واکنش "الجبیر" به وضعیت تروریست‌ها در "حلب" سوریه

کدخبر: 2027465

همزمان با وخامت اوضاع و شکست‌های گروه‌های تروریستی در "حلب" سوریه وزیر خارجه رژیم سعودی گفت: متحدان دولت سوریه در حال کشتار مردم "حلب" هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نیروهای مقاومت حاضر در استان "حلب" سوریه همچنان به مبارزه علیه گروه‌های تروریستی ادمه می‌دهند.

در آخرین پیشروی‌ها، نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان موفق شدند در راستای عملیات برقراری امنیت جاده خناصر به حلب، بیش از نیمی از رشته کوههای «الحص» را آزاد کنند و شماری از تروریست‌های داعش را از پای درآورند.

پیشروی نیروهای مقاومت در حالی صورت می‌گیرد که گروه موسوم به «اتاق عملیات فتح حلب» چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 21 نیروی ویژه این گروه در عملیات‌های غرب حلب کشته شده‌اند و عملیات ویژه آنان شکست خورده است؛ امری که خشم حامیان این گروه‌ها را در پی داشت.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی که کشورش بیش از یک سال است بیش از 8 هزار انسان را در یمن کشته، برای مردم حلب دلسوزی کرد و در صفحه توییتر خود نوشت که محدان دولت سوریه در حال کشتار مردم [!] در حلب هستند.

به گفته الجبیر مبارزه ارتش سوریه با تروریست‌ها و کشتن آنها، کشتار مردم و «مسئله‌ای است که اخلاق انسانی و حقوق و اصول بین الملل آن را نمی‌پذیرد».

وی در صفحه توئیتر خود ادعا کرده است که جامعه بین‌الملل باید مسئولیت خود را در قبال توقف کشتار حلب توسط همپیمانان دولت سوریه انجام دهد.

هرگاه اوضاع گروه‌های تروریستی و مسلح تحت الحمایه عربستان و دیگر کشورهای منطقه‌ای و غربی وخیم می‌شود، برخی سران این کشورها خواستار حمایت از مردم می‌شوند.

ارسال نظر: