شش سال حبس برای فرمانده ارشد آمریکایی به دلیل فساد

کدخبر: 2027455

دادگاهی در آمریکا فرمانده یک ناوشکن نیروی دریایی این کشور را در پرونده ارتباط با روسپی‌‍‌ها و دریافت رشوه در ازای ارائه اطلاعات محرمانه، مجرم شناخت.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ فارس نوشت: در ادامه انتشار اخباری مبنی بر رسوایی اخلاقی نظامیان آمریکایی، حالا یک فرمانده ناوشکن نیروی دریایی این کشور در پرونده ارتباط با روسپی‌ها و دریافت رشوه،‌ به زندان محکوم شد.

دادگاهی در سن دیگو آمریکا، «مایکل واناک خم میسیویکز» فرمانده یک ناوشکن نیروی دریایی این کشور را در پرونده فساد اخلاقی و مالی مجرم شناخت. او در دادگاه به جرمش اعتراف کرده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام نظامی آمریکایی که متولد کامبوج است، یکی دیگر از افرادی است که در ارتباط با پرونده جنجالی دریافت رشوه 30 میلیون دلاری مجرم شناخته و محکوم شده‌اند.

در این پرونده که مربوط به ارتباط با روسپی‌ها، پذیرش پول بهای بلت‌های سفر و همینطور بلیط‌های کنسرت‌های «لیدی گاگا» خوانده سرشناس آمریکا است، 10 نفر محکوم شناخته شدند.

فرمانده ناوشکن آمریکایی که تاکنون ارشدترین مقام آمریکایی مجرم شناخته شده در این پرونده است، به 6 سال زندان محکوم شده است.

این افراد با یک بازرگان مالزیایی به نام لئونارد فرانسیس که دوستانش او را «لئونارد چاق» خطاب می‌کنند، مرتبط بودند؛ فردی که دادستان‌ها می‌گویند به پرسنل نیروی دریایی آمریکا 500 هزار دلار رشوه داده است.

میسیویکز همچنین به پرداخت 100 هزار دلار جریمه و همچنین 95 هزار دلار دیگر به خاطر دریافت رشوه محکوم شده است.

گفته می‌شود این افراد به تاجر مالزی اطلاعات محرمانه‌ای از قبیل مسیر حرکت کشتی‌های آمریکایی داده است.

ارسال نظر: