانی به هر یک از بیماران و مادران تلاش‌های خود را تا لحظه آخر انجام می‌دهند.

ارسال نظر: