رقابت تاج، آجورلو و عزیزمحمدی بر سر صندلی ریاست

روز سرنوشت فرا رسید!

کدخبر: 2029012

فوتبال ایران فردا حساس‌ترین روز ۴ سال اخیر خود را تجربه می‌کند چرا که در این روز قرار است رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شود و بدون تردید فردا اعضای مجمع نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت فوتبال دارند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین » - فوتبال ایران فردا حساس‌ترین روز 4 سال اخیر خود را تجربه می‌کند چرا که در این روز قرار است رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شود و بدون تردید فردا اعضای مجمع نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت فوتبال دارند. در این بین بالاخره حرف و حدیث‌های فراوان در مورد حضور علی کفاشیان به پایان رسید و او شانس حضور در انتخابات را پیدا نکرد تا مجمع فردا فدراسیون فوتبال حال و هوای خاصی داشته باشد. علی کفاشیان بعد از جلسه با نهادهای ذی‌صلاح ترجیح داد در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکند اما در این مدت تمام تلاش خود را کرد تا انتخابات به تعویق بیفتد که حداقل تا این لحظه این خواسته او عملی نشده است.

او ابتدا بحث تایید اساسنامه توسط هیأت دولت را پیش کشید تا شاید بتواند انتخابات را برای چند روزی هم که شده عقب بیندازد اما ظاهرا پروژه او با شکست روبرو شده است و بعد از آن بحث رای سفید اعضای مجمع مطرح شد که این موضوع هم بعید است عملی بشود.

هرچه که هست بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های فراوان 3 نامزد نهایی برای رسیدن به پست ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شدند و فردا مصطفی آجورلو، عزیزالله محمدی و مهدی تاج رقابت سختی با هم خواهند داشت، رقابتی که برنده آن می‌تواند برای 4 سال سکان هدایت فوتبال را در بخش مدیریت برعهده بگیرد.

ریاست کفاشیانی تاج!

در حالی که فوتبال ایران کمتر از یک روز دیگر رئیس خود را می‌شناسد، عده ای بر این باور هستند که اگر مهدی تاج به عنوان رئیس از اعضای مجمع رای اعتماد بگیرد، فدراسیون فوتبال با کمترین تغییر نسبت به دوره کفاشیان به کار خود ادامه خواهد داد. تاج در 8 سال ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال سابقه نایب رییسی اول و دوم را دارد و البته در برنامه‌های خود کفاشیان را به عنوان نایب رئیس اول خود پیشنهاد داده است تا فقط جای این 2 با هم عوض شود. تاج در 4 سال ریاستش در سازمان لیگ موفق شد نظم خوبی به برگزاری بازی‌های لیگ بدهد و البته در جوانگرایی هم مدیر موفقی نشان داد اما در درآمدزایی مدیر موفقی به حساب نمی‌آید. او نه توانست قراردادی با صدا و سیما امضا کند و نه موفق شد پول تبلیغات محیطی را طبق قرارداد از شرکت ایران نوین بگیرد. هرچه که هست در صورتی که در انتخابات کفاشیان رای های خود در مجمع را به حساب تاج واریز کند او می‌تواند خیلی به رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال امیدوار باشد.

بازگشت آجورلو بعد از سال‌ها دوری از فوتبال

وقتی نام آجورلو می‌آید خیلی‌ها یاد قهرمانی پاس در فوتبال ایران می‌افتند. در لیگ سوم حرفه‌ای پاس در تهران فعالیت می‌کرد و یک تیم بسیار قدیمی بود که آجورلو موفق شد با یک مدیریت نظام‌مند و با استفاده از بازیکنان جوان آن زمان مثل جواد نکونام، محمد نصرتی و چند بازیکن دیگر قهرمان لیگ ایران بشود. او این تیم را قهرمان کرد و کم کم پروژه واگذاری پاس بزرگ به استان همدان کلید خورد. آجورلو اما بعد از آن مدیرعاملی استیل آذین را قبول کرد که بدترین نتایج تاریخ این تیم رقم خورد و تیم حسین هدایتی با تمام ستاره‌های خود در پایان به لیگ یک سقوط کرد. آجورلو بعد از استیل آذین چند سال دور از فوتبال بود و در یکی دو سال گذشته عضو هیئت مدیره تراکتورسازی شد و نقش مهمی داشت که این تیم بتواند نام خود را به عنوان تیم نظامی مطرح کند و بازیکن سرباز بگیرد. گفته می‌شود او در انتخابات فردا رای قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد ولی برای پاسخ به این سوال که آیا رئیس می‌شود یا نه باید کمی بیشتر صبر کرد.

چه کسی به عزیز محمدی رای می‌دهد؟

عزیز محمدی 4 سال پیش هم مثل امروز برای مقابله با کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کرد و البته برای 4 سال از سطح اول مدیریت در فوتبال حذف شد. او در دوره اول ریاست کفاشیان در فوتبال به عنوان رئیس سازمان لیگ فعالیت می‌کرد و موفق شد ساختمان این سازمان را از فدراسیون فوتبال جدا کند اما بعد از اینکه در انتخابات دور گذشته رای نیاورد به اتحادیه فوتبال تبعید شد و دیگر هیچ مسئولیت اجرایی در این رشته ورزشی نداشت. جالب است که بدانید محمدی در انتخابات دور قبل که با تاج ائتلاف کرده بود تنها 11 رای آورد و بعید است که حالا هم رای بیشتری داشته باشد.

ارسال نظر: