اسامی نامزدهای بخش حمایتی فیلمنامه جشنواره "روح الله" اعلام شد

کدخبر: 2029061

پس از بررسی و داوری آثار رسیده به نخستین جشنواره فیلم «روح الله»، اسامی کاندیداهای بخش حمایتی این رویداد اعلام شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یکی از اهداف مهم این رویداد ایجاد زمینه‌ای جهت تولید فیلم است. به همین منظور جشنواره با اعلام فراخوان عمومی از همه علاقه مندان درخواست کرد طرح ها و فیلمنامه های خود را برای این رویداد ارسال کنند. فیلمنامه های رسیده توسط فرهاد توحیدی، رضا مقصودی و محمدرضا گوهری بررسی و از میان آنها ۱۰ اثر به عنوان کاندیدای این بخش معرفی شد. از میان آثار معرفی شده، سه فیلمنامه برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی شده و هزینه ساخت آنها از سوی جشنواره پرداخت خواهد شد.

در فهرست ۱۰ کاندیدای این بخش حمید حیدری با ۳ اثر و احسان مرادی با ۲ اثر حاضر بوده اند. همچنین حضور جوانان متولد دهه ۶۷ در این فهرست قابل توجه است. اسامی ۱۰ کاندیدای طرح فیلمنامه به شرح ذیل است:

«یادواره»، «پاقدم» و «چرخ زندگی» ـ حمید حیدری - متولد ۱۳۴۷ از خوزستان

«راه پدر» ـ کوروش نیکنام ـ متولد ۱۳۵۸ از اصفهان

«قفس» و «کیف پول» ـ احسان مرادی متولد ۱۳۷۰ از مرکزی

«کفش های براق» علی عرفان فرهادی ـ متولد ۱۳۶۶ از تهران

«امام خمینی» سید سجاد موسوی ـ متولد ۱۳۶۹ از زنجان

«هسته سیب» سید پرویز شجاعی ـ متولد ۱۳۶۳ از تهران

«زخم کهنه» مرتضی مصاحب نیا ـ متولد ۱۳۶۷ از قم

نخستین جشنواره فیلم «روح الله» به دبیری محمد آفریده خردادماه امسال در تهران و ۱۳ شهر دیگر برگزار می‌شود. معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزارکننده اصلی این جشنواره است. شبکه مستند، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزنامه اعتماد، بنیاد سینمایی فارابی و عروج فیلم نیز در برگزاری آن مشارکت دارند.

ارسال نظر: