حجت الاسلام و المسلمین رفیعی مطرح کرد؛

قرآن بهترین منبع شناخت پیامبر خاتم/ لبخند زدن به دشمن برای بقای اسلام خطرناک است

کدخبر: 2028892

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه لبخند زدن به دشمن و ابراز دوستی با دشمنان خدا از سیره رسول الله(ص) نیست، گفت: مسلمان باید تابع محض رسول خدا(ص) باشند و عملکرد گزینشی در دین پس از پذیرش نبوت بی معناست.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه قم دیروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با اشاره به مناسبت‌های ۲۷ رجب و سالروز رحلت حضرت ابوطالب(ع) است،گفت: در تاریخ اسلام سه نفر هستند که بیشترین حمایت را از رسول خدا(س) کرده‌اند ولی مظلوم واقع شده‌اند که حضرت خدیجه(س) حضرت حمزه سید الشهدا و حضرت ابوطالب (ع) این سه مظلوم هستند و رحلت این سه نفر به حدی برای پیامبر(ص) سخت بود که ایشان پس از رحلت رسول خدا(ص)مکه را به مقصد مدینه ترک کردند.

وی افزود: حضرت ابوطالب(ع) مؤمن به حضرت رسول(ص) بودند ولی برای اینکه از ایشان حمایت کنند ایمان خود را از قریش مخفی کردند و تا زمانی که ایشان زنده بودند هیچ‌کس جرأت تعرض به حریم رسول خدا(ص) را نکرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مناسبت دیگر ۲۷ رجب بعثت حضرت رسول(ص) است، تصریح کرد: خداوند در این روز بار رسالت را بر دوش رسول خدا(ص) قرار داد و ایشان را به عنوان پیامبر و نبی خود در روی زمین برگزید.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به اینکه بهترین منبع برای شناخت رسول خدا(ص) قرآن کریم است، گفت: آیات زیادی در قرآن کریم به رسول خدا(ص) اختصاص دارد و همچنین یکی از سوره‌های قرآن به نام حضرت رسول(ص) است.

وی افزود: براساس دیدگاه قرآن شخصیت حضرت رسول(ص) در چهار محور قابل بررسی است که نخستین محور از ویژگی‌های حضرت رسول(ص) باورهای ایشان است که نبی اکرم(ص) همواره به مردم می‌فرمودند که«من بنده خدا هستم و باید خدا را عبادت کنم و عبادت من باید خلاصانه باشد» و این سخنان حضرت رسول(ص) نشان می‌دهد که حضرت همه چیز خود را برای خدا در طبق اخلاص گذاشته بودند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: وقتی انسان حضرت رسول(ص) را با این ویژگی‌ها و باورها و اعتقاد به وحی می پذیرد باید تمامی سخنان، رفتارها و انتصابات حضرت را بپذیرند و نمی‌تواند بگویند که من حضرت را قبول دارم ولی سخن ایشان را در خصوص انتصاب علی بن ابیطالب قبول ندارم.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) در خصوص باورهای خود هیچ گونه کوتاهی را نمی پذیرفتند و اجازه برخورد و عملکرد گزینشی در دین را به مردم نمی‌دانند، گفت: در این زمینه و در سوره حجرات بیان شده است که عده‌ای نزد رسول خدا(ص) آمدند و به ایشان می گفتند ما شما را قبول داریم ولی انتصاب علی(ع) را قبول نداریم و یا اینکه عده‌ای گفتند ما ولایت و توحید را قبول داریم ولی می‌خواهیم نماز نخوانیم و زکات و خمس پرداخت نکنیم.

وی افزود: پیامبر خدا(ص) اهل تکلف و اجبار در دین نبودند و در آیات قرآن در این زمینه بیان شده که دین اسلام آسان‌ترین دین است و هیچ گونه اجبار و تکلف و کراهتی در این دین وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: رسول خدا(ص) در بیان کلام وحی امین بودند و هرگز از جانب خود چیزی را به خداوند نسبت نمی‌دانند؛ بنابراین هیچ گونه کلام و سخن ایشان از روی هوا و هوس نبود و خداوند به صراحت در قرآن می‌فرماید که اگر پیامبر(ص) دروغی را به خدا نسبت دهد خداوند او را هلاک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) دارای خلق عظیم و شرح صدر بودند، تصریح کرد: خواندن نماز شب، صبوری و ظرفیت فراوان و مهربانی و دلسوزی نسبت به مردم از جمله ویژگی‌های اخلاقی رسولخدا(ص) بود که موجب شد ایشان در تبلیغ سیره و روش خود موفق باشند زیرا دعوت ایشان عملی بود و ایشان با رفتار خود مردم را به اسلام دعوت می کردند.

وی ادامه داد: خوشرویی، فقیر نوازی، رحمت و عظوفت بی اندازه پیامبر(ص) همواره مردم را بر گرد ایشان جمع می کرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه استغفار زیاد، ایمان به خدا، تقید به حلال و حرام الهی از جمله ویژگی شخصی و توانمندی‌های فردی رسول خدا(ص) بود که مردم را به ایشان جلب می‌کرد و موجب موفقیت ایشان در تبلیغ دین می شد، گفت: اطاعت محض از ر سول خدا(ص)، احترام گذاشتن به ایشان و تبعیت محض از رهنمودهای این بزرگوار در خصوص ولایت و وصایت و مهربان بودن نسبت به یکدیگر از مهم‌ترین وظایف امت اسلامی در مقابل رسول خدا(ص)بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: حضرت رسول(ص) از ما می‌خواهند که نسبت به دشمن سخت‌گیر باشیم و متأسفانه ما در جامعه امروز شاهد هستیم که مردم این حس خود را نسبت به دشمن از دست داده‌اند و به دشمن لبخند می‌زنند که این خطرناک ترین عنصر برای بقای اسلام است و در مقابل برادران دینی خود را به بهانه تفاوت در فروع به بدترین شکل ممکن به قتل می رسانند.

وی یادآور شد: ایمان به رسول خدا(ص) و کوچک نشمردن دشمن از دیگر وظایف امت اسلامی نسبت به رسول خدا(ص) است.

ارسال نظر: