سردار شریف:

نباید اجازه دست‌درازی به گفتمان انقلاب را به اشخاص و جریان‌ها داد

کدخبر: 2029030

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: با هوشمندی و رصد دشمن نباید اجازه دست درازی به گفتمان معرف ماهیت و سیرت انقلاب را به اشخاص و جریان‌هایی که درصدد به اضمحلال کشاندن معنایی و معرفتی بنیان‌های ایدئولوژیک نظام اسلامی هستند، را داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در آیین افتتاح نمایشگاه "مطهر" که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه برگزار شد با تشریح ویژگی های گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: محتوای گفتمان انقلاب اسلامی موجب استحکام و استقرار آن در طول 37 سال بوده و این گفتمان بقدری قدرتمند است که می تواند قلوب همه انسان‌ها را فتح کند؛ از این رو دشمنان این موضوع را دریافته و درصدد مقابله و جلوگیری از توسعه و گسترش آن هستند.

شریف علت اصلی هجمه دشمن به روحانیت، علما و مراجع تقلید را در راستای مقابله با محتوای این گفتمان انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: ترور اندیشمندان و متفکرانی چون آیت الله مطهری بعنوان مغز متفکر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون درصدد سست کردن و تضعیف پایه‌های این انقلاب گفتمان ساز است.

وی با اشاره به راهبردهای دشمن در تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی و ایجاد تغییر در ماهیت آن تصریح کرد: حفظ صورت و سیرت انقلاب در برابر تهدیدات ناشی از طرح‌ها و نقشه‌های جبهه دشمنان انقلاب و نظام امری خطیر و بسیار مهم به شمار می‌رود و باید مورد توجه آحاد مردم و مسئولین قرار گیرد.

شریف با اشاره به هشدارهای اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توطئه نظام سلطه و استکبار در ایجاد تغییر و دگرگونی در ماهیت انقلاب گفت: تردیدی نیست که دشمن به کمتر از براندازی انقلاب و نظام راضی نمی‌شود و در تلاش است با شیوه‌های مختلف در منظومه‌ فکری ما رخنه کرده و انقلاب را از درون دچار پوسیدگی و فروپاشی کند.

وی تمرکز در استفاده از عوامل داخلی که مجذوب و شیفته‌ مکتب و فرهنگ بیگانه هستند را نقشه این روزهای دشمن برای نفوذ و استحاله هویت انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: با هوشمندی و رصد دشمن نباید اجازه دست درازی به گفتمان معرف ماهیت و سیرت انقلاب را به اشخاص و جریان‌هایی که درصدد به اضمحلال کشاندن معنایی و معرفتی بنیان‌های ایدئولوژیک نظام اسلامی هستند را داد.

سخنگوی سپاه در ادامه تصریح کرد: ماندگاری انقلاب اسلامی در گرو هوشمندی و اراده نیروهای انقلاب و آحاد مردم در شناخت ماهیت و حفظ سیرت و صورت انقلاب است، از این رو بازشناسی و تبیین مجدد ماهیت انقلاب اسلامی از ضرورت‌هایی است که نقشه امروز دشمن در عرصه نفوذ و استحاله و تغییر حرکت انقلاب و نظام را خنثی خواهد ساخت.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به خاستگاه مکاتب بشری کمونیسم و لیبرالیسم و فرجام و آینده آنها در عرصه‌ رویارویی با مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی گفت: گفتمان این مکاتب مبتنی بر ذهن و برداشت‌های صاحب نظران آنان بوده و در واقع برداشت‌های ذهنی و فناپذیر است، اما وجه تمایز انقلاب اسلامی که توانسته در طول 37 سال همچنان به روند تسخیر اراده‌ها و اذهان به حرکت تأثیرگذار و نافذ خود ادامه داده و محکم بایستد، محتوای مبتنی بر وحی الهی است که سایر مکاتب دنیا فاقد آن بوده و هرگز به آن نخواهند رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید براینکه دشمن با همه توان نظامی، امکانات، پول، قدرت مادی و برخورداری از ابزارهای گوناگون در هماوردی با انقلاب اسلامی ناکام است، گفت: ناتوانی دشمن در مقابله با مقاومت اسلامی از جمله در سوریه و عراق ناشی از وحیانی بودن بنیان‌های مقاومت است، کما اینکه در صحنه سوریه مشاهده می‌کنیم که تروریست‌ها بیش از پنج سال با هزاران عضو اجاره‌ای، پول، امکانات و پشتیبانی قوی کاری از پیش نمی‌برند به این دلیل که عطر فرهنگ مقاومت در آن سرزمین پاشیده شده است و فرزندانی تربیت شده در مکتب و فرهنگ اسلام و اهل بیت (س) در آنجا وارد عرصه شده و دشمن را زمین گیر کرده‌اند.

شریف در ادامه پیرامون نقش، اهمیت و جایگاه رسانه‌ و فضای مجازی و تلاش دشمنان در استفاده از این فرصت برای دور کردن خانواده‌ها و فرزندان ایرانی از فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: از فضای مجازی و قدرت رسانه‌ها نباید هراس داشت، بلکه می‌بایست آگاهانه و با شناخت از این ابزار، آنها را در خدمت ترویج، توسعه و انتشار محتوای فرهنگی- دینی قرار دهیم.

وی با تاکید بر بکارگیری فرهنگ صحیح استفاده از ابزارهای نوین گفت: در این زمینه باید با ملاحظه و دقت ورود پیدا کرده و مراقبت‌های لازم را داشته باشیم و باکنترل و نظارت دقیق، فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از این ابزار را در دستور کار قرار دهیم.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان با برشمردن ویژگی‌های استاد شهید مطهری آثار به جای مانده از این متفکر اسلامی را منبع غنی برای جامعه امروزی معرفی کرد و گفت: تفکرات شهید مطهری به دوره پیش انقلاب اختصاص ندارد، کتاب‌های شهید مطهری بخش عمده شبهات و سوالات ذهنی جوانان امروز را با بعد از گذشت سی و هفت سال پاسخگوست و باید از میراث برجای مانده از این نظریه‌پرداز فعال انقلابی در مقابله با خطر نفوذ و استحاله و نیز توسعه ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامی استفاده حکیمانه و عالمانه صورت پذیرد.

ارسال نظر: