تدابیر شدید امنیتی برای نشست گروه هفت در ژاپن

کدخبر: 2035139

در حالی که قرار است نشست رهبران گروه هفت روزهای پنچشنبه و جمعه در ژاپن برگزار شود، تدابیر امنیتی شدیدی از سوی مقام‌های این کشور اتخاذ شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: هزاران نیروی پلیس ژاپن در توکیو و سایر شهرهای این کشور مستقر شده‌اند تا امنیت لازم برای برگزاری این نشست را تامین کنند.

اتخاذ تدابیر امنیتی در ژاپن تا این سطح بی سابقه بوده است. قرار است رهبران کشورهای صنعتی از جمله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در این نشست شرکت کنند.

اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در ژاپن در شرایطی است که حملات تروریستی در پاریس و بروکسل نگرانی های زیادی را به وجود آورده است. قرار است کار در نیروگاه فوکوشیما نیز در طول برگزاری این نشست متوقف شود.

بیش از 70 هزار مامور پلیس پیش از برگزاری این نشست دو روزه در ژاپن مستقر شده‌اند. یک سوم این نیروها در منطقه "ایسه شیما" مستقر هستند که بین توکیو و اوزاکا واقع است. این منطقه میزبان نشست گروه 7 خواهد بود.

هزاران پلیس نیز قرار است در شهر هیروشیما مستقر شود، جایی که اوباما قصد دارد سفری تاریخی را روز جمعه به این شهر داشته باشد.نیروهای امنیتی ژاپن اقدامات احتیاطی در اطراف ورزشگاه ها و سالن های تئاتر را ارتقا داده اند.

ارسال نظر: