سهیل کریمی

پشت پرده بیانیه کارگروه اقدام مالی؛ دسترسى آمریکایی‌ها به اطلاعات بانکى ایران

کدخبر: 2042588

در حالى که مردم در تب و تاب شب‌هاى قدرند و روى باخت تیم ملى والیبال از برزیل مانور داده مى‌شود، دستگاه دیپلماسى روحانى، در پشت درهاى بسته و در خفا، توافقنامه‌اى را با آمریکا نهایى مى‌کند که نتیجه آن عقب‌نشینی از مرزهاى استراتژیک ایران از سواحل مدیترانه در غرب آسیا و شمال آفریقا و جنوب خلیج فارس و حتا آمریکاى جنوبى تا مرزهاى ملى است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سهیل کریمى روزنامه نگار و مستندساز در یادداشتى نوشت:

در حالى که مردم در تب و تاب شب هاى قدرند و دست هایى خبر کشته شدن مظلومانه ى سربازان وظیفه را درشت کرده و داغ نگه مى دارند و روى باخت تیم ملى والیبال از برزیل مانور داده مى شود و تحلیل ها حول محور لنگ ماندن اتحادیه ى اروپا از جدایى بریتانیاست و از طرفى بیانیه اى غیر متعارف و شخصى و در عین حال مشکوک در خصوص مقاومت اسلامى بحرین صادر مى شود که سرتیتر خبرها را به خود مشغول کند، دست گاه دیپلماسى دولت روحانى، در پشت درهاى بسته و در خفا، توافق نامه اى را با آمریکایى ها نهایى مى کند که نتیجه ى آن عقب نشینى از مرزهاى استراتژیک جمهورى اسلامى از سواحل مدیترانه در غرب آسیا و شمال آفریقا و جنوب خلیج فارس و حتا آمریکاى جنوبى تا مرزهاى ملى است.

این توافق که صد چندان تحقیرآمیزتر از معاهدات گلستان و ترکمن چاى است، اصول اعتقادى و وجودى جمهورى اسلامى را نشانه رفته و اجراى رسمى شعار فتنه گرانه ى "نه غزه، نه لبنان" مى باشد با اسانس قبولى عقب نشینى از شامات (لبنان، سوریه، فلسطین) و رضایت به خواست ترکیه و عربستان و دنیاى غرب، به انتخابات در سوریه منهاى رییس جمهور قانونى آن کشور یعنى بشار اسد.

در این توافق نامه که على رغم هُشدار مؤکد "حضرت آقا" مبنى بر مذاکره فقط در خصوص مسائل هسته اى و مسخره بودن اصطلاحاتى مثل برجام دو و سه، بانک مرکزى ایران با بهانه ى توافق مالى با آمریکا، اقدام به اجراى دستورالعمل به اصطلاح مبارزه با پول شویى مورد نظر کارگروه موسوم به اقدام مالى مبارزه با تروریسم خواهد نمود. این کارگروه هم که با شعار مبارزه با تروریسم، بیش تر جبهه هاى مقاومت اسلامى منطقه را نشانه گرفته، براى یک سال موقتاً اسم ایران را در فهرست تأمین مالى کننده گان تروریسم نگه مى دارد ولی علیه ما، نامه نگارى نمى کند تا دولت بتواند در حدى با بانک هاى بین المللى کار کند. پس از یک سال اگر این کارگروه تا حد کافى از ایران راضى بوده باشد ممکن است اقدامات بعدى را انجام دهد. و این یعنى در حالت خوف و رجاء نگاه داشتن، تا زمانى که نتیجه ى انتخابات ریاست جمهورى ٩٦ مشخص گردد.

منابع آگاه مى گویند دولت با دادن این امتیاز بسیار بزرگ، ممکن است آمربکایى ها را راضى کند تا نُه میلیارد دلار از پول هاى خودمان را که بنا بود در برجام آزاد کنند (ولى نکردند) را به ما پس دهند. و در عوض جبهه اى را که ٣٨ سال در صدد فتح آن بودند را بدون کوچک ترین مقاومتى تحویل شان دهیم. قطع کمک به محور مقاومت، به فراموشى سپردن آرمان فلسطین و دست آخر رضایت به شکست مقاومت اسلامى و رزمنده گان ش از عراق و یمن و بحرین و پاکستان و افغانستان تا ترکیه و سوریه و لبنان و فلسطین و دیگر نقاط عالم که چشم امید به جمهورى اسلامى داشتند!

یک کارشناس مالى در همین رابطه طى یادداشتى نوشت: چون واژه گان این برجام (توافق) کاملاً فنى است و درباره ى مفاهیم و نُرم هاى مالى است، برای هیچ کس مهم نیست چه اتفاقى افتاده. و چون تعهدات ما درباره ى کلمه ى پول شویى است، همه فکر مى کنند چه کار خوبى کردیم! در عمل ما امکان وسیعى براى دسترسى به اطلاعات بانکى خود را به آمریکایى ها تقدیم خواهیم کرد. و دست آخر نظام مالى ایران تراکنشى نخواهد کرد که مورد رضایت آمریکایى ها نباشد.

گفته مى شود جزیئات این برجام روز گذشته در بیانیه ى کارگروه اقدام مشترک، خیلى شفاف آورده شده اما در داخل اصلاً کسى خبر ندارد. این در حالى است که مجموعاً آن چه تقدیم کردیم به مراتب حیثیتى تر از تعطیلى کل مراکز هسته اى است. تا جایى که حتا "سیدحسن نصرالله" نیز براى تحریک غیرت دولت مردان ایرانى، در سخن رانى روز جمعه ى خود که ساعاتى پیش ایراد شد، بدون پرده پوشى و ضمن تأکید بر وابسته گى حزب الله به جمهورى اسلامى، اعلام کرد که همه ى مایحتاج حزب الله از خورد و خوراک و سلاح و موشک، از طرف ایران تأمین مى شود.

بر کسى پوشیده نیست هدف دنیاى غرب از به ثمر رساندن این توافق، در وهله ى اول محدود کردن جمهورى اسلامى به مرزهاى خود و در مراحل بعد، عملیاتى کردن طرح موسوم به "خاورمیانه ى جدید" کاندولیزا رایس، وزیرخارجه ى پیشین آمریکاست که در انتها، ایران نیز مانند بقیه ى کشورهاى منطقه، تکه تکه شده و به حکومت هاى کوچک و بى خاصیت و قابل کنترل تبدیل شود تا التهاب ناامنى اسراییل یا به قول خودشان "قوم برگزیده ى خدا" فروکش کند.

و باز گفتنى است با اجراى این توافق، دشمن سنگر اصلى مبارزه با استکبار را فتح خواهد کرد تا به هدف نهایى خود که حذف اسلامیت از جمهورى اسلامى است برسد. پس از آن دولت نیز مى تواند با طیب خاطر، شعائر آرمانى را از پرچم ما حذف کرده و به خواست ملى گراها در بازگشت شیر و خورشید به پرچم ایران رضایت دهد، البته اگر ایرانى براى شان مانده باشد!

ارسال نظر: