جیمز کلپر: داعش می‌تواند حملات پاریس و بروکسل را در آمریکا تکرار کند

کدخبر: 2028936

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد: داعش در حال حاضر قادر به سازماندهی حملات تروریستی در خاک آمریکاست و نگرانیم آنها بتوانند حمله‌ای مشابه حملات پاریس و بروکسل را در ایالات متحده رقم بزنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا، در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: گروه داعش در حال حاضر قادر به سازماندهی حمله تروریستی در آمریکا است. آنها این قابلیت را دارند. در آمریکا ما خیلی نگران این واقعیت هستیم که آنها بتوانند دست به حمله ای مشابه حملات پاریس و بروکسل بزنند .

وی افزود: داعش تلاش می کند به خاک آمریکا نفوذ کند یا افرادی را که از پیش در داخل هسته هایی در این کشور هستند، به اقدام علیه آمریکا ترغیب کند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در اظهاراتش به حمله دوم دسامبر 2015 در سن برناردینو، که در آن رضوان فاروق و همسرش تشفین مالک، 14 نفر را کشتند و ساعاتی بعد خودشان به دست نیروهای اف.بی.آی کشته شدند، اشاره کرد .

اواخر ماه مارس دو انفجار در فرودگاه بروکسل روی داد و کمی بعد نیز انفجار سوم در ایستگاه متروی مالبیک صورت گرفت. داعش مسئولیت این حملات را که 32 کشته و بیش از 300 زخمی بر جا گذاشت، بر عهده گرفت .

همچنین پاریس نوامبر 2015 صحنه وقوع حملاتی بود که 130 کشته و بیش از 350 زخمی بر جا گذاشت .

ارسال نظر: