عبدی:

منابع ارائه وام ۱۰ میلیونی ازدواج مشخص شده/ بانک‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند

کدخبر: 2027451

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بانک‌ها معتقدند که منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه برای ارائه وام ازدواج ناکافی است، گفت: منابع برای پرداخت وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی وجود دارد اما بانک‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ایرج عبدی در واکنش به برخی اظهارات نسبت به امکان‌پذیر نبودن اجرای مصوبه مجلس درمورد وام 10 میلیون تومانی ازدواج به هریک از زوجین، افزود: برخلاف برخی اظهارات مبنی بر غیرکارشناسی بودن این مصوبه، باید گفت که تصویب آن با برنامه‌ریزی و محاسبات کارشناسی صورت گرفته و منابعی که برای ارایه این وام درنظر گرفته شده از محل منابع قرض‌الحسنه‌ای است که از سپرده‌های جاری مردم تامین می‌شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بانک‌ها معتقدند که منابع سپرده های قرض الحسنه ناکافی است به همین دلیل نمی‌توانند به ارایه تسهیلات وام ازدواج بپردازند درحالیکه منابع سپرده‌های جاری بانک‌ها سالانه 70 هزار میلیارد و 30 هزار میلیارد منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها است که در مجموع بانک‌ها 100 هزار میلیارد از محل سپرده بانک‌ها منابع برای انجام تکالیف قانونی خود در اختیار دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه منابع برای پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه بانک ها زیر بار ارایه این تسهیلات نمی روند و بانک ها از این منابعی که در اختیار دارند در قالب وام به کارکنان خود خدمات ارایه می‌دهند و حتی محل‌های دیگری برای این منابع تعریف کرده‌اند لذا برای بانک ها سخت است که بخواهند این منابع را از دست دهند.

وی با انتقاد از اینکه برای حل معضلات جوانان هیچ گاه برنامه‌ریزی درستی نداشتیم، یادآور شد: واقعیت آن است که حدود 12 میلیون جوان در آستانه ازدواج هستند که اغلب آنها از هیچ پشتوانه مالی برخوردار نیستند این درحالی است که بانک ها نیز همکاری خوبی در ارایه تسهیلات به این گروه را ندارند.

عبدی تاکید کرد: این قانون باید اجرایی شود و بانک مرکزی نیز لازم است تمهیداتی بیندیشد تا این مصوبه مجلس شکل اجرایی به خود گیرد، بدون شک در زمینه ازدواج باید کمک های بلاعوضی را به زوجین بدهیم حال که مجلس تلاش کرده تا این مصوبه به تصویب برسد باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: از بحث هایی که مجلس باید ورود جدی داشته باشد تا به اجرایی شدن قانون بینجامد ارایه وام ازدواج 10 میلیون تومانی به هریک از زوجین است که بدون شک مجلس از توان نظارتی خود استفاده کرده تا این قانون اجرایی شود.

منبع:خانه ملت

ارسال نظر: