وزیر آموزش و پرورش:

تمام دانش آموزان تا پایان سال ۱۴۰۰ تحت پوشش طرح شهاب قرار می‌گیرند

کدخبر: 2039715

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته ۳۵۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند و قصد داریم تا پایان سال ۱۴۰۰، تمام دانش آموزان تحت پوشش این طرح باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران پژوهش سراها و مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران که در سالن کنفراس اداره کل برگزار شد، درباره اهمیت و نقش پژوهش سراهای دانش آموزی، ضمن تاکید بر کارکردهای مهم این نهاد علمی پژوهشی در توسعه علمی آموزش و پرورش افزود: مهمترین کارکرد پژوهش سراهای دانش آموزی، استعداد یابی و پرورش خلاقیت دانش آموزان بر اساس فرایندهای مشخص در طول دوره‌های مختلف تحصیلی است.

وی افزود: پژوهش سراهای دانش آموزی بخشی از پازل استعدادیابی و پرورش خلاقیت است که سایر اجزای این پازل را مدارس نمونه دولتی، طرح شهاب و مدارس استعدادهای درخشان تشکیل می دهد.

فانی بیان داشت: این خواسته را از آموزش و پرورش شهر تهران دارم که همچون گذشته در فعالیت‌های تحولی و شناسایی پرورش استعداد ها و تکنولوژی ها و فناوری های نوین در آموزش و پرورش پیشگام باشد.

وزیرآموزش و پرورش گفت: اگر می خواهید نهادی در آموزش و پرورش ایجاد کنید که این نهاد چندین ماموریت شناخت استعداد، رشد استعداد، تقویت و بالندگی استعداد دانش‌آموزان را دنبال کند، ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی است. ما در پژوهش سراهای دانش آموزی استعدادهای دانش آموزی را شناسایی و رشد می‌دهیم.

وی درادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بیان داشت: که ما آموزش و پرورش را از حافظه محوری باید تبدیل به خلاقیت محوری کنیم، این یک استراتژی است که بالاترین مقام کشور بیان می کند، این رویکرد به جای رویکرد تقویت حافظه باید رویکرد خلاقیت محور باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت در سال تحصیلی گذشته 350 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفته اند و قصد داریم تا پایان سال 1400 کلیه دانش آموزان تحت پوشش طرح شهاب قرار بگیرند. طرح شهاب در واقع رسیدگی به استعدادهای درخشان در مدارس عادی است که البته این به معنی نفی مدارس تیزهوشان نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما برای اولین بار دراین دولت آیین نامه یا اساس نامه استعدادهای درخشان را به تصویب رساندیم، در شاخص جهانی به ازای هر 100 دانش آموزان 3 دانش آموز استعداد درخشان است که ما در سال‌های اخیر شاهد هستیم دربعضی از شهرستان های کشور با برگزاری آزمون 27 درصد از 100 دانش آموز در استعدادهای درخشان تحصیل می کنند.

وزیرآموزش و پرورش دولت تدبیروامید ادامه داد: آموزش و پرورش جایی نیست که با آزمون و خطا بخواهیم اداره اش کنیم سختی آموزش و پرورش هم همین جا است خیلی‌ها فکر می‌کنند چون آموزش و پرورش دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول و دوم دارد اداره‌اش هم ابتدایی است اداره آموزش و پرورش خیلی فنی است و از هر گونه شتابزدگی در این دستگاه باید جدا خودداری کرد.

ارسال نظر: