در سمینار افزایش همکاری‌های تحقیقی ایران و مالزی مطرح شد:

افخم: رویکرد ایران در روابط خارجی برپایه احترام متقابل و مشارکت سازنده است

کدخبر: 2028905

سفیر ایران در کوالالامپور تاکید کرد: رویکرد ایران در روابط خارجی بر پایه احترام متقابل و مشارکت سازنده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "مرضیه افخم" سفیر ایران در مالزی در پیامی به سمینار یک روزه 'افزایش همکاری های تحقیقی در آموزش عالی: همکاری ایران و مالزی' در دانشگاه ملی مالزی (یو.کی.ام)، تصریح کرد همکاری با کشورهای جهان از جمله کشورهای اسلامی و همسایه در مرکز سیاست خارجی ایران پس از انقلاب اسلامی قرار دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی تاکید کرد: رویکرد ایران در روابط خارجی بر پایه احترام متقابل و مشارکت سازنده است.

سمینار 'افزایش همکاری های تحقیقی در آموزش عالی: همکاری ایران و مالزی' با حضور تعدادی از مقامات بلندپایه دانشگاهی ایران توسط رایزنی علمی ایران در شرق آسیا و با همکاری دانشگاه ملی مالزی برگزار شد.

در پیام دیپلمات بلندپایه ایران در مالزی که همزمان با سفر 'عنیفه امان' وزیر امور خارجه این کشور جنوب شرق آسیا به تهران، در ایران بسر می برد، آمده است: روابط رسمی بین ایران و مالزی بیش از نیم قرن است ادامه دارد و پس از انقلاب اسلامی نیز این روابط براساس منافع دو کشور از توسعه مناسبی برخوردار بوده است.

افخم در ادامه این پیام که توسط 'عباس قنبری باغستان' رایزن علمی ایران در شرق آسیا قرائت شد، بیان کرد که ارتباط بین دو کشور به زمان های بسیار گذشته بازمی گردد. سفرهای رسمی و تجارت بین دو کشور که همواره وجود داشته و باعث شکل گیری پایه مستحکمی در روابط دوجانبه شده است.

وی همچنین با اشاره به حضور جمیعت قابل توجهی از ایرانیان در مالزی تصریح کرد بیش از 150 استاد دانشگاه و بیش از 200 دانشجوی فوق دکتری و پژوهشگر ایرانی، فرصت ها و ظرفیت هایی برای همکاری بین دو کشور ایجاد کرده اند.

سفیر ایران اظهار امیدواری کرد که افزایش روابط بین دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی به دستاوردهای مثبت و روابط دوستانه بیشتر بین دو کشور منتهی شود.

در این سمینار ده ها تن از اساتید و مقامات بلندپایه دانشگاهی ایران و مالزی حضور داشتند و افزایش همکاری های تحقیقی دو کشور در آموزش عالی را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: