در شورای سند راهبردی نخبگان؛

ملاحظات تشکیل خانه نخبگان تصویب شد

کدخبر: 2029035

در جلسه شورای ستاداجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان ملاحظات تشکیل خانه نخبگان به تصویب رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ جلسه 13 شورای ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان به ریاست سورنا ستاری، رئیس بنیاد ملی نخبگان و با حضور آریا الستی سرپرست ستاد اجرایی سازی سند و دبیر شورا در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

آریا الستی در تشریح دستور و مصوبات این جلسه گفت: در نخستین جلسه شورای ستاد اجرایی سازی سند راهبردی در سال جاری، سیاست های مربوط به اجرایی سازی اقدام ۳-۱-۱ با موضوع «ملاحظات تشکیل خانه نخبگان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با پیشنهادات اعضاء حاضر در جلسه پس از برخی اصلاحات این موضوع به تصویب رسید.

وی در ادامه به تصویب اقدام ۵-۱-۳ در شورای ستاد اجرایی سازی سند راهبردی اشاره کرد و گفت : ستاد اجرایی سازی سند راهبردی پس از تصویب این اقدام، توانسته از سال ۹۴ از طریق نهاد متولی اصلی و با همکاری معاونت فرهنگی بنیاد ملی نخبگان و همچنین معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تعاملات متعددی را با نهادهای ذیربط برقرار کند.

الستی افزود: در نهایت این تعاملات منجر به اجرایی سازی این اقدام ملی از طریق بنیادهای نخبگان استانی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و انجمن های علمی شده است.

همچنین در این جلسه پیشنهاداتی توسط رئیس کمیسیون زمینه سازی برای اثر گذاری افراد و گروه های نخبه در جامعه جهت اصلاح «اساسنامه خانه نخبگان» ارائه شد که به دلیل در نظر گرفتن برخی تغییرات کلی در این اساسنامه این پیشنهادات ازسوی اعضای حاضر در جلسه رد شد.

در این راستا مقرر شد تیمی مجرب و مسلط به بودجه و تشکیلات بنیاد ملی نخبگان تشکیل شود تا پس از بررسی دقیق تر «اساسنامه خانه نخبگان» این پیشنهادات مجددا به شورا و یا کمیسیون دائمی هیات امنای بنیاد ملی نخبگان ارائه شود.

در ادامه این جلسه گزارشی از میزان موفقیت در اجرایی سازی اقدام ۵-۱-۳ سند راهبردی کشور در امور نخبگان با موضوع «آشنا ساختن اجتماع نخبگانی با جاذبه های طبیعی، زیارتی، فرهنگی و اجتماعی به منظور ارتقاء خود آگاهی ملی و حس دلبستگی به مهین» ارائه شد.

در این جلسه به صورت اجمالی گزارشی از برنامه های ستاد اجرایی سازی سند در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۵ ارائه شد.

ارسال نظر: