وزیر بهداشت:

دولت ساخت ۲۰ هزار تخت بیمارستانی را محقق می کند

کدخبر: 2028937

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت تدبیر و امید به وعده اش برای ساخت ۲۰ هزار تخت بیمارستانی پایبند است و آن را محقق می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آئین افتتاح بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان آمل افزود : تعداد زیادی از این تعداد تخت بیمارستانی تاکنون احداث شده و تعداد دیگری نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سایر نهادهای فعال در حوزه عمران در دست ساخت قرار دارد.

میانگین سرانه تخت بیمارستانی در کشور در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی برای هر یک هزار نفر حدود 1.7 تخت است و برای رسیدن به میانگین جهانی کشور نیاز به ساخت 110 هزار تخت بیمارستانی جدید دارد. میانگین جهانی 2.6 تخت برای هر یکهزار نفر است .

وزیر بهداشت همچنین گفت : طرح تحول نظام سلامت کارکردهای خوبی در حوزه درمانی از خود برجای گذاشت و توانست بخش زیادی از هزینه های درمانی را از دوش مردم بخصوص خانوارهای کم درآمد بردارد.

وی افزود : همه ما می توانیم با پرتحرکی، کم خوری، پرهیز از اعتیاد ،کاهش مصرف نمک و شکر در کشور به سلامت جامعه کمک کنیم . قاضی زاده هاشمی گفت : سلامت نعمت بزرگی است که همه ما وظیفه داریم از سلامت خود و جامعه محافظت کنیم و نقش پزشکان در این برهه زمانی از سایر اقشار جامعه بیشتر است.

تامین حقوق 100 هزار نیرو از درآمد بیمارستانی

وزیر بهداشت همچنین اعلام کرد: هم اکنون 100 هزار نیرو در قالب قراردادی و تبصره ای در بدنه وزارتخانه فعالیت دارند که حقوقشان از درآمد بیمارستان ها تامین می شود.

وی افزود : وجود این تعداد نیروی مورد نیاز فاقد جایگاه استخدامی ، فشار زیادی را به وزارت بهداشت و بیمارستان ها تحمیل می کند که با تعیین ردیف استخدامی برای آنها ، بخش زیادی از مشکلات این وزارت خانه و بیمارستان ها کاهش خواهد یافت .

وزیر بهداشت گفت که با تصویب ردیف استخدام برای این نیروها ، تمام آنها با قرارگیری در زیر مجموعه دولت ، حقوقشان را از دولت دریافت خواهند کرد .

ساخت بیمارستان جدید در آمل

وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان جدید در شهرستان آمل خبر داد و گفت که عملیات ساخت آن در کنار دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر شروع می شود.

وی افزود : وزارت بهداشت برای ساخت این بیمارستان حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است.

بیمارستان 160 تختخوابی آمل که پس از 10 سال از آغاز عملیات اجرایی امروز همزمان با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بهره برداری شد ، 430 میلیارد ریال هزینه داشت.

مازندران 34 بیمارستان دولتی و خصوصی با چهار هزار تخت بیمارستانی دارد و برای رسیدن به میانگین کشوری به دو هزار تخت جدید بیمارستانی نیاز دارد.

هم اکنون سرانه تخت بیمارستانی در مازندران برای هر یکهزار نفر حدود 1.3 تخت است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر: