پخش تصاویر دیده‌نشده از سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کره‌شمالی

کدخبر: 2029051

مجموعه "تاریخ شفاهی ایران" در قسمت جدید خود تصاویر دیده نشده‌ای را از سفر حضرت آیت الله خامنه‌ای به کشور کره شمالی که در سال ۱۳۶۸ انجام شده روی آنتن می‌فرستد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی در زمان ریاست جمهوری از ۱۹ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۸ به کشورهای چین و کره ‌شمالی سفر کردند. فیلم‌های موجود از این سفر در قسمت جدید مجموعه مستند «تاریخ شفاهی ایران» از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۸ اردیبهشت از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کره شمالی مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت و به گفته مرحوم حجت الاسلام احمد خمینی(ره)، امام مشتاقانه این سفر را از سیمای جمهوری اسلامی ایران تماشا می‌کردند.

زنده‌یاد احمد خمینی با ملاحظه استقبال مردم از ایشان و مذاکرات معظم‌له با مقامات کره شمالی، به صلاحیت آیت الله خامنه‌ای برای رهبری از سوی امام اشاره کردند: «وقتی که آیت‌الله خامنه‌ای در سفر کره شمالی بودند، امام گزارش‌های آن سفر را از تلویزیون می‌دیدند. استقبال مردم و سخنرانی‌ها و مذاکرات آن سفر، خیلی جالب بود و امام با مشاهده این اخبار گفته بودند: «الحق ایشان شایستگی رهبری را دارند.»

آیت‌الله حائری شیرازی خاطره‌ای مربوط به قبل از اعلام عمومی و رسمی آن نقل می‌کند: «پس از پایان جلسه و در حالی که هنوز نتیجه رای‌گیری مجلس خبرگان به رادیو و تلویزیون اعلام نشده بود، آیت‌الله جنتی نزد من آمد و از من خواست که به اتفاقش برای تسلیت به مرحوم حاج احمد خمینی به جماران برویم. بعد از این که خبر رای‌گیری مجلس خبرگان و نتیجه آن را به اطلاع ایشان رساندیم، ایشان گفت: «قلب امام(ره) خشنود گردید» و ادامه داد: چند روز قبل به اتفاق امام(ره) پای تلویزیون نشسته بودیم و مراسم سان دیدن رئیس جمهور به همراه کیم ایل سونگ رهبر کره شمالی از تشریفات را تماشا می‌کردیم. من دیدم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرکتشان بسیار باوقار هستند و این موضوع را به امام(ره) نیز گفتم. ایشان فرمودند که هرچه فکر می‌کنم، می‌بینم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری مناسب‌ترین فرد هستند.» اما این موضوع قبل از رأی‌گیری هرگز مطرح نشد.»

ارسال نظر: