آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

عملکرد عربستان خلاف قرآن کریم است/ مسجدالحرام و مکه ملک اختصاصی کسی نیست

کدخبر: 2036017

حضرت آیت الله نوری همدانی که پیش از این نیز از کارشکنی سعودی ها در مسیر اعزام حجاج ایرانی انتقاد کرده بود، عملکرد مقامات سعودی را خلاف قرآن کریم دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تبریک اعیاد شعبانیه، وظایف شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را با اهمیت دانست و گفت: این شورا نیازمند کادر سازی و تربیت نیروهایی است که بتوانند وظایف این شورا را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: قرآن کریم بیان می کند مردم در وجودشان عهد و پیمان با خداوند وجود دارد اما شما باید افرادی را تربیت کنید که بتوانند فطرت آنها را به واقعیت تبدیل کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که به هر میزان سطح علمی افراد بالاتر باشد به همان میزان توان انجام وظایف و مسؤولیت شان بیشتر و سنگین تر خواهد بود، اظهارداشت: جایگاه تربیت علمی افراد حوزه علمیه است، اما شما باید با حوزه علمیه ارتباط داشته باشید و افراد شایسته را شناسایی کنید.

وی بار دیگر موضوع کمبود علمای متعهد و متنفذ در مناطق مختلف کشور را گوشزد کرد و ادامه داد: در تهران با وجود جمعیت 12 میلیونی یک عالم بزرگ در میان آنها وجود ندارد چنانچه در گذشته اشخاص بزرگی مانند آیت الله مجتهدی در میان آنها بوده اند و چنین موردی یک نقص بزرگ است و اگر با این روند پیش رویم 50 سال آینده چگونه خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این که عقل و جهل و لشکریان آنها را بشناسید، خاطرنشان کرد: این روایت تاکنون در جامعه عملی نشده است؛ همان گونه که در حوزه ها و دانشگاه ها برای تشخیص میزان علم دانشجویان و طلاب امتحان برگزار می شود در زمینه تشخیص عقل نیز چنین کاری انجام شود.

وی با تأکید بر این که سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن اختصاص به حوزه علیمه ندارد، گفت: ائمه جمعه باید مردم را در صحنه انقلاب نگه دارند و روحیه انقلابی آنها را افزایش دهند همچنین برکات و ثمرات انقلاب را برای مردم بیان کنند.

آیت الله نوری همدانی در پایان به مانع تراشی عربستان سعودی در مسیر اعزام حجاج ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: عربستان سعودی در ظاهر از قرآن کریم سخن می گوید،‌ اما همان قرآن بیان می کند مسجدالحرام به افراد خاصی اختصاص ندارد و همه مسلمانان در مدیریت آن برابر هستند.

وی افزود: بنابراین براساس چه مبنایی شما باید در زمینه حضور افراد در حج تصمیم گیری کنید؛ آن قرآن کریمی که از آن سخن می گویید بیان می کند یهود و نصارا را به دوستی نگیرید در حالی که خودتان دست به دامن آنها هستید.

ارسال نظر: