کارگران آرامستان بهشت زهرا(س) چشم انتظار تحقق وعده رییس سازمان تامین اجتماعی

کدخبر: 2028275

کارکنان مرد و زن آرامستان بهشت زهرا(س) به صورت شرکتی و روزمزد مشغول فعالیت هستند و امنیت شغلی و مشمولیت جزو مشاغل سخت و زیان‌آور مهمترین خواسته آنهاست که در طول سال‌های اخیر محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین»، ماهی ۶ هزار متوفی به مجتمع عروجیان بهشت زهرا منتقل می‌شود که علاوه بر جنین‌ها و اعضای قطع شده‌ای که اقدامات فقهی بر روی آنان انجام می‌شود، شاید روزانه ۲۶۰ جنین سقط شده به این محل آورده می‌شوند .

از سال ۸۵ سنوات بیمه این کارگران در غسال‌خانه عادی ثبت می‌شود و تاکنون مشمول مزایای مشاغل سخت و زیان آور نشده‌اند در حالی که سختی و زیان‌آور بودن این مشاغل در دنیا به طور مطلق محرز شده است؛ با این کار وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی وعده دادند تا به زودی مشکلات این کارگران با استقرار تیم تأمین اجتماعی در غسال‌خانه برطرف شود .

اما با گذشت چند ماه از این وعده، تیم که نه بلکه هنوز حتی یک نماینده از سوی سازمان تامین اجتماعی در غسالخانه بهشت زهرا مستقر نشده است.

بدیهی که غسال‌های بهشت زهرا از نظر روحی و جسمانی به طور روزانه تحت فشار هستند و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند .

بخش زیادی از کارگران غسالخانه بهشت زهرا به صورت شرکتی با این مرکز همکاری می‌کنند که عمدتا از امنیت شغلی لازم نیز برخوردار نیستند. کارکنان مرد و زن در این واحد به صورت شرکتی و روزمزد مشغول فعالیت هستند و امنیت شغلی مهم‌ترین خواسته آنهاست که در طول سال‌های اخیر محقق نشده است. بیمه تکمیلی و بیمه تأمین اجتماعی برایشان برقرار است اما مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور نمی‌شوند و به همین دلیل باید با شرایط سخت کار و مشکلات جسمی برای بازنشستگی ۳۰ سال فعالیت کنند .

برهمین اساس مطلوب است که هر چه زود‌تر رییس سازمان تامین اجتماعی با عمل به وعده خود ضمن استقرار یک تیم کار‌شناسی در این محل نسبت به حل مشکلات کارگران غسالخانه بهشت زهرا گامی‌های موثری را بردارند تا این مردمان شریف حداقل بتوانند با یک اطمینان خاطر ضمنی نسبت به آینده شغلی خود به فعالیت بپردازند .

ارسال نظر: