نیروهای "رنجر" آمریکا وارد خاک یمن شدند

کدخبر: 2029059

منابع یمنی از ورود نیروهای "رنجر"(نیروهای نخبه رزمی) آمریکا به پایگاه "العند" در جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: منابع ویژه یمنی به شبکه تلویزیونی المسیره گفتند: در تحولی خطرناک که بیانگر تمایل آمریکا برای سیطره بر جنوب یمن است، نیروهای آمریکایی با یک فروند هواپیمای نظامی چهارشنبه شب وارد پایگاه هوایی العند در استان لحج شدند که از بزرگترین و مهمترین پایگاههای نظامی در این استان به شمار می رود.

این منابع گفتند: این نیروها نزدیک به یکصد نفر هستند و از نیروهای رنجر (نیروهای نخبه رزمی) آمریکا به شمار می روند.

این منابع افزودند: درپی ورود این نیروها، هواپیماهای باری نیز تجهیزات نظامی ویژه آنها را به این پایگاه منتقل کردند.

این امر بعد از تحرکات آمریکا در استان حضرموت به بهانه مبارزه با القاعده صورت گرفت.

تفنگداران دریایی آمریکا پیشتر از پایگاه العند به عنوان مرکزی نظامی و محل فرود هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای باری استفاده می کردند اما با آغاز نبردها در یمن مجبور به ترک این پایگاه شدند.

با ورود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به جنوب این کشور برای پیگرد عناصر القاعده و پایان دادن به تجاوزگری و جنایات شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، تفنگداران دریایی آمریکا مجبور به ترک این پایگاه شدند. آنها پیش از خروج از پایگاه العند، همه تجهیزات و ادوت نظامی و اسناد خود را از بین بردند.

برپایه این گزارش، نیروهای رنجر آمریکا پیش از این در جنگ های کره و ویتنام و در افغانستان و عراق شرکت کردند و در نبردهای زیادی در پاناما و گرانادا نیز حضور داشتند.

اقدامات مستقیم و محاصره فرودگاهها و عملیات ویژه شناسایی و عملیات هوایی و نجات افراد از ماموریت های آنها است.

این درحالی است که روند تجمع مزدوران سعودی در منطقه ذباب در نزدیک باب المندب ادامه دارد.

در این منطقه مزوران شرکت خصوصی امنیتی آمریکایی بلک واتر و شرکت امنیتی والدین گروپ با توجه به اهمیت راهبردی زیاد آن مستقر بودند و رژیم اسرائیل نگران بود که این منطقه به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن بیفتد زیرا این امر را تهدیدی برای امنیت خود می دانست.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله اعلام کرد: جنوب یمن در معرض اشغالگری مستقیم آمریکا به بهانه مقابله با گروه القاعده قرار دارد.

محمد عبدالسلام گفت: همه توجیه ها با توجه به رویدادای امروز در جنوب یمن بی معنا و مفهوم شده است.

ارسال نظر: