اولویت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت از ورزشکاران است

شهریان: تا فوتسال و فوتبال زنان پیشرفت می‌کند شایعه همجنسگراها مطرح می‌شود

کدخبر: 2035543

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام بازیکنان فوتبال و فوتسال معاینه پزشکی می شوند و پرونده دارند. در واقع همه کسانی که در ورزش قهرمانی کار می‌کنند شناسنامه دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی «نسیم آنلاین»، رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در نشست نواب رئیس بانوان فدراسیون‌ها و هیئت‌های استانی گفت: هر ساله برای ایجاد تعاملات بیشتر و برای بررسی فعالیت‌های سال جدید جلساتی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: امروز در خصوص موضوع وحدت صحبت‌های سال 94 و برنامه‌هایی که برای ورزش بانوان در سال 94 در نظر گرفته‌ایم را مطرح کنیم در دو بخش عمده در این خصوص کار می کنیم یکی اینکه تعاملاتی که فرابخشی است با دستگاه‌های بیرون از ورزش را مطرح کردیم که عمده‌ترین آن بحث معاونت امور زنان و خانواده بود و سیاست‌های کلانی که در آن حوزه وجود دارد.

وی گفت: بحث ارتقاء سلامت زنان در محیط کار بحث کاهش و آسیب‌های اجتماعی و کمک به زنان کار آفرین در ورزش این مواردی بود که در این جلسه مطرح شد که این موارد قطعاً در سند توسعه هیئت‌های استانی می‌تواند کمک زیادی به ورزش بانوان کند.

شهریان تاکید کرد: در بحث کارهای اجرایی وزارت ورزش با نواب رئیسان فدراسیون‌ها و هیئت‌های استانی این موارد مطرح شد که بتوانیم در برنامه ششم توسعه اهدافی که مد نظرمان هست را اجرایی کنیم که مهمترین آن توسعه عادلانه و ایجاد فرصت‌های مناسب برای منابع انسانی افزایش توسعه ورزش همگانی توسعه تعاملات بین المللی و بهره‌مندی از فضاهای خاص بانوان است که بتوانیم تسهیلاتی را برای دسترسی فضاهای ورزشی داشته باشیم.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت ورزش برای بانوان المپیکی و پارالمپیکی اظهار داشت: اولویت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت از ورزشکاران است تا بتوانیم در رشته‌هایی که شانس کسب سهمیه المپیک داریم بتوانیم سهمیه بیشتری کسب کنیم. برای ورزشکارانی که کسب سهمیه المپیک کرده‌اند نیز حمایت می‌کنیم و برنامه‌های ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند حضور موفقی را در بازی‌های المپیک داشته باشند.

شهریان ابراز امیدواری کرد تا بانوان ورزشکاران بتوانند یک سهمیه المپیکی دیگر به دست آورند.

وی گفت: فرصت دیگری برای کسب سهمیه المپیک وجود ندارد فقط یک فرصت دیگر وجود دارد و آن هم مربوط به مریم طوسی در رشته دو و میدانی است که باید رکورد خود را نزدیک کند و اگر بتواند سهمیه المپیک را به دست آورد دهمین ورزشکاری است که در بخش بانوان به چنین موفقیتی دست می‌یابد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص حضور ورزشکاری که لباس کاراته پوشیده بود و در مسابقات ارمنستان که در قفس برگزار شد حضور داشت، اظهار کرد: این اعزام اصلاً نه در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان مطرح شد و نه فدراسیون نقشی در این اعزام داشته است نمی‌دانم این ورزشکاران از چه طریقی رفته‌اند از فدراسیون خواسته‌ایم تا حتماً به این موضوع رسیدگی کنند. فدراسیون هم نامه کتبی ارسال کرده که این سبک تحت پوشش ما نیست و هیچگونه اعزامی در این بخش نداشته‌ایم آنها در حال پیگیری هستند تا متوجه شوند چگونه به این مسابقات اعزام شده اند. اشکال بزرگ حقوقی اینجاست که در میادین بین المللی و رسمی ورزش اگر آن صحنه رسمی و قانونی باشد باید از فدراسیون معرفی‌نامه داشته باشند چون فدراسیون متولی آن رشته و ورزشکارانش است اگر آن مسابقات جنبه رسمی داشته باشند حتمااین مسابقات جنبه رسمی و قانونی نداشته است فدراسیون از این اعزام اطلاعی نداشته و معرفی نامه نداده است این ولی ما خواسته‌ایم که نحوه اعزامشان پیگیری شود. این اعزام ربطی به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ندارد.

وی در پاسخ به سوال «نسیم آنلاین» که حکم نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج چه زمانی صادر می‌شود گفت: حکم مونا سلمان‌ماهینی به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج هفته گذشته صادر شده است. وی در پاسخ به سؤال دیگر «نسیم آنلاین» در خصوص بحث توسعه فضاهای ورزشی اظهار داشت: در کارگروه ماده 88 این موضوع را بررسی کردیم که پیگیر این ماجرا شدیم که فضاهای ورزشی به دلیل اینکه به مزایده گذاشه می‌شود برای گرفتن از بخش خصوصی هیئت‌های استانی باید هزینه‌ای را پرداخت می‌کردند و چون بانوان در اولویت قرار نمی‌گرفتند مشکلاتی به وجود آمد. به همین جهت کارگروهی تشکیل شد به هیئت‌های استانی اعلام شد که فضاهای ورزشی را در سه بخش قهرمانی، همگانی و بانوان اعلام کنیم. تا فضاهای ورزشی بانوان در اخیارشان قرار گیرد. در این کارگروه قرار است فضاهای ورزشی بانوان دیده شودبه عبارت بهتر ورزش بانوان را حاکمیتی ببینند.

وی در خصوص بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: بزرگترین چالش ورزش بانوان اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی است که باید تغییراتی در بخش‌های مختلف داده شود که باید جلسات متعددی برگزار شود و به یک تفاهمی رسید و باید فرایندی طی شود تا تصمیم‌گیری انجام شود.

شهریان گفت: جلسات متعددی در حال برگزاری است تا به نتیجه برسیم به دلیل مسابقات المپیک و پارالمپیک این موضوع به وقفه افتاده اما بعد از المپیک به این موضوع رسیدگی می‌کنیم و امیدواریم تا پایان امسال بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی نهایی شود.

وی درباره حق رأی نداشتن نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی در مجامع انتخاباتی اظهار داشت: نواب رئیس بانوان فدراسیون‌ها از ابتدا حق رأی نداشتند تنها کسانی که عضو هیئت رئیسه فدراسیو‌ن‌ها هستند می‌توانند رأی بدهند حق رأی نواب رئیس بانوان اگر نهایی شود می‌توانند به عنوان عضو مجمع رأی دهند.

نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه درباره شایعات حضور همجنس‌گراها در فوتبال و فوتسال خاطرنشان کرد: بعضی از موضوعات در ورزش بوده و این موضوع هم مربوط به گذشته است. نمی‌دانم برخی افراد با چه هدفی دوباره آن را باب می‌کنند. متأسفانه تا پیشرفتی حاصل می‌شود چنین صحبت‌هایی صورت می‌گیرد. تمام بازیکنان فوتبال و فوتسال معاینه پزشکی می شوند و پرونده دارند. در واقع همه کسانی که در ورزش قهرمانی کار می‌کنند شناسنامه دارند. کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و حوزه پزشکی وزارت ورزش و جوانان به دنبال فراهم کردن شرایط پاک برای زنان ورزشکار است و فوتبالیست ها و فوتسالیست ها برای حضور در باشگاه ها باید در آزمایش های پزشکی شرکت کنند.

ارسال نظر: