وزیر بهداشت:

بیمه بیش از ۷۰ هزار میلیارد به وزارت بهداشت بدهکار است

کدخبر: 2029000

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که نهادهای بیمه‌گر بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت بدهکار هستند، گفت: هم اینک کار این وزارتخانه بیشتر از فعالیت در بخش برنامه‌ریزی برای حوزه سلامت، غصه خوردن و تلاش برای نقد کردن مطالبات از بدهکاران شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در حاشیه نهمین جشنواره شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: علت اصلی ناتوانی بیمه‌ها در پرداخت این بدهی‌ها، پیش‌بینی نشدن منابع مالی پایدار برای نهادهای بیمه‌گر در کشور است و اینجاست که بیماری اقتصاد داخلی که وابسته به درآمدهای نفتی است، خود را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: از یک‌سو درآمد دولت از فروش نفت به کمتر از یک سوم در مقایسه با سال‌های گذشته رسیده است و از سویی دولت قادر به توقف خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت نیست و ناگزیر به تداوم اجرای طرح‌های خود است.

وزیر بهداشت گفت: دولت، به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌تواند منابع کافی در اختیار نهادهای بیمه‌گر بگذارد و این مساله باعث بدهکار شدن آنها به وزارت بهداشت می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: اگر بخواهیم کیفیت خدمات رسانی در بخش سلامت را افزایش دهیم باید نهادهای بیمه‌گر قوی داشته باشیم، همچنین حضور نظام بیمه‌ای قدرتمند، برخورد با متخلف، قدردانی از نیروی انسانی کارآمد و زحمتکش در حوزه بهداشت و درمان، استقرار نظام ارجاع و راهنمای بالینی به شکل واقعی و... را ممکن می‌سازد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی تصمیماتی موثر برای رفع مشکل بیمه ها در کشور و تامین سلامت مردم گرفته شود.

ارسال نظر: