توجیه عجیب طیب‌نیا در مورد انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی

حقوق نجومی دولتمردان روحانی گردن دولت قبل افتاد!

کدخبر: 2035206

وزیر اقتصاد گفت: برخی نارسایی های عمومی در پرداختی های مدیران دولتی وجود دارد که میراث به جا مانده از دولت قبلی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی طیب نیا امروز در مراسم تودیع محمد ابراهیم امین رئیس کل سابق بیمه مرکزی (که وی در این مراسم حضور نیافت) و عبدالناصر همتی رئیس کل جدید بیمه مرکزی، ضمن دفاع تمام قد از رئیس کل قبلی بیمه مرکزی گفت: اجازه نمی دهیم با جنجال سازی با آبروی مدیران خدوم دولتی بازی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: متاسفانه همانطور که رئیس کل قبلی بیمه مرکزی در متن استعفای خود در ماجرای فیش های حقوقی مدیران بیمه مرکزی مطرح کرد موضوع هدف قرار دادن اعتبار و اعتماد مدیران خدوم دولتی و بیمه ها بوده است.

طیب نیا ادامه داد: البته به نوبه خودم از حساسیت عمومی نسبت به این قبیل مسائل استقبال می کنم و آن را به نفع جامعه می دانم مشروط بر اینکه مورد سوء استفاده سیاسی قرار نگیرد و فراگیر و فراجناحی و در عین حال در جهت سلامت مالی و اداری باشد.

رئیس مجمع عمومی بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: ما نباید اجازه دهیم که شهرت و اعتماد افراد بازیچه سیاسی و جنجال های رسانه ای شود و از مسیر اصولی رسیدگی خارج شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: وظیفه من صدور دستور رسیدگی صریح و شفاف به موضوع بود که اعتمادها مورد آسیب قرار نگیرد، کمیته ویژه رسیدگی هم اعلام کرد که رسیدگی توسط مراجع ذیربط درحال انجام است.

وی،عملکرد رسانه های عمومی در این مورد و درباره امراللهی مدیر عامل سابق بیمه ایران را غیر اخلاقی و غیرانسانی دانست.

طیب نیا ادامه داد: از رسانه ها انتظار داریم که در اینگونه موارد با صداقت و اخلاق اسلامی عمل کنند و اعتبار افراد شریف را در معرض آسیب قرار ندهند، البته برخی نارسایی های عمومی در پرداختی های مدیران دولتی وجود دارد که میراث به جا مانده از دولت قبلی است و وزارت اقتصاد برای ساماندهی آن اقداماتی را انجام داده بدون اینکه آن را رسانه ای کرده باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: پیش از این درباره اصلاح میزان تسهیلات دهی و پرداختی های حقوق به مدیران بانک ها و بیمه ها پیشنهاداتی را به دولت ارائه کرده بودیم که با دستور معاون اول،سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف شد که ساماندهی پرداخت حقوق و تسهیلات رفاهی را در ضوابط اجرایی بودجه ۹۵ مد نظر قرار دهد.

طیب نیا، گفت: ضابطه مند شدن پرداخت به مدیران دولت بهترین دفاع از حیثیت مدیران شایسته و خدوم کشور است و با جدیت از آن دفاع می کنم ولی اجازه نمی دهیم با جنجال، با آبروی مدیران خدوم دولت بازی شود.

وی افزود: "امین" یک مدیر لایق و یک کارشناس برجسته در صنعت بیمه بوده که حضور او در کسوت ریاست بیمه مرکزی به انضباط بیشتر و توان رقابتی منجر شد و برای من اطمینان‌بخش بود. با حضور همتی در این سمت و با شناخت نسبت به توانایی مدیریتی ایشان، انتظار داریم که موفقیت‌های آقای امین استمرار یابد و از آقای امین در موقعیت مناسب استفاده کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در برنامه چهارم و پنجم، دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی، هدف‌گذاری شده اما آنچه در عمل به دست آمد تنها رشد ۲.۸ درصدی بود. بدون یک اقتصاد قوی نمی‌توان انتظار داشت که ایران در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشد. برای افزایش تولید داخلی چاره‌ای نداریم جز آنکه فضای سرمایه‌گذاری در کشور را بهبود بخشیم.

وی، با بیان اینکه بدون بهبود فضای سرمایه‌گذاری نمی‌توان رشد اقتصادی را تجربه کرد، افزود: تحول در صنعت بیمه نقش کانونی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

طیب‌نیا گفت: دولت پنج انتظار مهم از بیمه مرکزی دارد که اولین آن این است که توانمندی‌های خود را صرف ایفای نقش نظارتی کند و از حیطه تصدی‌گری تا حد امکان دوری جوید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بیمه اتکایی اجباری بیمه مرکزی برای بیمه‌های غیر زندگی از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد و برای بیمه زندگی از ۵۰ درصد به ۲۵ درصد حق بیمه تولیدی کاهش یافته و انتظار به شتاب‌بخشی این روند وجود دارد.

وی، دومین انتظار را این‌گونه بیان کرد که از فضای پسابرجام برای گسترش تعاملات بین‌المللی و حضور صنعت بیمه در محیط بین‌المللی سود ببرد.

سومین انتظار هم این است که گسترش فضای رقابتی در صنعت بیمه در دستور کار قرار گیرد زیرا گزارش ها نشان می‌دهد شاخص میزان تمرکز و انحصار در صنایع مختلف و صنعت بیمه کاهش یافته؛ به طوری که از ۲۱۵۷ در سال ۹۲ به ۱۹۶۴ در سال ۹۴ کاهش یافته است.

به گفته طیب نیا، همچنین سهم شرکت بیمه غیردولتی از حق بیمه تولیدی بازار از ۵۶.۵ درصد در سال ۹۲ به ۵۹.۳ درصد در سال ۹۴ افزایش یافته که نشانه رقابتی‌تر شدن صنعت بیمه در دوره خدمت دولت تدبیر و امید است.

ارسال نظر: