معاون اجرایی رئیس جمهور در ارومیه:

در سیستم بانکی بعد از برجام هنوز مشکلاتی وجود دارد

کدخبر: 2036085

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اگر چه در سیستم بانکی بعد از برجام هنوز مشکلاتی وجود دارد اما موضوع نقل و انقال پول در عرصه بین الملل به مرور در حال حل شدن است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمد شریعتمداری امشب در همایش هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران بومی آذربایجان غربی مقیم خارج که در محل سالن همایشهای هتل آنا ارومیه برگزار شد اظهار داشت: جذب سرمایه نیازمند مقدمات مختلفی است بنابراین وزارتخانه‌های مختلف در دولت یازدهم تلاش می‌کنند بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم آورند.

وی گفت: دولت اصل و فرع سرمایه‌گذاری‌های خارجی را با اجرای قوانین تشویقی مصوب مجلس گارانتی و تضمین می‌کند.

شریعتمداری افزود: لایحه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری به مجلس ارائه شده و با تصویب آن باقیمانده مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی در کشور از این طریق حل می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: هم‌اینک امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در جمهوری اسلامی ایران فراهم آمده و دولت تلاش می‌کند با ابلاغ بخش نامه‌های تسهیل‌کننده در این مسیر شرایط ساده‌تری را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند.

وی تصریح کرد: هم اینک و پس از اجرای برجام روز بروز شرایط سرمایه گذاری بهتری در ایران مهیا می‌شود.

شریعتمداری افزود: ضعف‌های مختلفی که در سیستم جذب سرمایه‌گذاری کشور وجود دارد مورد مطالعه و بازبینی قرار گرفته و با اصلاح و روزآمدسازی قوانین به سرعت این ضعف‌ها از میان برداشته خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و خارجی در صدر توجه دولت یازدهم در بخش‌های مختلف قرار دارد و هم اینک دیوار بلندی که سابق بر این پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی قرار داشت فرو ریخته است.

وی تصریح کرد: لغو قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل و شورای امنیت ‌علیه ایران که به واسطه توافقات هسته‌ای و اجرای برجام حاصل شده ورود و خروج سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج را تسهیل کرده است.

شریعتمداری گفت: اگر چه در سیستم بانکی بعد از برجام هنوز مشکلاتی وجود دارد اما موضوع نقل و انقال پول در عرصه بین الملل به مرور در حال حل شدن است و با همدلی و همت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج کشور این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

ارسال نظر: