سردار اشتری تأکید کرد

استفاده از تجهیزات و تکنولوری روز در بانک قوامین

کدخبر: 2035393

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر استفاده از تجهیزات و تکنولوژی روز در بانک قوامین، گفت: اقدامات این بانک، براساس ضوابط بانکی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حسین اشتری در بیست و یکمین همایش سراسری معاونان و مدیران ادارات مرکزی و شعب استان های بانک قوامین، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیز گرامیداشت روز سوم خرداد، اظهار کرد: این ایام یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای انسان زنده می کند، پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر، پیروزی بسیار بزرگی بود.

وی افزود: فرمایشات امام (ره) مبنی بر اینکه " خرمشهر را خدا آزاد کرد" نشانگر آن است که این فتح عظیم کار انسان نبوده بلکه لطف و عنایت الهی موجب این پیروزی بزرگ شده؛ عامل موفقیت ما در همه عرصه ها، توکل به پروردگار و توسل به ائمه اطهار است که این رمز موفقیت مردان بزرگ و الهی بوده و در دفاع مقدس موارد بسیاری را در این راستا شاهد بوده ایم.

سردار اشتری با اشاره به تاریخچه تأسیس بانک قوامین و نیز نقش تاثیرگذار آن در نیروی انتظامی و سیستم بانکی کشور، گفت: این بانک روز به روز پویاتر و شکوفاتر شده به گونه‌ای که علاوه بر رفع مشکلات خود، کمک های لازم را برای تحقق اهداف سازمان ارائه کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت های خوبی که در بانک قوامین وجود دارد، مدیران و کارکنان لایق، شایسته و دلسوز مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اقداماتی که در بانک قوامین انجام می شود، مورد تأیید بانک مرکزی است، گفت: بنا به اذعان مسئولان و مدیران بانک مرکزی و وزارت کشور، اقدامات صورت گرفته از سوی این بانک منطبق با ضوابط بانکی کشور است؛ بانک قوامین نه تنها برای ناجا بلکه پشتوانه مالی سیستم بانکی کشور نیز به شمار می آید.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی خارج از ضوابط بانکی انجام نمی شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک مذکور متعلق به نیروی انتظامی است باید در حوزه مأموریتی خود استقلال داشته باشد.

وی به گستردگی و تنوع مأموریت های ناجا در تامین نظم و امنیت مناسبت هایی نظیر 22 بهمن، انتخابات، چهارشنبه سوری، عیدنوروز و ... اشاره کرد و گفت: کار در نیروی انتظامی هیچ گاه تعطیل بردار نبوده و مأموران این نیرو با توجه به مناسبت ها و نیز مأموریت های محوله همیشه در آماده باش هستند.

این مقام عالی انتظامی به نگاه ویژه فرمانده معظم کل قوا نسبت به نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: معظم له در دیدار فرماندهان ناجا با ایشان از عملکرد این نیرو در مأموریت هایی نظیر 22 بهمن، مراحل اول و دوم انتخابات، عید نوروز و ... ابراز رضایت کردند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی از جایگاه و نقش بی بدیل و موثری برخوردار بوده و مأموریت های ویژه این نیرو در سال گذشته که رهبری بر آن تأکید داشتند، خود موید این امر است.

سردار اشتری به بحث معیشت کارکنان و تأکید موکد رهبر انقلاب بر ارتقای آن اشاره کرد و گفت: بانک قوامین و بنیاد تعاون می تواند با پشتیبانی های خود، ناجا را در اجرای مأموریت خود که همانا ارتقاء معیشت کارکنان است، تقویت کنند.

وی به تدوین سند تحول راهبردی بانک قوامین اشاره کرد و گفت: این سند با همت مدیران این مجموعه و متناسب با ظرفیت های موجود تهیه شده است؛ این سند بر مبنای اصول دینی و بانکداری اسلامی تنظیم شده که ملاک عمل ما است تا از این طریق به اهداف بزرگی که بانک قوامین و نیروی انتظامی دارد، دست پیدا کنیم .

سردار اشتری خاطر نشان کرد: سند تحول راهبردی براساس مبانی علمی پایه های تخصصی و تجارب مدیران تنظیم شده که امیدواریم این سند، راه موفقیت را به ما نشان دهد.

وی به استفاده از کلیه ظرفیت ها، تجهیزات و تکنولوژی روز تأکید کرد و گفت: باید سیستم، تجهیزات و نظام بانکی قوامین به روز بوده و از کلیه ظرفیت ها و امکاناتی که می تواند موجب ارتقاء نظام بانکی می شود، بهره ببریم؛ البته در ناجا ظرفیت های خوبی در زمینه IT وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده ناجا به مطالعه تطبیقی نظام بانکی کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: بایستی اقدامات تأثیرگذار کشورهای مورد مطالعه و پس از بومی سازی به اجرا در بیاید.

اشتری به افزایش کارآمدی شعبات بانک قوامین، جلب اعتماد و اطمینان مشتریان و ارائه خدمات به آنان نیز تأکید کرد.

وی با تأکید بر کاهش هزینه ها وجذب منابع و سپرده های ارزان قیمت؛ به نامگذاری امسال با عنوان " اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" اشاره و تصریح کرد: نه تنها دولت بلکه باید همه سازمان ها و آحاد جامعه برای تحقق شعار سال، تلاش کنند.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به دیدگاه نیروی انتظامی در سال اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: در دیدگاه اول باید بدانیم ناجا علاوه بر ظرفیت ها چه نقشی می تواند در تحقق این امر داشته باشد و برخورد با باندهای قاچاق که به صنعت داخلی ضربه بسیاری زده، یکی از مأموریت های مهم این نیرو است.

فرمانده ناجا، ایجاد فضا و امنیت مناسب برای سرمایه گذاران در کشور را دومین نگاه نیروی انتظامی عنوان کرد و ادامه داد: بارها تأکید کرده ایم با توجه به امنیت حاکم در کشور امکان سرمایه گذاری در کلیه نقاط آن وجود دارد؛ نیروی انتظامی با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت برخورد می کند .

سردار اشتری نگاه به داخل سازمان را سومین دیدگاه ناجا در تحقق شعار سال عنوان و تصریح کرد: باید استفاده از تولیدات داخلی در سازمان در اولویت قرار گیرد؛ البته انجام این اقدام از سوی کلیه دستگاه ها نیز می تواند در تحقق شعار سال نقش بسزایی داشته باشد.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده ناجا در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش و جدیت مدیران بانک قوامین در اجرای مأموریت های محوله خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی به لطف الهی مأموریت های خود را به خوبی انجام می دهد.

ارسال نظر: