کشته شدن ۲۸ نفر در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان سوری

کدخبر: 2029055

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه از کشته شدن ۲۸ غیرنظامی در حمله هوایی روز پنجشنبه تروریست‌ها به اردوگاه آوارگان سوری در شهر "ادلب" نزدیک مرز ترکیه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در این حمله هوایی که اردوگاه آوارگان سوری «کامونا» در نزدیکی شهرک سرمدا هدف قرار گرفته است، 28 تن کشته و ده ها نفر زخمی شدند و آمار تلفات این حادثه رو به افزایش است.

گزارش رسانه ها حاکی از 2 حمله هوایی به غیرنظامیان سوری است که از خانه های خود در حلب و پالمیرا به اردوگاه های اسکان موقت روی آورده بودند.

سازمان غیردولتی دفاع مدنی سوریه که از تشکل های مورد حمایت آمریکا و حامی عاملان حمله های تروریستی به غیرنظامیان است، تلفات حمله هوایی امروز را بیش از 30 نفر اعلام کرد.

برخی دیگر از رسانه ها امروز (جمعه) به نقل از جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید و در واکنش اولیه به این حمله هوایی گزارش کردند: 'اگر چه هنوز معلوم نشده این حمله هوایی از سوی کدام نیروی هوایی صورت گرفته اما هیچ عذر و بهانه‌ای برای بمباران زنان و کودکانی که از بیم جنگ به ارودگاه کامونا پناه برده‌اند، قابل قبول نخواهد بود.'

بر پایه ی این گزارش، همزمان فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز این خبر را 'هولناک' توصیف کرده و کمیسر حقوق بشر اتحادیه اروپا هم آن را 'شوک‌آور' خوانده است.

در ویدئوها و عکس‌هایی که از آثار حمله به اردوگاه آوارگان سوری منتشر شده، دیده می‌شود که چادرهای آوارگان از بین رفته است و امدادگران در میان دود و شعله‌ها سعی در خاموش کردن چادرهای آوارگان دارند.

گفته شده که حمله به اردوگاه کامونا در شهر سرمدا، در استان ادلب و نزدیک مرز ترکیه، منطقه‌ای را هدف گرفته است که در کنترل شبه نظامیان مخالف بشار اسد است.

در حالی که یک نهاد حقوق بشری در بریتانیا که بحران سوریه را دنبال می‌کند تعداد قربانیان این حمله را ۲۸ نفر اعلام کرده، فعالان دیگر در داخل سوریه کشته شدن دست کم ۳۰ نفر را گزارش کرده‌اند.

2 روز پیش دولت سوریه و بخشی از شبه نظامیان مخالف بشار اسد توافق کردند که آتش‌بس موقت در حلب تمدید شود. در روزهای گذشته درگیری‌های شدیدی در حلب در جریان بود. این درحالی است که آتش بس شکننده که با توافق آمریکا و روسیه در برخی نقاط سوریه از جمله حلب به مرحله اجرا درآمده، بارها توسط گروه های تروریستی نقض شده است.

منازل شهروندان، مدارس، مساجد، کلیساها و بیمارستان ها از اصلی ترین اهداف تروریست ها بوده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: