آیت‌الله خاتمی:

برخی عمامه به سرها می‌خواهند ولایت فقیه را از بین ببرند

کدخبر: 2036014

خطیب جمعه تهران گفت: برخی‌ها می‌خواهند ولایت فقیه که شهدا با خون خود آن را تثبیت کرده‌اند از بین ببرند و ای کاش که این اقدام از سوی ضد انقلاب‌های خارج نشین بود ولی افسوس که برخی از عمامه به سرها در این راه گام برداشته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رسا نوشت: آیت الله سید احمد خاتمی در گردهمایی بزرگ مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه که امروز در قم برگزار شد با بیان اینکه در جامعه ما معمولاً اقشار مختلف روز و یا هفته‌ای را برای تجلیل دارند، اظهار کرد: تنها نهادی که هیچ روز در تقویم برای تجلیل از آن‌ها مشخص نیست روحانیت است ولی روحانیت این افتخار را دارد که تا سخن از ماه خدا یعنی رمضان به میان می‌آید مردم در جای جای کشور منتظر این امامان نور هستند.

وی با بیان اینکه همه باید خداوند را شاکر باشیم که ما را در این مسیر قرار داده است، تصریح کرد: به برکت وجود مبلغان ماه رمضان محرم و فاطمیه هدفمند می‌شود ولی مبلغان باید توجه داشته باشند که روح تبلیغ اخلاص است و اخلاص یعنی فقط به خداوند دل ببندیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مبلغان نباید به فکر هدایا و پاداش آخر ماه رمضان باشند و مناعت طبع طلبگی را باید حفظ کنیم، خوش خلق باشیم ولی هر شوخی را در زمان تبلیغ انجام ندهیم و توجه داشته باشیم روحانیت نان عزت و مناعت طبع را خورده و خواهد خورد و طلبه ما حاضر است گرسنگی بکشد ولی عزتش از بین نرود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به انجام عبادت در ماه رمضان بیان کرد: ما نباید در ماه رمضان از خودمان غافل شویم و باید با عمل مان مردم را به سمت انجام عبادت و مستحبات و واجبات سوق دهیم و به آن‌ها بفهمانیم که باید یک سفره برای سحر و خوردن غذا و یک سفره نیز برای دعای سحر و نماز شب پهن کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به ضرورت عدم مداخله مبلغان در اختلافات شهری، بومی و قومی بیان کرد: مبلغان باید رابطه خود را صمیمانه و پدرانه داشته باشند و همچنین مستند سخن بگویند و نگاه نکنند که مستمعان شان کم سواد و یا بی سواد هستند.

وی ادامه داد: مهم ترین مأموریت ما تحکیم مبانی اعتقادات است، در حالی که دشمن در سایت‌ها و فضای مجازی اعتقادات نسل جوان ما را هدف گرفته است ما باید از آن‌ها دفاع کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی دیگر از رسالت‌های مهم مبلغان تحکیم نظام سیاسی دین است، افزود: برخی‌ها می‌خواهند ولایت فقیه که شهدا با خون خود آن را تثبیت کرده‌اند از بین ببرند و ای کاش که این اقدام از سوی ضد انقلاب‌های خارج نشین بود ولی افسوس که برخی از عمامه به سرها در این راه گام برداشته‌اند.

وی گفت: مطمئن باشید شیاطین حوزه را هدف قرار داده‌اند و بر این باورند که حوزه انقلاب اسلامی را به وجود آورده است و باید با حوزه انقلاب را بشکنیم که البته این آرزو را به گور خواهند برد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حوزه ما حوزه‌ای است که بزرگان، مراجع تقلید و علما تقویت نظام را واجب و تضعیف نظام را حرام می‌دانند افزود: بدنه حوزه ما آنقدر ولایی هستند که زبان عامیانه آن‌ها این است که از تو به یک اشارت، از ما به سر دویدن و ما این شعار را در عمل 4500 شهیدی که تقدیم انقلاب کرده‌ایم به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: از شما مبلغان و عالمان انتظار می‌رود که رسالت تحکیم نظام اسلامی که با تقویت ولایت فقیه همراه است در منبرها و نطق‌های خود داشته باشید ولی توجه داشته باشید که همه منبرهای شما نباید سیاسی باشد؛ چون در این صورت سیاست زده خواهید شد.

ارسال نظر: