انفجار خط لوله انتقال گاز در شمال غرب تهران:

تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران تهران به ریاست قالیباف/ هاشمی: انفجار لوله گاز باعث تخریب تونل مترو شد/ فراهانی: فوت دو کار مترو هنوز مورد تایید نیست

کدخبر: 2040485

ساعاتی پیش وقوع انفجار لوله گاز در فلکه اول شهران واقع در شمال غرب تهران به تعدادی از خانه‌های اطراف آن خسارت وارد کرد. آتش‌سوزی بعد از دو ساعت مهار شده است.

به گزارش‌ خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، این آتش سوزی در ساعت 4 و 30 دقیقه صبح جمعه در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار این منطقه و در محل تونل مترو رخ داد.

انفجار لوله گاز موجب ایجاد گودالی به طول حدود 100 متر و عرض و عمق بیش از 50 متر شده است.

دو ساختمان اداری و مسکونی در محل حادثه دچار حریق شدند ولی به گفته ماموران اورژانس در ساختمان هایی که دچار حریق شده اند تلفات و مصدوم وجود نداشته اما بیم آن می رود که تعدادی از ماموران مترو (بین دو تا پنج نفر) در زیر آوار مانده باشند.

هنوز از علت حادثه اطلاع دقیق در دست نیست. با تلاش ماموران امدادی برق منطقه وصل شده اما هنوز خطوط تلفن منطقه حادثه دیده وصل نشده است.

مرادی‌پور: اعزام 10 تیم عملیاتی به همراه 45 نفر از امدادگران هلال احمر تهران

مرتضی مرادی‌پور سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران نیز در گفت‌وگو با ایرنا علت وقوع این انفجار را شکستگی لوله گاز در تقاطع خیابان کوهسار و خیابان یکم شهران عنوان کرد.

وی اظهار داشت: به دنبال وقوع این انفجار 10 تیم عملیاتی به همراه 45 نفر از امدادگران هلال احمر تهران به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفت که نگران نشست احتمالی ساختمان‌های اطراف محل انفجار هستیم و به این علت ساکنان خانه‌های اطراف این محل تخلیه شده‌اند.

ملکی:آتش سوزی مهار شد

ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: آتش به طور کامل مهار شد و دستگاه های ذیربط هم اکنون مشغول بررسی علت اصلی وقوع حادثه هستند.

وی افزود: تا ساعت 7 صبح هیچ مورد گزارشی مبنی بر تلفات ناشی از این انفجار و آتش سوزی ارائه نشده است.

ملکی افزود: تمام کابل‌های برق، تلفن، لوله‌های گاز و آب قطع شده و هیچ وسیله ارتباطی در منطقه وجود ندارد.

اورژانس: 5 تن مجروح شدند

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با میزان گفت: به محض پایان مراحل کارشناسی علت وقوع حادثه مراتب به طور رسمی اعلام می شود.

عباسی با بیان اینکه این آتش‌سوزی به دلیل انفجار گاز رخ داده است تاکید کرد: تاکنون 5 مصدوم توسط اورژانس به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

گاز 10 هزار مشترک منطقه شهران تا فردا بعد از ظهر قطع است

مومنی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به حادثه آتش‌سوزی خط لوله گاز در منطقه شهران که ساعت 4 صبح امروز رخ داد،‌ اعلام کرد: در این منطقه تونل مترو وجود دارد که موجب شد خط 8 اینچ گاز منطقه شهران به دلیل فرو نشست زمین شکسته شود و پس از برخورد با کابل‌های قطع شده برق در این ناحیه آتش‌سوزی رخ دهد. تا فردا شب گاز منطقه شهران، کوهسار و کن به دلیل شکستگی و آتش سوزی خط لوله 8 اینچ گاز در این منطقه مجددا وصل خواهد شد.

قناعتی: دو کارگر مترو جان باختند

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با میزان اعلام کرد: دو کارگر مترو در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران در شهران جانشان را از دست دادند.

قناعتی افزود: کارگران در حین حفر تونل مترو سبب شکسته شدن لوله گاز شده و دلیل این اتفاق برخورد بیل مکانیکی با لوله بوده است. در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو نیز جان خود را از دست داد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت تونل حفر شده مترو نیست، اذعان کرد: احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات از اعزام ۶ تیم عملیاتی به محل حادثه انفجار لوله گاز در منطقه کوهسار تهران خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی با اشاره به حادثه انفجار لوله گاز در منطقه کوهسار تهران، گفت: این حادثه حین حفر تونل مترو رخ داده است.

احتمال نشست ساختمان های اطراف/ کشته شدن 2 کارگر در انفجار لوله گاز

وی با اعلام اینکه حادثه در بلوار شهران، ابتدای کوهسار، خیابان ایرانشهر رخ داده است، افزود: اعزام ٢١ نیروی عملیاتی در قالب ٦ تیم و آماده باش ٢ تیم آنست منطقه ٢٢ و شهریار، از جمله اقدامات سازمان امداد و نجات برای امدادرسانی در این حادثه بوده است.

مرتضوی ادامه داد: طبق ارزیابی ها 5 ساختمان مسکونی در این حادثه خسارت دیده و یک ساختمان 5 طبقه غیر قابل سکونت اعلام شده است.

محدودیت‌های ترافیکی به دنبال انفجار بامداد/اعمال محدودیت‌ها تا سه روز آینده

سرهنگ حسن عابدی با اشاره به حادثه بامداد امروز و ترکیدگی لوله گاز در محدوده کوهسار در شمال غرب تهران، اظهار داشت: با توجه به حادثه بامداد امروز و به وجود آمدن گودال عمیقی در محل حادثه، محدودیت‌های ترافیکی در این منظقه اعمال می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح جزئیات محدودیت‌های اعمالی گفت: این حادثه در تقاطع ادهمی کوهسار به وقوع پیوست و با توجه به اصلی بودن این تقاطع، لازم است تا رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند، با توجه به محدودیت‌های اعمالی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مسیرهای محدود شده در پی این حادثه عبارتست از میدان شهران به سمت غرب، خیابان کوهسار از بزرگراه آبشناسان به سمت شمال و خیابان کوهسار از بالاتر از تقاطع عباسی (OPG) به سمت جنوب که به دلیل گودال ایجاد شده در این محدوده، مسدود هستند.

عابدی در خصوص مسیرهای جایگزین نیز گفت: رانندگانی که قصد عبور به سمت شمال و جنوب کوهسار را دارند می‌توانند از مسیرهای آبشناسان شرق و خیابان عباسی و همچنین خیابان عباسی به سمت شرق و میدان شهران به سمت جنوب استفاده کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به اینکه گودال ایجاد شده در حدود 100 متر عمق و 50 متر عرض دارد، به نظر می‌رسد انسداد به وجود آمده تا چند روز آینده به قوت خود باقی باشد و از این رو لازم است تا رانندگان نسبت به محدودیت‌های اعمال شده توجه کافی را داشته باشند.

وی در پایان از تمامی همشهریان خواست تا با توجه به وقوع این حادثه و انسداد برخی معابر، از تردد غیرضروری به سمت کن، سولقان و محدوده امامزاده داود به شدت اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین»، فراهانی،‌ معاون عملیات اوراژانس تهران در گفتگوی زنده با شبکه خبر در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی اورژانس تهران در حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران گفت: این حادثه ساعت ۴:۲۰ دقیقه صبح امروز به اورژانس تهران اعلام شد که ما نیز بلافاصله، هشت دستگاه آمبولانس به محل اعزام کردیم.

وی افزود: هنوز دو دستگاه آمبوانس برای حوادث احتمالی بعدی در محل حضور دارند و تا حدود یک ساعت دیگر نیز به استقرار خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی اورژانس تهران درباره آمار مصدومان این حادثه نیز توضیح داد و گفت: انفجار لوله‌های گاز پنج نفر مصدوم در پی داشت که در محل به صورت سرپایی درمان شدند. همچنین اعزام به بیمارستان نداشتیم. نیروهای اورژانس هم با موردی از فوت مصدومان روبرو نشدند و آن را تایید نکرده‌اند.

همچنین زارعیان، معاون شرکت مخابرات ایران در این گفتگو اعلام کرد: تا بعدازظهر امروز شبکه تلفن همراه در شمال غرب تهران پوشش کامل داده خواهد شد اما وصل شدن خطوط تلفن ثابت زمان بر خواهد بود.

به گفته زارعیان در حال حاضر 55 هزار شماره تلفن ثابت قطع است و تلاش می کنیم از راه های مختلف این مشکل را رفع و تلفن های نیز متصل شود.

درویشی: ترکیدگی لوله گاز ربطی به مترو نداشت

به گزارش فارس، هابیل درویشی افزود: تونل مترو در قسمتی که این حادثه اتفاق افتاده است در واقع 25 متر زیرتر قرار دارد. به عبارت دیگر کلا تونل مترو 25متر در زیر تمامی تأسیسات شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این قسمت تونل مترو لاینینگ شده بود و عملیات حفاری تونل از مدت‌ها پیش به اتمام رسیده بود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به خسارات وارده ناشی از ترکیدگی لوله گاز به خط 6 مترو تهران توضیح داد: این انفجار باعث ایجاد خساراتی در تونل مترو شده است. همچنین این حادثه باعث ترکیدگی لوله آب شده است.

درویش درباره تلفات جانی این حادثه تاکید کرد: در حال حاضر در حال خارج کردن آب از درون تونل مترو هستیم. تا کنون تلفات جانی را در خصوص این حادثه شاهد نبودیم، اما بعد از خروج آب از داخل تونل و ورود به داخل با اطمینان بیشتری می‌توان درباره تلفات جانی و میزان خسارات وارده صحبت کرد.

سیدجعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران با بیان اینکه حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران در ساعت 4:30 بامداد امروز به دلیل حفره ای در لوله گاز 18 اینچی که از این معبر عبور کرده ،اتفاق افتاده است، گفت: به احتمال زیاد نشست زمین در طول زمان شده باعث ایجاد حفره در لوله گاز شده است. این مهم سبب شده گاز به لایه های زیرین خاک نشت کرده و در اثر جرقه ناشی از قطع شدن سیم های زیر لوله انفجار صورت گیرد .

وی با بیان اینکه انفجار فوق تا لایه های نرم تر خاک ادامه پیدا کرده است، افزود: این انفجار به دو دامنه فوران کرده که یکی تونل مترو بوده و دیگری سطح زمین که البته وجود تونل مترو باعث عدم گستردگی آتش شده است.

به گفته معاون شهردار تهران به دنبال این انفجار خاک ناشی از انفجار به داخل تونل ریزش می کند تا خود مانعی سر راه انتشار بیشتر شود، اما از دامنه دیگر آتش سوزی به سطح آسفالت نیز ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک واحد اداری خالی از سکنه دچار حریق شده است، گفت: 3 الی 4 واحد مسکونی نیز دچار خساراتی مانند شکستگی های در و پنجره شده است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: در ساعت 6 صبح با قطع شدن جریان گاز توسط عوامل مربوطه(اداره گاز) حریق مهار شده است. این در حالی است که با حضور عوامل آتش نشانی و اورژانس که از دقایق ابتدایی در محل بودند، تخلیه ساکنین نیز صورت گرفته و به ادامه عملیات اطفای حریق پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در اثر این حادثه دو کارگر فعال در زیر تونل مجهول الاثر هستند که تا اتمام عملیات امداد و نجات اظهارنظری در مورد فوت یا زنده ماندشان نمی توان کرد.

معاون ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: به دنبال انفجار لوله گاز در منطقه شهران ستاد مدیریت بحران منطقه در اسرع وقت جلسه تشکیل داده هماهنگی های لازم جهت رفع مشکلات ساکنین منطقه از جمله مشکل قطعی آب ،آب رسانی به سکنه اطراف محل حادثه ، تلاش برای برقراری آنتن دهی موبایل، برق و... در حال انجام است. همچنین عملیات تکمیلی امداد و پرکردن حفره نیز دردست اقدام است. تلاش می شود تا با پرشدن گودال تا صبح فردا بلافاصله عملیات برقراری گاز و آب و مخابرات توسط مسوولین ذیربط صورت گیرد.

تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران شهر تهران به ریاست قالیباف در منطقه 5

به گزارش «نسیم آنلاین»، در پی انفجار خط لوله اصلی گاز شمال غرب تهران و وارد آمدن خسارت به خانه های اطراف و زیر ساخت، گاز،آب و تلفن شهر تهران و همچنین انتشار اخباری در خصوص مرگ کارگران مترو ساعتی قبل جلسه مدیریت بحران شهر تهران به ریاست محمدباقر قالیباف شهردار تهران در شهرداری منطقه 5 تشکیل جلسه داد.

گفتنی است در این جلسه مدیران شهری از جمله مدیرعامل مترو و رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران حضور دارند.

ارسال نظر: