مخالفت رئیس مجلس نمایندگان امریکا با نامزدی ترامپ

کدخبر: 2029013

"پل رایان"، رئیس مجلس امریکا گفته است برای حمایت از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا آمادگی ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: «من آمادۀ این کار(حمایت از ترامپ) نیستم...اما تصور می‌کنم چیزی که ما احتیاج داریم اتحاد این حزب است.»

وی افزود ترامپ باید تلاش بیشتری برای متحد کردن حزب جمهوری‌خواه انجام دهد.

این اظهارات، نشانگر عدم حمایت عالی‌ترین مقام حزب جمهوری خواه از ترامپ است.

ترامپ نیز در مقابل با انتشار بیانیه‌ای پاسخ داد که وی حاضر به حمایت از دستور کار رایان نیست.

در این بیانیه آمده است: «شاید در آینده بتوانیم با هم کار کنیم و درباره این موضوع که چه چیزی برای مردم امریکا بهتر است به توافق برسیم.»

ترامپ اکنون تنها نامزد حزب جمهوری خواه محسوب می شود. روز سه شنبه به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت ایندیانا، تد کروز از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشید. پس از آن جان کاسیچ، آخرین رقیب ترامپ نیز روز چهارشنبه از رقابت‌های انتخاباتی کناره گیری کرد.

دیگر رهبران حزب جمهوری خواه از جمله میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا با اکراه حمایت خود را از ترامپ اعلام کردند. انتظار می‌رفت رایان نیز اقدامی مشابه انجام دهد.

گفته می‌شود اظهارات رایان در عدم حمایت از ترامپ، نشان دهندۀ نگرانی وی از آینده سیاسی خود و شرکت احتمالی او در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 2020 باشد.

رایان گفت: «ما به پرچمداری نیاز داریم که بتواند تمام محافظه کاران، جمهوری خواهان، و تمام جناح‌های مختلف حزب ما را متحد کند و با دستور کار مناسبی ریاست کشور را بر عهده بگیرد.»

اظهارت رایان همچنین موجی از شگفتی در حزب جمهوری خواه به راه انداخته است. رینس پریباس، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان پس از پیروزی ترامپ در ایندیانا، از اعضای این حزب خواسته بود از وی حمایت کنند.

پریباس گفته بود با رایان و ترامپ صحبت کرده و قرار است این دو نفر هفته آینده با یکدیگر دیدار کنند تا اختلافات خود را حل کنند.

روسای جمهور سابق امریکا مخالف نامزی ترامپ

از سوی دیگر، جرج اچ دبلیو بوش و جرج دبلیو بوش، رؤسای جمهور پیشین امریکا نیز گفته‌اند از ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواهان حمایت نخواهند کرد. جرج اچ دبلی بوش (بوش پدر)، در مصاحبه با شبکه ای.بی.سی گفت از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کرده و به همین خاطر از ترامپ حمایت نخواهد کرد.

جرج بوش (پسر) نیز اعلام کرد قصد ندارد در مورد مبارزات انتخاباتی 2016 اظهار نظری بکند و یا از کسی در این انتخابات حمایت کند.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا روز ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار و جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده تعیین خواهد شد.

ارسال نظر: