ظریف: رسیدن به حجم مبادلات میلیاردی با لهستان در دسترس است

کدخبر: 2036092

وزیر امور خارجه همکاری‌های ایران و لهستان را مناسب دانست و گفت: بخش خصوصی موتور همکاری‌های اقتصادی دو کشور است و اطمینان دارم رسیدن به حجم مبادلات میلیاردی، کاملا در دسترس است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف شامگاه یکشنبه پس از امضای سند رایزنی های سیاسی با همتای لهستانی خود همکاری‌های ایران و لهستان را مناسب دانست و گفت: بخش خصوصی موتور همکاری‌های اقتصادی دو کشور است و اطمینان دارم رسیدن به حجم مبادلات میلیاردی، کاملا در دسترس است.

ظریف افزود: ایران و لهستان زمینه های همکاری مناسبی دارند، تاریخ دو کشور زمینه های خوبی ایجاد کرده تا مردم ما به آینده امیدوارتر باشند.

وی ادامه داد: مردم لهستان به یاد دارند در دورانی که بخاطر دشواری هایشان میزبان آنها بودیم، سابقه خوبی از هنر، توانمندی و پشتکار را به یادگار گذاشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این که زمینه های زیادی برای همکاری در آینده با تکیه بر گذشته بسیار مثبت دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: هفته گذشته وزیر کشور جمهوری اسلامی توافق همکاری در زمینه های امنیتی (با لهستان) امضا کردند و امروز خوشحالم که علاوه بر مذاکرات دو جانبه، همراه با هیات بلندپایه بخش خصوصی به لهستان آمدم.

ظریف اضافه کرد: ما زمینه های همکاری برای ایجاد ثبات و امنیت در دنیای پیرامونی خود داریم، همین طور امکان همکاری های گسترده در حوزه های مختلف اقتصادی داریم.

وی با اشاره به توافق هسته ای خاطرنشان کرد: با اجرای برجام و رفع تحریم ها زمینه برای گسترش همکاری ها بسیار فراهم است و موانع همکاری ها برداشته شده است.

وی افزود: هیات اقتصادی همراه از مسئولان عالیرتبه اتاق بازرگانی، بانکی و اقتصادی هستند، و این نشان دهنده اطمینان بخش خصوصی به عنوان موتور فعالیت و همکاری اقتصادی به زمینه های همکاری گسترده بین دو کشور است .

ظریف تصریح کرد: من اطمینان دارم آرزوی سفیر ما برای رسیدن به همکاری های میلیاردی کاملا در دسترس است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: من اینجا از وزیر خارجه لهستان برای سفری دیگر به ایران دعوت می کنم تا خاطرات گذشته را تکرار کنند و از دولت و مردم لهستان برای مهمان نوازی گرمشان تشکر می کنم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: