آیت الله العظمی نوری همدانی:

مسئولین باید در گرفتن زکات امانت دار باشند/ مسئولان برای از بین بردن فقر در جامعه تلاش کنند

کدخبر: 2035714

گر همه مسئولین در جامعه به رسالت خود به درستی عمل کنند، نباید درجامعه اسلامی فقیر باشد باید تلاش کرد تا مردم در رفاه و آسایش و راحتی قراربگیرند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر کل شورای مرکزی زکات کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، گفتند: از موضوعاتی که در اسلام بر روی آن تاکید فراوان شده، توجه به فقرا و از بین بردن ظلم است.

این مرجع تقلید افزودند: فقر باعث مشکلاتی چون ظلم می شود و در اسلام فقر وجود ندارد، ولی به این مسئله مهم در جامعه اسلامی توجهی نشده و همین موجب مشکلاتی در جامعه گردیده است.

ایشان بیان داشتند: منابع طبیعی جزء انفال است و این منابع باید برای از بین بردن فقر در جامعه در اختیار ولی فقیه قرار گیرد؛ ولی این چنین عمل نشده، به هرحال فقر عارضه ای است که در جامعه ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: کسانی که مال آنها به حد نصاب زکات رسیده، باید زکات مال خود را بپردازند، ولی مسئولین هم باید در گرفتن زکات امانت دار باشند و این امانت را باید به مردم فقیر برگردانند.

آیت الله نوری همدانی گفت: اگر همه مسئولین در جامعه به رسالت خود به درستی عمل کنند، نباید در جامعه اسلامی فقیر باشد، لذا باید تلاش کرد تا مردم در رفاه و آسایش باشند.

ایشان در پایان عنوان کردند:باید احتیاجات را دسته بندی کرد و مدیران در کشور، مدیریت درست انجام دهند، اگر نمی توانند مدیریت کنند، کار را به کسی که می تواند مدیریت کند، بسپارند.

ارسال نظر: