اوضاع اسف‌بار نیروهای قراردادی ماده ۲۰ تأمین اجتماعی کی پایان می‌یابد؟

نیروهای قراردادی ماده ۲۰ تامین اجتماعی همچنان منتظر تغییر وضعیت

کدخبر: 2035520

اوضاع نیروهای مؤثر و زحمتکش قراردادی موقت ماده ۲۰ و نیروهای جایگزین قراردادی موقت ماده ۲۰ در سازمان تأمین اجتماعی نابسامان و اسف‌بار گزارش‌شده است.

گروه جامعه «نسیم آنلاین»: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور، بالغ‌بر 60 هزار نیرو در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی خود در سراسر کشور دارد که بخش زیادی از این نیروها به‌عنوان قراردادی ماده 20 مشغول به کار هستند .

نیروهای قراردادی ماده 20 نیروهایی هستند که بر اساس دستورالعمل اداری به شماره«3677/91/2000»مورخ«5 بهمن 1391»در خصوص نیروهای قراردادی موقت(ماده 20)،موضوع آئین‌نامه استخدامی و پیمانی شاغل با مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر به خدمت در سازمان تأمین اجتماعی نائل‌آمده‌اند .

بزرگ‌ترین مشکل نیروهای قراردادی ماده 20 و جایگزین در سازمان تأمین اجتماعی نبود امنیت شغلی گزارش‌شده است. درحالی‌که نیروهای رسمی و پیانی از انواع و اقسام دریافتی‌ها و مزایا برخوردار بوده و هستند، متأسفانه نیروهای جایگزین قراردادی موقت ماده 20 از این نوع امتیازات محروم هستند !

چندین سال از سابقه نیروهای قراردادی ماده 20 و جایگزین می‌گذرد اما تا به امروز هنوز این نیروها تعیین وضعیت نشده‌اند و همچنان در زمین و آسمان معلق هستند و هرلحظه بیم از دست دادن کار و شغل خود رادارند .

چه کسی و یا کسانی در سازمان تأمین اجتماعی باید پاسخگوی این وضعیت نابسامان شغلی آن‌ها باشند؟

ارسال نظر:
  • نجفی

    تکلیف ما ماده بیست ها چیه بعد از هجده سال کار الان همه شرکتی ها که تازه از در اومدن تعیین تکلیف شدن وما همچنان منتظر یه نامه تبدیل وضعیت