پورمحمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

باید ببینم پیوستن به "کنوانسیون برن" به نفع مان هست یا نه/ برجام تصمیم نظام است

کدخبر: 2028930

پور محمدی وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران در خصوص عزل ٤٠ قاضی گفت: این مسئله را باید سخنگوی دستگاه قضا پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » ، مصطفی پور محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران در خصوص استقبال از نمایشگاه کتاب در روزهای آغازین گفت: امروز که بنده برای حضور در نمایشگاه وارد شدم شاهد ترافیک از ورودی میدان جهاد بودم و این نشان می دهد که حجم استقبال و حضور و مشارکت بالا بوده است .

وزیر دادگستری ادامه داد: اینکه مردم به هر انگیزه ای به نمایشگاه بیایند، ارزشمند است و ایجاد چنین محیطی مردم را به بازدید و خرید کتاب و خواندن ترغیب می کند.

پورمحمدی ضمن تشکر از شهرداری برای تدارک چنین فضایی گفت: خوشحالیم که این مکان برای نمایشگاه اماده شده است و امیدواریم دسترسی ها نیز آسان تر شود.

وی در خصوص پیوستن به کنوانسیون برن و نظر دولت در این خصوص گفت: نظر کلی برای این مسئله مثبت است، نه تنها برن که درباره اکثر کنوانسیون های بین المللی این نظر وجود دارد، ما در جامعه جهانی زندگی می کنیم باید ملحق شویم ، اما مسائل خاصی در این کنوانسیون ها وجود دارد و ما باید ملاحظات خود را لحاظ کنیم.

پور محمدی ادامه داد: ما باید حق تحفظ خود را روشن کنیم و ببینیم پیوستن به نفع مان هست یا نه. ما تا الان در پیوستن توقف داشتیم، اما در حال حاضر نظر غالب بر پیوستن است، در دولت هم نظر مثبت است و مجددا در دستور بررسی قرار دادیم.

برجام تصمیم نظام است

پور محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص هجمه ها به مسئله برجام گفت:دولت طبق مراحل تصمیم گیری در کشور کار را پیگیری می کند، برجام تصمیم نظام است و موارد قانون مندی خود را گذرانده؛ ما تلاش داریم برجام موفقیت آمیز اجرا شود و از همه منافع آن برخوردار شویم.

وی در پایان افزود: گاهی دشمنان فشار می اورند و یا حتی نقض می کنند، اجازه نقض و عدم انجام برجام به کسی ندهیم.

ارسال نظر: