در دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران با دبیر کل فدراسیون بین المللی مطرح شد:

اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای گسترش روابط با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ

کدخبر: 2040198

احمدی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران بسیار علاقه‌مند است که روابط خود را با فدراسیون بین‌المللی بیش از پیش گسترش دهد، تصریح کرد: از هر نوع طرح و برنامه و ایده‌ای که به گسترش روابط بین دو سازمان منجر شود، استقبال می‌کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهندس علی اصغر احمدی که برای شرکت در نشست بسیج منابع نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو حضور پیدا کرده بود با الحاج آمادو گوئیه سی؛ دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در محل دفتر وی در ژنو ملاقات و گفت و گو کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار امیدواری کرد که این ماه پربرکت بتواند سرچشمه خیرات و مبرات برای تمامی مسلمانان جهان باشد و صلح و امنیت و آرامش برای همگان به ارمغان بیاورد.

مهندس احمدی ضمن تقدیر از نگاه مثبت و سازنده دبیر کل فدراسیون، افزود: استقلال جمعیت های ملی بر پایه قوانین و مقررات و ماموریت هایی است که طبق اساسنامه بر عهده آنها است و فدراسیون نیز نقش راهبردی و هماهنگ کننده جمعیت های ملی در سطح بین المللی را عهده دار است.

ضرورت تدوین برنامه و سند راهبردی 10 ساله جمعیت ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در تحولات دنیای امروز موضوعاتی وجود دارد که به هیچ وجه یک جمعیت ملی به تنهایی نمی تواند آن را اداره کند، تاکید کرد: هماهنگی های امور مربوط به تغییرات آب و هوایی، مسائل بهداشتی و مهاجرت از جمله مقوله هایی است که ضروری است در سطوح بالاتر از جمعیت های ملی انجام پذیرد.

مهندس احمدی با بیان اینکه ورود فدراسیون یا نهضت به مسائل مالی جمعیت نباید بازدارنده خدمات یا سلب اعتماد مردم باشد، اذعان کرد: اما اگر نهضت به شکل یک ماموریت، برنامه ای را در اختیار جمعیت های ملی قرار دهد، میزان مشارکت جمعیت ها در برنامه های بین المللی افزایش می یابد.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در وظایف و ماموریت های جمعیت هلال احمر اذعان کرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه ای ضروری است اسناد بالا دستی از جمله قانون اساسی، اساسنامه جمعیت و استراتژی فدراسیون را ملاک قرار داده و سند راهبردی 10 ساله که نقش راهبردی جمعیت هلال احمر ایران را مشخص می کند، تهیه کنیم؛ بنابراین با تدوین 2 برنامه راهبردی میان مدت، نقشه راه جمعیت را از لحاظ کیفی و کمی مشخص خواهیم کرد.

اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای گسترش روابط با فدراسیون

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بر این اساس در نظر داریم در 30 هزار روستای کشور طی مدت 5 سال، خانه های هلال راه اندازی کنیم. در مرحله دوم نیز راه اندازی خانه‌های هلال در سطح شهری و سپس در مرحله سوم خانه های هلال را برای ایرانیان خارج از کشور راه اندازی می کنیم و از این طریق آموزش های هلال احمر را درون خانواده های ایرانی ببریم.

مهندس احمدی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران بسیار علاقه مند است که روابط خود را با فدراسیون بین المللی بیش از پیش گسترش دهد، تصریح کرد: از هر نوع طرح و برنامه و ایده ای که به گسترش روابط بین دو سازمان منجر شود، استقبال می کنیم.

ضرورت به تصویر کشیدن انسانیت/ روزانه صدها تن از خدمات درمانی هلال احمر ایران استفاده می کنند

اس سی؛ دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر هم در این دیدار بیان کرد: فدراسیون بین المللی، وابسته به اعضا بوده و توانمندی ها و چالش های فدراسیون نیز وابسته به تمامی جمعیت های ملی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کاری در فدراسیون نباید بدون حضور جمعیت های ملی انجام شود، خاطرنشان کرد: فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران در سطح ملی مرتبط و مفید است و علاوه بر منابع انسانی که مهمترین دارایی هر جمعیت است و منابع مالی؛ دانش، اعتماد و حرفه ای بودن، شاخصه اصلی جمعیت هلال احمر ایران است.

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در ادامه سخنانش افزود: ارتباط وسیع اجتماعی در سطح ملی موجب شده جمعیت هلال احمر ایران در سطح بین المللی نیز اثرگذاری مثبتی داشته باشد، من از بیمارستان جمعیت ایران در دبی بازدید کرده ام و متوجه شدم بیش از 52 ملیت مختلف از خدمات این بیمارستان استفاده می کنند.

اس سی همچنین به بازدید خود از مرکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در زیمبابوه اشاره کرد و گفت: روزانه صدها نفر خدمات درمانی از این مرکز دریافت می کنند؛ بنابراین زمانی که از اصل انسانیت و بشردوستی صحبت می شود باید این موضوع به خوبی نمایش داده شود و انسانیت را به بهترین نحو ممکن به تصویر کشید.

وی در پایان اظهار داشت: در سفر به ایران مهمان نوازی شما را به عنوان خاطره ای بسیار ماندگار در ذهن دارم و در تمام مدت سفر تعهد و علاقه مندی داوطلبان و پرسنل به هلال احمر و کار حرفه ای امدادگران برایم بسیار جالب توجه و تامل برانگیز بوده است.

ارسال نظر: