کارگاه هم‌اندیشی رسانه‌های ورزشی و ورزش بانوان برگزار شد

کدخبر: 2035423

سومین کارگاه بانوان ورزشی نویس انجمن با عنوان " هم اندیشی رسانه های ورزشی و ورزش بانوان" صبح روز گذشته، ششم خردادماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این کارگاه یک روزه که به همت کمیته بانوان انجمن نویسندگان خبرنگاران وعکاسان ورزشی ایران برنامه ریزی شده بود، با حضور 52 خبرنگار ورزشی زن، اعضای هیات رییسه و کمیته پیشکسوتان انجمن، سردبیران بخش ورزشی خبرگزاری ها و مهندس امیر محمد پهلونژاد، از ساعت 9 الی 15 روز گذشته در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

کارگاه با سخنان دکتر عبدالحمید احمدی، ریاست انجمن ورزشی نویسان ایران و معاون فرهنگی وزارت ورزش،در زمینه ضرورت نیاز به دانش افزایی در بین خبرنگاران، رسما آغاز شد و در ادامه دکتر حمید قاسمی، نایب رییس انجمن و مدیر رادیو ورزش، به ارائه مطالبی در مورد ویژگی های خبرنگاری موثر و روش های دستیابی به آنها پرداختند.

بیان مسایل و مشکلاتی که بانوان ورزشی نویس در مسیر حرفه ای خود با آنها مواجه هستند بخش بعدی این کارگاه یک روزه بود. تربون در اختیار بانوان حاظر در کارگاه قرار گرفت تا موانع و مشکلات خود را در این حرفه با مسئولین وزارت ورزش و اصحاب رسانه در میان بگذارند.

در پایان نیز مهندس پهلونژاد، مدیرعامل مشاورمنابع انسانی شرکت آتیه روشن، کلاسی دو ساعته را در مورد فنون خود شناسی و خودباوری برای بانوان ورزشی نویس برگزار کرد.

کمیته بانوان انجمن ورزشی نویسان ایران در طی یک سال گذشته تمرکز خود را معطوف به آموزش بانوان انجمن و بررسی مشکلات آنها کرده است. برگزاری کارگاه ها، سمینار های آموزشی، نشست های ماهیانه و در اختیار گذاشتن امکانات انجمن برای برقراری ارتباط نزدیک بین این اعضا از جمله فعالیت های این کمیته دریک سال گذشته است.

سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در آیین افتتاح سومین کارگاه و هم اندیشی رسانه های ورزشی و ورزش بانوان اظهار داشت: ورزش بانوان در جای خود نیازمند یک بررسی همه جانبه است و ضروری است موانع فراروی آن شناسایی و در جهت رفع آن تلاش شود.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان افزود: مهمترین موانع فراروی ورزش بانوان ساختار، کمبود منابع و البته موانع فرهنگی و اجتماعی هستند. در مورد موانع فرهنگی اجتماعی، باعث تاسف است که رسانه ها نقش انگیزاننده، تشویقی و اطلاع رسانی خود را در پوشش اخبار ورزش بانوان به خوبی انجام نمی دهند. رسانه ها در شرایطی که انسان مدرن در زندگی شهری غرق شده و به عرصه بی تحرکی سوق داده شده است، عملا رسالت خود در آگاهی بخشی را به خوبی ایفا نمی کنند.

وی با اشاره به وضعیت وخیم اضافه وزن و چاقی در کشور، از توجه بیش از حد رسانه های ورزشی به نتیجه گرایی و ورزش قهرمانی انتقاد کرد و افزود: در شرایطی که حدود ٢٠ درصد مردم در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، رسانه ها به مقوله ورزش و نقش آن در پیشگیری و سلامت بانوان بی توجه هستند. چراکه سلامت زنان، سلامت جامعه را تضمین می کند و هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد.

رییس انجمن ورزشی نویسان ایران به اهمیت دانش افزایی برای خبرنگاران ورزشی اشاره کرد و گفت: پیشرفت بدون آموزش غیر ممکن است و این آموزش است که زمینه موفقیت را فراهم می کند.

ارسال نظر: