شجاع نوری: عقل سلیم سراغ این سوژه نمی‌رود

"دونده زمین" کمال تبریزی رونمایی شد

کدخبر: 2029024

علیرضا شجاع نوری همزمان با آغاز اکران "دونده زمین" در گروه "هنر و تجربه" گفت: فیلم را که ببینید متوجه می‌شوید که عقل سلیم به سراغ این سوژه نمی‌رود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، آیین رونمایی از فیلم «دونده زمین» ساخته کمال تبریزی و به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری شامگاه 15 اردیبهشت ماه در سینما فرهنگ برگزار شد.

پیش از آغاز اکران فیلم علیرضا شجاع نوری ضمن خیرمقدم به حضار و بیان اینکه این هفتاد و ششمین آیین رونمایی در گروه هنر و تجربه است، گفت: فیلمی که الان می‌بینیم به تهیه‌کنندگی من و کارگردانی کمال تبریزی یک تجربه شیرین بود که با نوعی جنون که داشتیم موجب شد به سراغ این سوژه برویم. فیلم را که ببینید متوجه می‌شوید که عقل سلیم به سراغ این سوژه نمی‌رود.

سپس کمال تبریزی گفت: تعداد کسانی که دعوت ما را پذیرفتند و به این مراسم آمدند خیلی زیاد است و من از آنها اجازه می‌خواهم که تک تک اسم نبرم فقط از عوامل فیلم که در سالن حضور دارند می‌خواهم روی سن بیایند.

وی ادامه داد: «دونده زمین» یک فیلم کاملا تجربی است که حتی نحوه ساخت آن نیز تجربی بود زیرا متکی به یک فرد بود. در مورد "هازاما کامپه" باید بگویم ما با او تماس گرفتیم تا بتوانیم سکانس‌های مربوط به او را در فاصله‌ای که وارد ایران می‌شود، بگیریم. طبیعی است که او باید کار خودش را انجام می‌داد و پس از مذاکراتی که داشتیم تنها 10 روز به ما فرصت داد و ما باید مجموع پلان‌های مربوط به او را در همین 10 روز می‌گرفتیم.

در ادامه شجاع نوری گفت: او باید قسم مارتنی‌اش را انجام می‌داد به همین دلیل نمی‌توانست به عقب برگردد و از یک مقدار بیشتر هم نمی‌توانست سوار ماشین شود.

تبریزی ادامه داد: ما باید از او می‌خواستیم مسیرش را طوری تنظیم کند که با مسیر قصه ما برخورد کند. فضایی که او وارد ایران می‌شد فضای خاصی بود. ما این فیلم را در آن دوره 8 ساله معروف ساختیم بنابراین آدم‌های آن جامعه و روستایی که در فیلم می‌بینیم شبیه آدم‌هایی شده‌اند که در آن 8 سال می‌دیدیم.

وی همچنین اظهار کرد: جای سحر دولتشاهی در اینجا خیلی خالی است اما به دلیل سفر امکان حضور نداشت.

شجاع نوری نیز بیان کرد: از شهره گلپریان بسیار ممنونم که اگر نبود این فیلم ساخته نمی‌شد و ما کلا از این اتفاق بی خبر می‌ماندیم.

در ادامه حبیب رضایی که انتخاب بازیگران را در این فیلم به عهده داشت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این فیلم گفت: من در این کار جنون‌آمیز یکی از مجنون‌ها بودم. آنچه در این فیلم می‌بینید باور ما بود از آن 8 سال تاریک. هیچ دوران تاریکی باقی نمی‌ماند و روزی به پایان می‌رسد، اما باید حواسمان باشد که ممکن است بازگردد، باید حواسمان باشد که تاریکی دوباره برنگردد.

خسرو احمدی یکی از بازیگران فیلم نیز از اینکه بعد از این همه سال می‌تواند فیلم را ببیند ابراز خوشحالی کرد.

در پایان کمال تبریزی ضمن بیان اینکه علاقه خاصی به عکاسان فیلم‌ها دارد گفت: عکاس این فیلم دختر خودم زهرا مصفا بوده، از او می‌خواهم چند لحظه‌ای روی سن بیاید تا تشکر کنم.

زهرا مصفا گفت: ممنونم که به عکاس‌ها توجه کردید و می‌خواهم همین جا یادی کنم از مرحوم علی وزینی که عکاس و خبرنگار بود.

در این آیین اکران هنرمندانی همچون کمال تبریزی، علیرضا شجاع نوری، اکبر عالمی، حبیب رضایی، تهمینه میلانی، محمد نیک بین، سید رضا میرکریمی، وحید اسفندیاری، محسن شاه ابراهیمی، مونا زندی، هیوا مسیح، مازیار رضاخانی، نیما عباس‌پور، مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، علی مردانه، مهران ملکوتی، خسرو احمدی و... حضور داشتند.

ارسال نظر: