آغاز آتش بس ۴۸ ساعته در حلب

کدخبر: 2028869

منابع سوری از شروع آتش بسی که عصر سه شنبه گذشته مسکو و واشنگتن درباره آن توافق کرده بودند به حلب خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری سوریه، منابع سوری از شروع آتش بسی که عصر سه شنبه گذشته مسکو و واشنگتن درباره آن توافق کرده بودند به حلب خبر دادند .

این منابع بیان کردند: این آتش بس ۴۸ ساعته از ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۵ ماه مه اجرایی شده است .

همزمان برخی منابع فرانسوی اعلام کردند: معارضان سوری با تعلیق مشارکت خود در مذاکرات ژنو مرتکب اشتباه شده ان و هم اکنون در شرایط سختی به سر می برند به ویژه که شرایط میدانی به نفع دولت سوریه است و روسیه نیز حامی دمشق از نظر نظامی و سیاسی است .

این منابع بیان کردند: فرانسه به همراه برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و غیره روز دوشنبه آینده در پاریس به دنبال فراهم آوردن بهانه هایی است که امکان بازگشت معارضان به میز مذاکرات را فراهم کند بدون اینکه آبروریزی شود .

به گفته این منابع پاریس به دنبال این است که این کشور و کشورهای اروپایی همسو با آن نقش فعالی در پرونده سوریه ایفا کند تا این پرونده به موضوعی که آمریکا و روسیه اداره کننده آن باشند تبدیل نشود .

به اعتقاد این منابع هر کاری در زمینه مذاکرات ژنو باید صورت گیرد حداقل قبل از پایان تابستان باید باشد زیرا پس از آن واشنگتن به شدت درگیر و مشغول انتخابات ریاست جمهوری خواهد و تا بهار ۲۰۱۷ پرونده مسکوت می ماند و این زمان طولانی است و همه نوع احتمال از نظر اوضاع میدانی و سیاسی وجود دارد .

منبع: مهر

ارسال نظر: